"Αυτόφωρο, φυλάκιση αλλά και άρση του φορολογικού απορρήτου για τη δημοσιοποίηση των ονομάτων τους επιφυλάσσει για τους φοροφυγάδες το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο.
Όσον αφορά στην επίμαχη ρύθμιση για την μετατροπή της φοροδιαφυγής σε διαρκές αδίκημα για να κινείται η διαδικασία του αυτοφώρου το νομοσχέδιο προβλέπει ότι θεσπίζονται ως διαρκή και επομένως, ως συνεχή αυτόφωρα, τα αδικήματα:
- της μη καταβολής βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο, με χρόνο τέλεσης του αδικήματος το χρονικό διάστημα από την παρέλευση των τεσσάρων μηνών μέχρι τη συμπλήρωση χρόνου αντίστοιχου με το 1/3 της κατά περίπτωση προβλεπόμενης προθεσμίας παραγραφής. Η πράξη στην περίπτωση αυτή μπορεί να κριθεί ατιμώρητη, εάν το ποσό που οφείλεται στο Δημόσιο εξοφληθεί μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης σε οποιονδήποτε βαθμό,
- της φοροδιαφυγής με την παράλειψη υποβολής ή την υποβολή ανακριβούς δήλωσης στη φορολογία εισοδήματος και
- της φοροδιαφυγής για μη απόδοση ή ανακριβή απόδοση Φ.Π.Α και λοιπών παρακρατούμενων φόρων, τελών ή εισφορών, με χρόνο τέλεσης αυτών το χρονικό διάστημα από την ημέρα κατά την οποία για πρώτη φορά όφειλε να ενεργήσει ο υπαίτιος μέχρι τη συμπλήρωση χρόνου αντίστοιχου με το 1/3 της κατά περίπτωση προβλεπόμενης προθεσμίας παραγραφής.
Επίσης, αυξάνονται οι πλημμεληματικές ποινές της μη καταβολής βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο. Αυξάνονται οι κακουργηματικές ποινές που σχετίζονται με φοροδιαφυγή (πλην των ληξιπροθέσμων) από κάθειρξη μέχρι δέκα ετών, σε κάθειρξη μέχρι είκοσι έτη.
Όπως ορίζεται στο νομοσχέδιο η ποινική δίωξη δεν αρχίζει για καμία από τις περιπτώσεις των αδικημάτων αυτών, αν αυτός κατά του οποίου πρόκειται να ασκηθεί η ποινική δίωξη έχει βέβαιη και εκκαθαρισμένη απαίτηση, κατά του Δημοσίου, ποσού ίσου ή μεγαλύτερου από αυτό για το οποίο διώκεται.
Αναστολή-διοικητική επίλυση
Στα πλημμελήματα της φοροδιαφυγής, προβλέπεται, ότι δε χωράει μετατροπή ή αναστολή εκτέλεσης της ποινής σε περίπτωση δεύτερης και κάθε περαιτέρω υποτροπής στα πλημμελήματα αυτά. Η μετατροπή της ποινής, στην περίπτωση αυτή, προβλέπεται να γίνεται με ελάχιστο ποσό ανά ημέρα εξαγοράς τα 20 ευρώ, αντί των 3 ευρώ που ισχύει σήμερα, ανώτατο δε ποσό εξαγοράς ορίζονται τα 100 ευρώ.
Προβλέπεται και η αύξηση του ποσοστού προβεβαίωσης από 25% στο 50%. Όταν δεν επιτευχθεί διοικητική επίλυση της διαφοράς και ασκείται προσφυγή στα δικαστήρια για φορολογικές διαφορές αυξάνεται το ποσοστό προβεβαίωσης από 25% στο 50% του αμφισβητούμενου κύριου φόρου, πρόσθετου φόρου και λοιπών συμβεβαιουμένων με αυτόν φόρων και τελών. Στα πρόστιμα παραμένει στο 25% αφού υπάρχει βασική διάταξη για συμβιβασμό στο 1/3.
Διαπόμπευση
Στη «μάχη» κατά της φοροδιαφυγής το οικονομικό επιτελείο είναι αποφασισμένο να προχωρήσει στην άρση του φορολογικού απορρήτου και να δώσει στη δημοσιότητα λίστες με τα ονόματα:
Οφειλετών του Δημοσίου στην περίπτωση που αυτοί έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη στην εφορία για πάνω από ένα έτος και οι οφειλές ξεπερνούν τις 150.000 ευρώ.
Η γενική αυτή πρόβλεψη δεν εφαρμόζεται στις εξής περιπτώσεις:
• όταν ο οφειλέτης έχει μπει σε ρύθμιση δηλαδή έχει χορηγηθεί διευκόλυνση για τμηματικές καταβολές του χρέους του και υπό την προϋπόθεση ότι είναι συνεπής με τους όρους της ρύθμισης που έχει υπαχθεί και
• όταν υπάρχει δικαστική απόφαση για την αναστολή της καταβολής των οφειλών.
Προβλέπεται επίσης η δημοσιοποίηση των στοιχείων και στις περιπτώσεις που υπάρχουν σοβαρές παραβάσεις του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, που συνίστανται σε φοροδιαφυγή μέσω της απόκρυψης φορολογητέας ύλης, όπως η έκδοση πλαστών φορολογικών στοιχείων ή η μη έκδοση ή ανακριβής έκδοση ή στην εσφαλμένη καταχώρηση στα βιβλία αγορών ή εξόδων (π.χ..ανύπαρκτες αγορές ή έξοδα).
Τα κίνητρα
Το συμψηφισμό φορολογικών οφειλών επιχειρήσεων και Δημοσίου. Οποιαδήποτε βέβαιη και εκκαθαρισμένη οφειλή του Δημοσίου προς τους φορολογουμένους θα συμψηφίζεται με φόρους. Ο συμψηφισμός δεν θα αφορά ασφαλιστικές εισφορές και οφειλές οργανισμών του κράτους, όπως νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα κ.ά.
Τη δυνατότητα καταβολής του ΦΠΑ σε δόσεις. Με την υποβολή της περιοδικής δήλωσης θα προκαταβάλλεται το 40% του φόρου και το υπόλοιπο 60% θα εξοφλείται σε δύο ίσες μηνιαίες δόσεις.
Τη φορολόγηση με συντελεστή 20% των συνολικών κερδών των επιχειρήσεων Α.Ε. και ΕΠΕ για τις χρήσεις που αρχίζουν από 1η Ιανουαρίου 2011. Για τα διανεμόμενα κέρδη προβλέπεται φόρος 25% που θα διενεργείται με τη μορφή παρακράτησης στην επιχείρηση.
Την καθιέρωση του οικονομικού εισαγγελέα και της φορολογικής διαιτησίας.
Την αύξηση της προβεβαίωσης από 25% σε 50% του αμφισβητούμενου φόρου για την προσφυγή στη δικαιοσύνη."
Δημοσιεύτηκε από
http://www.marketbeast.gr/forologia/1099-%CE%A0%CF%8C%CF%84%CE%B5-%CE%B8%CE%B1-%CE%BC%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%B1%CE%BA%CE%AE-%CF%8C%CF%83%CE%BF%CE%B9-%CF%87%CF%81%CF%89%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%95%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1.html
Όσον αφορά στην επίμαχη ρύθμιση για την μετατροπή της φοροδιαφυγής σε διαρκές αδίκημα για να κινείται η διαδικασία του αυτοφώρου το νομοσχέδιο προβλέπει ότι θεσπίζονται ως διαρκή και επομένως, ως συνεχή αυτόφωρα, τα αδικήματα:
- της μη καταβολής βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο, με χρόνο τέλεσης του αδικήματος το χρονικό διάστημα από την παρέλευση των τεσσάρων μηνών μέχρι τη συμπλήρωση χρόνου αντίστοιχου με το 1/3 της κατά περίπτωση προβλεπόμενης προθεσμίας παραγραφής. Η πράξη στην περίπτωση αυτή μπορεί να κριθεί ατιμώρητη, εάν το ποσό που οφείλεται στο Δημόσιο εξοφληθεί μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης σε οποιονδήποτε βαθμό,
- της φοροδιαφυγής με την παράλειψη υποβολής ή την υποβολή ανακριβούς δήλωσης στη φορολογία εισοδήματος και
- της φοροδιαφυγής για μη απόδοση ή ανακριβή απόδοση Φ.Π.Α και λοιπών παρακρατούμενων φόρων, τελών ή εισφορών, με χρόνο τέλεσης αυτών το χρονικό διάστημα από την ημέρα κατά την οποία για πρώτη φορά όφειλε να ενεργήσει ο υπαίτιος μέχρι τη συμπλήρωση χρόνου αντίστοιχου με το 1/3 της κατά περίπτωση προβλεπόμενης προθεσμίας παραγραφής.
Επίσης, αυξάνονται οι πλημμεληματικές ποινές της μη καταβολής βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο. Αυξάνονται οι κακουργηματικές ποινές που σχετίζονται με φοροδιαφυγή (πλην των ληξιπροθέσμων) από κάθειρξη μέχρι δέκα ετών, σε κάθειρξη μέχρι είκοσι έτη.
Όπως ορίζεται στο νομοσχέδιο η ποινική δίωξη δεν αρχίζει για καμία από τις περιπτώσεις των αδικημάτων αυτών, αν αυτός κατά του οποίου πρόκειται να ασκηθεί η ποινική δίωξη έχει βέβαιη και εκκαθαρισμένη απαίτηση, κατά του Δημοσίου, ποσού ίσου ή μεγαλύτερου από αυτό για το οποίο διώκεται.
Αναστολή-διοικητική επίλυση
Στα πλημμελήματα της φοροδιαφυγής, προβλέπεται, ότι δε χωράει μετατροπή ή αναστολή εκτέλεσης της ποινής σε περίπτωση δεύτερης και κάθε περαιτέρω υποτροπής στα πλημμελήματα αυτά. Η μετατροπή της ποινής, στην περίπτωση αυτή, προβλέπεται να γίνεται με ελάχιστο ποσό ανά ημέρα εξαγοράς τα 20 ευρώ, αντί των 3 ευρώ που ισχύει σήμερα, ανώτατο δε ποσό εξαγοράς ορίζονται τα 100 ευρώ.
Προβλέπεται και η αύξηση του ποσοστού προβεβαίωσης από 25% στο 50%. Όταν δεν επιτευχθεί διοικητική επίλυση της διαφοράς και ασκείται προσφυγή στα δικαστήρια για φορολογικές διαφορές αυξάνεται το ποσοστό προβεβαίωσης από 25% στο 50% του αμφισβητούμενου κύριου φόρου, πρόσθετου φόρου και λοιπών συμβεβαιουμένων με αυτόν φόρων και τελών. Στα πρόστιμα παραμένει στο 25% αφού υπάρχει βασική διάταξη για συμβιβασμό στο 1/3.
Διαπόμπευση
Στη «μάχη» κατά της φοροδιαφυγής το οικονομικό επιτελείο είναι αποφασισμένο να προχωρήσει στην άρση του φορολογικού απορρήτου και να δώσει στη δημοσιότητα λίστες με τα ονόματα:
Οφειλετών του Δημοσίου στην περίπτωση που αυτοί έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη στην εφορία για πάνω από ένα έτος και οι οφειλές ξεπερνούν τις 150.000 ευρώ.
Η γενική αυτή πρόβλεψη δεν εφαρμόζεται στις εξής περιπτώσεις:
• όταν ο οφειλέτης έχει μπει σε ρύθμιση δηλαδή έχει χορηγηθεί διευκόλυνση για τμηματικές καταβολές του χρέους του και υπό την προϋπόθεση ότι είναι συνεπής με τους όρους της ρύθμισης που έχει υπαχθεί και
• όταν υπάρχει δικαστική απόφαση για την αναστολή της καταβολής των οφειλών.
Προβλέπεται επίσης η δημοσιοποίηση των στοιχείων και στις περιπτώσεις που υπάρχουν σοβαρές παραβάσεις του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, που συνίστανται σε φοροδιαφυγή μέσω της απόκρυψης φορολογητέας ύλης, όπως η έκδοση πλαστών φορολογικών στοιχείων ή η μη έκδοση ή ανακριβής έκδοση ή στην εσφαλμένη καταχώρηση στα βιβλία αγορών ή εξόδων (π.χ..ανύπαρκτες αγορές ή έξοδα).
Τα κίνητρα
Το συμψηφισμό φορολογικών οφειλών επιχειρήσεων και Δημοσίου. Οποιαδήποτε βέβαιη και εκκαθαρισμένη οφειλή του Δημοσίου προς τους φορολογουμένους θα συμψηφίζεται με φόρους. Ο συμψηφισμός δεν θα αφορά ασφαλιστικές εισφορές και οφειλές οργανισμών του κράτους, όπως νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα κ.ά.
Τη δυνατότητα καταβολής του ΦΠΑ σε δόσεις. Με την υποβολή της περιοδικής δήλωσης θα προκαταβάλλεται το 40% του φόρου και το υπόλοιπο 60% θα εξοφλείται σε δύο ίσες μηνιαίες δόσεις.
Τη φορολόγηση με συντελεστή 20% των συνολικών κερδών των επιχειρήσεων Α.Ε. και ΕΠΕ για τις χρήσεις που αρχίζουν από 1η Ιανουαρίου 2011. Για τα διανεμόμενα κέρδη προβλέπεται φόρος 25% που θα διενεργείται με τη μορφή παρακράτησης στην επιχείρηση.
Την καθιέρωση του οικονομικού εισαγγελέα και της φορολογικής διαιτησίας.
Την αύξηση της προβεβαίωσης από 25% σε 50% του αμφισβητούμενου φόρου για την προσφυγή στη δικαιοσύνη."
Δημοσιεύτηκε από
http://www.marketbeast.gr/forologia/1099-%CE%A0%CF%8C%CF%84%CE%B5-%CE%B8%CE%B1-%CE%BC%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%B1%CE%BA%CE%AE-%CF%8C%CF%83%CE%BF%CE%B9-%CF%87%CF%81%CF%89%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%95%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου