Τον
Αύγουστο του 1952, με το νόμο 2119/1952, συνεστήθησαν 104 Κ.Τ.Ε.Λ.
(«Κοινό Ταμείο Εισπράξεως Λεωφορείων»). Στη Θεσσαλονίκη υπήρχαν δύο
ΚΤΕΛ, ΤΟ 39ο και το 54ο.
Έτσι, η έναρξη λειτουργίας του ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, τοποθετείται στα 1952.
Έτσι, η έναρξη λειτουργίας του ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, τοποθετείται στα 1952.
Το 1973
με το Π.Δ. 102/1973, συστάθηκε το «ΚΤΕΛ Νομού Θεσσαλονίκης» στο οποίο
ανατέθηκε η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των οικισμών του Νομού
Θεσσαλονίκης, που δεν εξυπηρετούνταν από τον Ο.Α.Σ.Θ. (Οργανισμό Αστικών
Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης) και η γραμμή Θεσσαλονίκης – Αθηνών το 1979.
Το 1979 αφαιρέθηκε μέρος από το έργο των 2 υπεραστικών ΚΤΕΛ (με απορρόφηση ολόκληρου του 54ου
ΚΤΕΛ), με επέκταση των γραμμών του Ο.Α.Σ.Θ. σε περιοχές της
Θεσσαλονίκης (Μηχανιώνα, Επανωμή, Ωραιόκαστρο, Ασβεστοχώρι, Σίνδος
κ.λ.π.) με συνέπεια να εισφερθούν και να ενταχθούν στον Ο.Α.Σ.Θ. 103 από
τα 206 λεωφορεία του υπεραστικού ΚΤΕΛ. Το «ΚΤΕΛ Νομού Θεσσαλονίκης»
αποτελείτο από το 1979 από 103 ατομικές επιχειρήσεις
εκμετάλλευσης λεωφορείου. Κάθε λεωφορείο από τα 103, μπορούσε να
αποτελεί ιδοκτησία και περισσοτέρων του ενός ιδιοκτητών (συνιδιοκτησία).
Επιπλέον αυτών το ΚΤΕΛ Νομού Θεσσαλονίκης, είχε 10 κοινά λεωφορεία.
Τον
Αύγουστο του 2003, κάνοντας χρήση του Νόμου 2963/2001, ο οποίος έδινε
τη δυνατότητα στα ΚΤΕΛ να μετατραπούν σε Ανώνυμες Εταιρείες, είτε
κρατώντας οι παλαιοί ιδιοκτήτες τα λεωφορεία τους, είτε εισφέροντάς τα
στην εταιρεία, συστάθηκε, με εισφορά των λεωφορείων, η "Κ.Τ.Ε.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ, ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ",
με διακριτικό τίτλο "Κ.Τ.Ε.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.", και καταχωρήθηκε την
25-8-2003, στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών της Διεύθυνσης Εταιρειών της
Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Θεσσαλονίκης, με αριθμό (Μ.Α.Ε.)
55051/62/Β/03/0162. Οι παλαιοί αυτοκινητιστές εισέφεραν τα λεωφορεία
τους στην εταιρεία και δημιουρήθηκε μια κεφαλαιουχική ανώνυμη εταιρεία,
χωρίς ιδιοκτήτες-λεωφορειούχους. Από τότε λειτουργεί ως πολυμμετοχική Α.Ε. που έχει στο μετοχολόγιό της περί τους 200 μετόχους.
Τον
Σεπτέμβριο του 2003, η πολιτεία αποφάσισε και άλλη επέκταση των αστικών
συγκοινωνιών, την οποία ανέθεσε στον Ο.Α.Σ.Θ. χωρίς τη χρησιμοποίηση
λεωφορείων της "Κ.Τ.Ε.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.". Έτσι, από
τον Σεπτέμβριο του 2003, 15 επιπλέον δήμοι του Νομού (Λαγκαδά,
Κουφαλίων, Βασιλικών, κ.λ.π.) εξυπηρετούνται από τον Ο.Α.Σ.Θ. Σε
αντάλλαγμα δόθηκαν στην "Κ.Τ.Ε.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε." 26 μετοχές του
Ο.Α.Σ.Θ. και μεταφέρθηκε προσωπικό (200 περίπου άτομα) από το ΚΤΕΛ στον
Ο.Α.Σ.Θ. Το ΚΤΕΛ απέσυρε τα λεωφορεία, που του «περίσσεψαν» από την
επέκταση και πλέον εξυπηρετεί 9 δήμους του νομού Θεσσαλονίκης (1. Αγίου
Γεωργίου, 2. Απολλωνίας, 3. Αρέθουσας, 4. Βερτίσκου, 5. Εγνατίας, 6. Καλλοινδίων, 7. Μαδύτου, 8. Ρεντίνας και 9. Σοχού) και φυσικά τη γραμμή Θεσσαλονίκης – Αθήνας & Πειραιά.
Τον
Ιανουάριο του 2011, η πολιτεία αποφάσισε την τρίτη επέκταση των αστικών
συγκοινωνιών στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Έτσι, ο ΟΑΣΘ
ανέλαβε τη μεταφορά επιβατών από την πόλη της Θεσσαλονίκης στην πόλη του
Λαγκαδά, η οποία ενώνεται πλέον με τα χωριά της περιοχής, με τοπικές
τροφοδοτικές γραμμές, τις οποίες λειτουργεί η ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, με
αστικό εισιτήριο. Επίσης, η ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, μείωσε από 1-1-2011, κατά
50% τις τιμές των εισιτηρίων στις δύο γραμμές που εξυπηρετεί
(Θεσσαλονίκη-Ζαγκλιβέρι και Θεσσαλονίκη-Ασπροβάλτα).
Πηγές: http://www.ktel-thes.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου