Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014

Πρώην Μάρτυρας του Ιεχωβά αποκαλύπτει την αλήθεια.

Διπρόσωποι και Υποκριτές οι Μάρτυρες του Ιεχωβά...
Η παραθρησκεία γεννήθηκε από Γερμανό....
Δεν δέχονται το αίμα, αλλά δέχονται τα όργανα...
Η Άννα Μαρία βαφτίστηκε στα 19 της Χριστιανή Ορθόδοξη και μας περιγράφει τα βιώματα της στην οργάνωση.

Δείτε το ΦΙΛΜ

π. Νεκτάριος Αγιορείτης: Κρατάτε την Ευχή, έρχονται συγκλονιστικά γεγονότα…

“Θα υπάρξει (αρχικά) διοίκηση της Πόλεως από τρεις επιτρόπους, ένα Ευρωπαίο, ένα Ρώσο και έναν Έλληνα, όμως μετά από αυτό θα υποδειχθεί ο Βασιλεύς…
Σας παρουσιάζω την συγκλονιστική ομιλίας του πατρός Νεκταρίου, στο οποίο θα ακούσετε -μεταξύ άλλων:
- Το Ευαγγέλιο, από το οποίο άρχισε να ρέει αίμα πριν 25 χρόνια!

- Γιατί κουνιότανε 30 ώρες σταυροειδώς η καντήλα της Αγίας Άννης στο Άγιο Όρος την πρώτη φορά και δύο την δεύτερη;

- Μετάνοια... Για να γλυτώσουμε ένα μέρος από το βαρύτατο επιτίμιο, που μας έχει προγραμματιστεί και το οποίο μας έχει ανακοινωθεί.


- Οι τελευταίοι Άγιοι της Εκκλησίας μας έχουν πει... περιμένουμε σεισμό, περιμένουμε πείνα και θα είναι μερικών μηνών, περιμένουμε ασθένειες.

- Είναι πιθανό στις μεγάλες μας πόλεις να έχουμε πόλεμο μεταξύ οπλισμένων ξένων αλλοαδπών και Ελλήνων.

- Έχει προετοιμαστεί το έδαφος... δεν έχουμε πατριώτες, όπως είχαμε μέχρι τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

- Πρέπει να αποφασίσουμε την επιστροφή μας σε αυτά, που καταφρονήσαμε.

- Χωρίς Χριστό θα μπλέξουμε, δεν μπορούμε να πάμε πουθενά... Μόνο με τον Χριστό από εδώ και πέρα.

- Όμορφες και πολύτιμες συμβουλές για Μετάνοια και Εξομολόγηση.

- Ξέρουμε ότι αυτοί οι πολιτικοί είναι όλοι μασόνοι και προετοιμάζουν το δρόμο για τον αντίχριστο, για τον κυβερνήτη του κόσμου.


- Τους νόμους τούς έχουν ετοιμάσει, την τεχνολογία την ελέγχουν, τη μαγεία την ελέγχουν, ο αντίχριστος λένε μερικοί πατέρες ότι έχει γεννηθεί, προσπαθούν τώρα να προετοιμάσουν τον κόσμο για να μην υπάρξει αντίδραση για να φέρουν ένα παγκόσμιο κυβερνήτη.

-Δεν ειναι οπισθοδρόμηση να ανατρέξουμε στο παρελθόν και σε παλιές αξίες.

- ...και μπορεί να μην είναι ο τελικός αντίχριστος αυτός που τώρα ετοιμάζουν, γιατί θα τους χαλάσει τα σχέδια ο Κύριος.

- Θα γίνουν τα γεγονότα της Πόλεως... θα υποδειχθεί ποιος θα βασιλεύσει, όχι αμέσως, θα υπάρξει (αρχικά) διοίκηση της Πόλεως από τρεις επιτρόπους, ένα Ευρωπαίο, ένα Ρώσο και έναν Έλληνα, όμως μετά από αυτό θα υποδειχθεί ο Βασιλεύς και θα διοικήσει αυτός με συμβούλους πνευματικά ορατούς ή αόρατους.

- Θα διευρυνθούν τα όρια της Ελλάδος.

- Ο Γέρο-Σοφρώνιος του Έσσεξ έχει προφητεύσει ότι το 2020 πρωτεύουσα της Ελλάδος θα είναι η Κωνσταντινούπολη.

- Άγιος Πορφύριος σε παρέα, που συζητούσε για τον αντίχριστο, την Πόλη, γεγονότα και προφητείες: «Μην στεναχωριέστε, γιατί για όλα αυτά που συζητάτε, ο Κύριος θα στείλει άνθρωπο να τα λύσει».

- Μας περιμένει στάδιο λαμπρό, να εξασφαλίσουμε την συμμετοχή* μας σε αυτόν τον προγραμματισμό του Θεού.

* Με τη Μετάνοια και συμμετοχή στα μυστήρια της Εκκλησίας


Θαύματα γίνονται καθημερινά. Εμείς χάσαμε την Πίστη μας. Μία μελέτη για τις θαυματουργικές ιδιότητες του σημείου του Σταυρού!


agiasmos
Το σημείο του Σταυρού και της Ορθδόδοξης Χριστιανικής προσευχής είναι ικανά να σκοτώσουν μικρόβια, και να μεταβάλουν τις οπτικές ιδιότητες του νερού. Επιστήμονες έχουν αποδείξει πειραματικά τις θαυματουργικές ιδότητες του σημείου του Σταυρού και της προσευχής.
“Είναι διαπιστωμένο ότι η παλιά συνήθεια να γίνεται το σημείο του Σταυρού πάνω από το φαγητό και το ποτό πριν το γεύμα, έχει ένα προφανές μυστικό νόημα. Πίσω από αυτό παραμένει η πρακτική χρησιμότητα:
Η τροφή κυριολεκτικά καθαρίζεται μέσα σε μία στιγμή. Αυτό είναι ένα μεγάλο θαύμα, που κυριολεκτικά συμβαίνει κάθε ημέρα” είπε η φυσικός Angelina Malakhvskaya που προσκλήθηκε από την εφημερίδα Zhizn την Παρασκευή.
Η Malakhovskaya έχει μελτήσει την δύμαμη του σημείου του Σταυρού με την ευλογία της Εκκλησίας, για 10 περίπου χρόνια τώρα. Έχει διαξάγει ένα μεγάλο αριθμό πειραμάτων που έχει επανειλημμένα επαληθευτεί, πριν τα αποτελέσματά τους έρθουν στην δημοσιότητα.0414
Ειδικοτερα, έχει ανακαλύψει τις απαράμμιλες βακτηριοκτόνες ιδιότητες του νερού μετά την ευλογία του από μία ορθόδοξη προσευχή και το σημείο του Σταυρού. Η μελέτη επίσης αποκάλυψε μία νέα, ενωρίτερα άγνωστη ιδιότητα του λόγου του Θεού, να μετασχηματίζει την δομή του ύδατος, αυξάνοντας αξιοσημείωτα την οπτική του πυκνότητα στην περιοχή του φάσματος της βραχείας υπεριώδους ακτονοβολίας, γράφει η εφημερίδα. Οι επιστήμονες έχουν επαληθεύσει την δύναμη της δράσης της Κυριακής προσευχής (Πάτερ ημών) και του ορθοδόξου σημείου του Σταυρού στα παθογενή βακτρήρια. Δείγματα νερού από διάφορες δεξαμενές (πηγάδια, ποταμούς, λίμνες) πάρθηκαν για έρευνα. Όλα τα δείγματα είχαν goldish staphylococus, ένα κολοβακτρηρίδιο. Αποδείχθηκε εν τούτοις, ότι αν η Κυριακή προσευχή λεχθεί και το σημείο του Σταυρού γίνει επάνω τους, ο αρθμός των βλαβερών βακτηριδίων θα μειωθεί επτά, δέκα, εκατό, ακόμη και πάνω από χίλιες φορές.
Τα πειράματα έγιναν με τέτοιο τρόπο, ώστε να αποκλείουν και την ελάχιστη πιθανή νοητική επιρροή. Η προσευχή ειπώθηκε και από πιστούς και από απίστους, αλλά ο αριθμός των παθογόνων βακτηρίων σε διαφροετικό περιβάλλον με διαφροετικές ομάδες βακτηρίων ακόμη και τότε μειώθηκε, συγκρινόμενος με τα πρότυπα αναφοράς.
Οι επιστήμονες απέδειξαν επίσης την ευεργετική επίδραση που η προσευχή και το σημείο του Σταυρού έχουν πάνω στους ανθρωπους. Όλοι οι συμμέχοντες στα πειράματα είχαν την πίεση του αίματός τους να τείνει να σταθεροποιηθεί, και τους αιματικούς δείκτες βελτιωμένους. Κατά τρόπο εντυπωσιακό, οι δείκτες άλλαζαν προς την ίαση που χριεαζόταν. Στους υποτασικούς η αιματική τους πείση ανεβηκε, ανώ στους υπερτασικούς κατέβηκε.iera_monh_paraklhtoy_to_shmeio_toy_stayroy

Επίσης παρατηρήθηκε ότι το σημείο του Σταυρού εάν γίνεται πρόχειρα, με τα τρία δάκτυλα βαλμένα μαζί απόσεκτα η τοποθετούμενα εκτός των απαραιτήτων σημείων (στο μέσο του κούτελου, το κέντρο του ηλιακού πλέγματος, και στα κυκλώματα κάτω από το δεξί και αριστερό ώμο), το θετικό αποτέλεσμα ήταν πολύ πιο αδύνατο, η απουσίαζε εντελώς.Καταγραφή102
(Απόδοση στα ελληνικά υπό Λεοντίου μοναχού Διονυσιάτου).
Έτσι γίνεται καταονητό το αναλλοίωτο του αγιασμού, το ανέβασμα του ζυμαριού από τα σταυρολούλουδα. (λουλούδια του Επιταφίου), η διατήρηση φρέσκου του Πασχαλιάτικου αυγού μέχρι τον επόμενο χρόνο, όταν τοποθετείται στο εικονοστάσι κ,λ.π..
Η Εκκλησία δένέχει φόβο από την έρευνα.
Αντίθετα, η έρευνα επιβεβαιώνει τις θέσεις της. Αρκεί να μην ξεφύγουμε από την αληθινή Ορθόδοξη Εκκλησία…

Η Αυτοκρατορία της Τραπεζούντας

 dsc02586__
H ελληνική αυτοκρατορία του
 Πόντου
H άνοιξη του 1204 μ.X. υπήρξε μοιραία για τον Eλληνισμό. Στις 13 Aπριλίου οι Σταυροφόροι είχαν εκπορθήσει την Kωνσταντινούπολη και είχαν καταλύσει την ελληνική Aυτοκρατορία του Bυζαντίου. Διέλυσαν έτσι τον κεντρικό ιστό του μοναδικού χριστιανικού κράτους της Aνατολής, που θα μπορούσε να αποτελέσει ουσιαστικό εμπόδιο στο επεκτατικό Iσλάμ, αραβικό και τουρκικό.
H πράξη αυτή της καθολικής Δύσης θα υψώσει εφεξής αξεπέραστο τείχος μεταξύ της δυτικής και ανατολικής χριστιανοσύνης και θα διευκολύνει την επικράτηση των Tούρκων μουσουλμάνων. Mετά την κατάληψη της Πόλης, οι Eλληνες θα ιδρύσουν τρία κράτη, ένα στα Bαλκάνια και δύο στη Mικρά Aσία. Mε κέντρα τη Nίκαια της Bιθυνίας, την Hπειρο και την Tραπεζούντα του Πόντου θα ξεκινήσουν οι προσπάθειες για ανακατάληψη της πρωτεύουσας. Mακροβιότερο από τα τρία αυτά κράτη υπήρξε η αυτοκρατορία της Tραπεζούντας, το οποίο θα επιζήσει 257 χρόνια. Iδρύθηκε από τα αδέλφια Aλέξιο και Δαβίδ Kομνηνό. Hταν εγγόνια του Aνδρόνικου A΄, ιδρυτή της βυζαντινής Aυτοκρατορικής δυναστείας των Kομνηνών, που έχασε τον θρόνο το 1185 από τη δυναστεία των Aγγέλων.250px-pontus
H ύπαρξη ενός δυναμικού ελληνικού πληθυσμού στην περιοχή, επέτρεψε τη δημιουργία μιας ισχυρής κρατικής εξουσίας, η οποία διεκδικούσε τη συνέχιση της βυζαντινής αυτοκρατορικής ιδέας. Tην εποχή εκείνη, ο Πόντος ήταν σημαντικός εμπορικός και πολιτικός σταθμός. H Tραπεζούντα ήταν μία από τις ασφαλείς απολήξεις του περίφημου δρόμου του μεταξιού. Eξαιτίας της ισλαμικής – τουρκικής επέκτασης, οι νότιες απολήξεις του δρόμου του μεταξιού είχαν σε μεγάλο βαθμό αχρηστευτεί. Eπιπλέον, ο εμπορικός δρόμος Tραπεζούντας προς την Kριμαία και τη σκυθική ενδοχώρα, είχε τεράστια εμπορική σημασία λόγω των υψηλών τελωνειακών εσόδων.
Πολιτικά ο Πόντος βρισκόταν σε κομβικό σημείο. Nοτιοανατολικά υπήρχαν οι Πέρσες και τα κράτη των νεοφώτιστων στο Iσλάμ τουρκομάνων εισβολέων, δυτικά η Aρμενία και βορειότερα η Γεωργία, ενώ στις βόρειες ακτές της Mαύρης Θάλασσας βρισκόταν το έσχατο ελληνικό έδαφος της Kριμαίας. Στη συνέχεια, υπήρχαν οι απέραντες στέπες, όπου κυριαρχούσαν οι νομάδες και έφταναν μέχρι τις περιοχές των Σλάβων και των Σουηδών. Tο διαμετακομιστικό εμπόριο υπήρξε η κινητήρια δύναμη ανάπτυξης της περιοχής και συσσώρευσης πλούτου στον Πόντο.
Eνδοελληνικές αντιθέσεις
Στην Aνατολή διαμορφώθηκαν δύο ισχυρά ελληνικά κράτη με πρωτεύουσες την Tραπεζούντα και τη Nίκαια, τα οποία διεκδικούσαν κληρονομικά –το καθένα για τον εαυτό του– την απελευθέρωση της Kωνσταντινούπολης από τους Δυτικούς και την αποκατάσταση της βυζαντινής εξουσίας. Tο αποτέλεσμα του ανταγωνισμού υπήρξε η πολεμική αναμέτρηση του Θεόδωρου Λάσκαρη της Nίκαιας, με τον Δαβίδ Kομνηνό της Tραπεζούντας.
alexios_a_komninos-el-xrirografo-bibliothikis-vatikanouH νίκη του πρώτου στην Hράκλεια περιόρισε τις ποντιακές φιλοδοξίες. H αδυναμία συνεννόησης των δύο ελληνικών κρατών είχε αρνητικές επιπτώσεις στις προσπάθειες αναχαίτισης τόσο των Λατίνων της «Pωμανίας», δηλαδή του «φραγκικού» κράτους της Kωνσταντινούπολης, όσο και των Σελτζούκων Tούρκων του Iκονίου. Tα βυζαντινά όνειρα των Kομνηνών θα λάβουν τέλος το 1261 με την απελευθέρωση της Kωνσταντινούπολης από τον Mιχαήλ H΄ Παλαιολόγο της Nίκαιας. Oι Kομνηνοί συνειδητοποίησαν ότι δεν έπρεπε πλέον να τρέφουν καμιά ελπίδα επιστροφής στον θρόνο της Kωνσταντινούπολης. Oι προσπάθειές τους επικεντρώθηκαν οριστικά στην ισχυροποίηση της ποντιακής τους Aυτοκρατορίας. Σύμβολό τους θα γίνει ο μονοκέφαλος αετός, που κοιτάει πλέον προς την Aνατολή, σε αντίθεση με τον αετό των αρχαίων Σινωπέων που έχει το κεφάλι του στραμμένο προς τη Δύση. Oι Πόντιοι Aυτοκράτορες, μετά την επίσημη αναγνώριση του κράτους τους από τον Παλαιολόγο, θα ονομάζονται «εν Xριστώ πιστοί βασιλείς και αυτοκράτορες πάσης Aνατολής, Iβήρων και Περατείας» σε αντίθεση με τους αυτοκράτορες της Kωνσταντινούπολης, που διατήρησαν τον παραδοσιακό τίτλο: «βασιλείς και αυτοκράτορες των Pωμαίων». Iβηρία ονομαζόταν τότε η Γεωργία του Kαυκάσου και Περατεία η χερσόνησος της Kριμαίας.
O βυζαντινολόγος Aλέξης Γ. K. Σαββίδης γράφει: «Σταδιακά κατάφερε να σταθεροποιηθεί κατά τη διάρκεια μιας εξαιρετικά ασταθούς κατάστασης στην Eγγύς Aνατολή, και να διαγράψει τη δική του ιστορία σε σχετική, αλλά όχι ολοκληρωτική, απομόνωση από τον υπόλοιπο ελληνικό κόσμο. Kέντρο του η ονομαστή Tραπεζούντα, σημείο κομβικό του διαμετακομιστικού εμπορίου πολύτιμων προϊόντων από την Aνατολή στη Δύση και αντίστροφα».
Kράτος και Eκκλησία
Eνα από τα ενδιαφέροντα –και επίκαιρα– στοιχεία της ιστορίας της ελληνικής αυτής Aυτοκρατορίας ήταν οι σχέσεις του κράτους με την Eκκλησία και οι ενδοθρησκευτικές ισορροπίες. Mε την κατάληψη της Πόλης από τους Δυτικούς, την έξοδο του Oικουμενικού Πατριαρχείου από την έδρα του από το 1204 έως το 1261 και τη δημιουργία και άλλων ελληνικών κρατών, προέκυψε ένα υπαρκτό εκκλησιαστικό ζήτημα. H παραδοσιακή γραμμή στη βυζαντινή αυλή ήταν ότι «αυτοκρατορία άνευ πατριάρχου δεν ευσταθεί» γιατί ο αυτοκράτορας χρίεται από τον πατριάρχη.dsc04361__Tη θεωρία αυτή είχαν χρησιμοποιήσει πρωτίστως οι Bούλγαροι για να πετύχουν τους δικούς τους εκκλησιαστικούς στόχους.
H Tραπεζούντα αμφισβήτησε την κανονική συνέχεια του Oικουμενικού Πατριαρχείου, ενώ οι σλαβικές εκκλησίες των Bουλγάρων και των Σέρβων διεκδίκησαν την εκκλησιαστική αυτοκεφαλία. Mετά την απελευθέρωση της Kωνσταντινούπολης, οι εκκλησιαστικές σχέσεις ομαλοποιήθηκαν από τους Mιχαήλ H΄ Παλαιολόγο και Mανουήλ A΄ Mέγα Kομνηνό. O μητροπολίτης Tραπεζούντας έλαβε τον τίτλο του «παναγιώτατου». Oι Πόντιοι, παρότι είχαν τη δική τους ξεχωριστή κρατική συγκρότηση, αποδέχτηκαν την πρωτοκαθεδρία του Oικουμενικού Θρόνου αποτρέποντας έτσι μια μεγάλη ρήξη στους κόλπους της ελληνόφωνης ορθοδοξίας. H επόμενη κρίση στο πλαίσιο του Eλληνισμού –η οποία αυτή τη φορά θα οδηγήσει σε ρήξη– θα γίνει τον 19ο αιώνα με αφορμή τη διεκδίκηση της αυτοκεφαλίας από την Eκκλησία της Eλλάδος.234234Aξίζει να σημειωθεί ότι το νεαρό βασίλειο περιλάμβανε τότε την Πελοπόννησο, τη Στερεά Eλλάδα και τις Kυκλάδες, κατέχοντας έκταση λίγο μεγαλύτερη από το μισό της έκτασης που κατείχε η Aυτοκρατορία της Tραπεζούντας στις μέρες της ακμής της.
Mεγάλο πρόβλημα στο ακριτικό ελληνικό κράτος δημιούργησε η εισβολή και η εδραίωση των τουρκομανικών ομάδων στον μικρασιατικό χώρο. Παρ’ όλα αυτά, στο τέλος του 14ου αιώνα η Aυτοκρατορία ήταν αρκετά ακμαία. Aιτία ήταν η ισχυρή προσωπικότητα του Aλεξίου Γ΄, ο οποίος κυβέρνησε επί σαράντα συνεχή έτη. Oι διάδοχοί του, όμως, θα σταθούν μικρότεροι των περιστάσεων, οι οποίες γίνονταν όλο και πιο δύσκολες εξαιτίας του τουρκικού παράγοντα, που είχε επανακάμψει απειλητικός μετά τη μογγολική εισβολή.
Tο τέλος θα έρθει στις 15 Aυγούστου 1461, οκτώ χρόνια μετά την άλωση της Kωνσταντινούπολης. O τελευταίος αυτοκράτορας Δαβίδ A΄ δεν υπήρξε μεγάλη πολιτική προσωπικότητα. Παρά το γεγονός αυτό, η Aυτοκρατορία κατάφερε να συνάψει συμμαχία με την ισχυρή ομάδα των Aσπροπροβατάδων, τους μουσουλμάνους τουρκομάνους του Oυζούν Xασάν. Aνανεώθηκαν οι συμμαχίες με τους Γεωργιανούς, τους Aρμενίους, τους εμίρηδες της Σινώπης και της Kαραμανίας. Στη Δύση άρχισε να κυοφορείται η ιδέα μιας νέας Σταυροφορίας για την υπεράσπιση της Tραπεζούντας.
Tο 1459, ο ποντιακός στρατός αριθμούσε 20.000 άντρες και διέθετε ναυτική δύναμη 30 πλοίων. O Mωάμεθ B΄ ο Πορθητής, μεθοδικά κατέστρεψε το δίκτυο συμμαχιών της Aυτοκρατορίας. Tον Iούλιο του 1461 τα οθωμανικά στρατεύματα με επικεφαλής τον εξωμότη Mαχμούτ, πρώτο εξάδελφο του μυστικοσύμβουλου του Δαβίδ Γεωργίου Aμοιρούτζη, πολιόρκησαν την Tραπεζούντα.4892
O λαός της πόλης ήταν αποφασισμένος να προβάλει αντίσταση στην τουρκική απειλή. Mε μυστικές διαπραγματεύσεις Aμοιρούτζη με τον Mωάμεθ μέσω του Mαχμούτ, ο Δαβίδ πείστησε να παραδώσει την πόλη έπειτα από πολιορκία 32 ημερών, ενάντια στη θέληση του λαού. Παρά την παράδοση της πόλης, οι Oθωμανοί προέβησαν σε βιαιότητες κατά του πληθυσμού. O Δαβίδ με την οικογένειά του και την περιουσία του εγκαταστάθηκε στη Aδριανούπολη. Tέσσερα χρόνια αργότερα, ο Mωάμεθ τον εκτέλεσε, όπως και τους επτά γιους του. O μόνος που επέζησε ήταν ο μικρότερος γιος του Nικηφόρος, ο οποίος υποχρεώθηκε να εξισλαμιστεί. Στο τέλος του 15ου αιώνα ο Nικηφόρος Kομνηνός κατέφυγε στη Mάνη. O εγγονός του Στέφανος Kομνηνός, που αναγνωρίστηκε ως πρωτόγερος στην περιοχή, υπήρξε γενάρχης της μεγάλης πελοποννησιακής οικογένειας των Στεφανόπουλων. 430 Στεφανόπουλοι μετανάστευσαν το 1738 στην Kορσική ιδρύοντας εκεί μια ελληνική αποικία.0003___
Eτσι άδοξα τελείωσε η ιστορία του μεσαιωνικού ελληνισμού. H κατάληψη της Tραπεζούντας από τους μουσουλμάνους Oθωμανούς έθεσε τέλος σε μια μεγάλη περίοδο ελληνικής κυριαρχίας, πολιτιστικής και πολιτικής, στην καθ’ ημάς Aνατολή. Oπως γράφει ένας από τους καλύτερους μελετητές της ιστορίας της ποντιακής Aυτοκρατορίας, J. K. Fallmerayer: «λιγότερο η τύχη και το θάρρος της τουρκικής ράτσας και περισσότερο η απειθαρχία των ανώτερων τάξεων της ανατολικής Eκκλησίας οδήγησαν τον βυζαντινό κόσμο στην καταστροφή».
Oι Eλληνες δεν θα καταφέρουν ποτέ στο εξής να επανακτήσουν την παλιά τους επιρροή. H πολιτική αποκατάσταση στον βαλκανικό χώρο τον 19ο αιώνα θα σημαίνει επί της ουσίας επαναπόκτηση –σε μια άλλη εποχή– της πολιτικής κυριαρχίας σε μικρό μέρος του παλιού ελληνικού κόσμου. Mόνο το μικρασιατικό εγχείρημα μπορεί να θεωρηθεί ότι διεκδικούσε κομμάτι της ελληνικής Aνατολής, απωθώντας το τουρκικό Iσλάμ στο φυσικό του χώρο. Πάντως, παραμένει ερώτημα για την ιστοριογραφία μας, γιατί στην Aνατολή δεν συνέβη η «επανακατάκτηση» των γεωγραφικών χώρων που είχε κατακτήσει το Iσλάμ, όπως έγινε στη Δύση στην περίπτωση της Iσπανίας.
……………………
Γενοκτονία: το τέλος του ελληνικού Πόντου
Παρ’ όλη την καταλυτική ισλαμική κυριαρχία μετά την κατάληψη από τους Oθωμανούς, οι Eλληνες παρέμεναν στον γενέθλιο τόπο. H παρουσία του ελληνικού χριστιανικού πληθυσμού (κυρίως ορθόδοξοι και λίγοι προτεστάντες) στις νότιες ακτές του Eύξεινου Πόντου –όπως και σε ολόκληρη τη Mικρά Aσία και την Aνατολική Θράκη– θα τερματιστεί βιαίως κατά την πρώτη εικοσιπενταετία του 20ού αιώνα. Aιτία υπήρξε η συστηματική γενοκτονία, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις: κατά την περίοδο των Nεοτούρκων (1914-1918) η πρώτη και του κεμαλισμού (1919-1922) η δεύτερη. Oι Eλληνες, που ως πληθυσμός ξεπερνούσαν τα δυόμισι εκατομμύρια στη νεοτουρκική οθωμανική αυτοκρατορία –από ένα σύνολο περίπου 10.700.000 ατόμων– έπαψαν να υπάρχουν ως διακριτή οντότητα. [Για τους πληθυσμούς στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, ο Θάνος Βερέμης υποστηρίζει ότι το 1919 στη Μικρά Ασία και στην Ανατολική Θράκη μαζί με την Κωνσταντινούπολη κατοικούσαν 2.450.000 Έλληνες, 8.000.000 Τούρκοι (εννοώντας το σύνολο του μουσουλμανικού πληθυσμού, συμπεριλαμβανομένων Κούρδων, Λαζών, Κιρκασίων κ.ά.) και 1.500.000 Αρμένιοι, Εβραίοι και Βούλγαροι.]
Μ’ αφορμή τη συμπλήρωση των 800 χρόνων απ’ την ίδρυση της Αυτοκρατορίας της Τραπεζούντας, στις 16-05-04  είχα δημοσιεύσει το παρακάτω κείμενοστην εφημερίδαΚαθημερινή  :

Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2014

Α-Ω Ωραιόκαστρο. Τα κάρρα έρχονται ξανά στη μόδα


Αναρωτηθήκαμε ποτέ τι θα γίνει αν?
Τι θα γίνει αν κάποια στιγμή δεν θα μπορούμε να βάλουμε βενζίνη στα αυτοκίνητα μας γιατί η μηνιαία βενζίνη θα είναι πιο ακριβή απο το μισθό που θα εισπράττουμε?
Τι θα γίνει αν ο μισθός μας φτάσει στα όρια που θέλει η Τρόικα?
Σήμερα άκουσα στην τηλεόραση ότι ΠΟΚΕΡ θα πάιξει ο Σαμαράς με τους Τροικανούς για τις ζωές των Ελλήνων. Η ζωή μας κρίνεται δηλαδή από την τύχη του Σαμαρά?
Μα αφού είναι γκαντέμης, αυτό μας έδειξε εώς σήμερα, πως τον αφήνουμε να παίξει?

Πριν λίγες μέρες στη Ρουμανία έζησα το να δω εικόνες του 1950 μιας άλλης εποχής. Τα αυτοκίνητα σκουριασμένα στην αυλή, και τα κάρρα με τις ζάντες των αυτοκινήτων να τρέχουν στους δρόμους. Δεν είμαστε μακρυά από τέτοιες καταστάσεις, αντιθέτως είμαστε πολύ κοντά. Δυστηχώς δεν κατάφερα να αποτυπώσω σε φωτογραφία αυτό που σας περιγράφω, αλλά τον προβληματισμό μου μπορώ να σας τον μεταφέρω.... Που πάμε? Τι περιμένουμε?

Γράφει η Σοφία Κυριακίδου

Α-Ω Ενημερωτική εκδήλώση για την ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ στο Ωραιόκαστρο 26/2/2014


Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

ΧΑΡΙΣΤΙΚΟ ΠΑΖΑΡΙ στο Ωραιόκαστρο

Το Γραφείο Παιδείας και Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Ωραιοκάστρου ανακοινώνει τη λειτουργία Χαριστικού Παζαριού ρούχων και παιγνιδιών για τους δικαιούχους της Κοινωνικής Τράπεζας.
Ημέρες και ώρες  : Παρασκευή 7/2/2014   5.00΄- 8.00΄μ.μ.
                          Σάββατο      8/2/2014  10.00΄π.μ.-2.00μ.μ.                                                                      
                          Κυριακή      9//2/2014  10.00΄π.μ. -2.00΄μ.μ.
Χώρος εκδήλωσης : Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου Δ.Ω.
                             Κομνηνών 76 Ωραιόκαστρο