Οι μαθητές της Δ΄τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου, πραγματοποίησαν την Τετάρτη 13/4/2011 επίσκεψη στο Δημαρχείο Ωραιοκάστρου και συναντήθηκαν με το Δήμαρχο κ. Σαραμάντο.
Οι μαθητές, που πραγματοποίησαν την επίσκεψη στα πλαίσια Περιβαλλοντικού Προγράμματος, επέδωσαν στον κ. Δήμαρχο επιστολή * που είχαν ετοιμάσει σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην αυλή του Σχολείου –επικίνδυνοι και βρώμικοι χώροι, έλλειψη βρύσης στην αυλή κτλ– ζητώντας την παρέμβαση του Δήμου για την επίλυσή τους, καθώς και τη βοήθεια του για τη μετατροπή κάποιων χώρων της αυλής σε πράσινες γωνιές. Στα πλαίσια της συζήτησης, μπήκε και το θέμα της ανακύκλωσης στο οποίο έχουν ήδη έχουν ευαισθητοποιηθεί οι μαθητές μέσα από προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και ο κ. Δήμαρχος υποσχέθηκε στους μαθητές ότι σύντομα θα υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης στις αυλές των σχολείων για να αρχίσει συστηματικά η ανακύκλωση.
Για τα άλλα θέματα που έθεσαν οι μαθητές ο κ. Δήμαρχος υποσχέθηκε άμεση παρέμβαση του Δήμου για κάποια ζητήματα που αφορούν την ασφάλεια των μαθητών και βοήθεια τόσο για την κατασκευή βρύσης στην αυλή όσο και στη δημιουργία πράσινων χώρων.
* Η επιστολή:
Ωραιόκαστρο 8-4-2011
Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε,
Είμαστε οι μαθητές της Δ΄ τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου. Κατ’ αρχήν θα θέλαμε να σας συγχαρούμε για την εκλογή σας και να σας ευχηθούμε καλή επιτυχία στο έργο σας.
Σας στέλνουμε αυτή την επιστολή για να σας ενημερώσουμε σχετικά με κάποια προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στο σχολείο μας.
Πρώτα απ’ όλα θέλουμε ν’ αναφέρουμε κάποια προβλήματα ασφάλειας στην αυλή του σχολείου μας.
1) Στο πίσω μέρος του σχολείου μας, στο χώρο του αχρησιμοποίητου κτιρίου του νηπιαγωγείου, μαζεύονται τη νύχτα άτομα και το πρωί στα διαλείμματα βρίσκουμε αποτσίγαρα, σπασμένα γυαλιά, σπίρτα και αναπτήρες, προφυλακτικά και άλλα επικίνδυνα για την υγεία μας αντικείμενα, κυρίως για τα παιδιά των μικρότερων τάξεων και του νηπιαγωγείου.
2) Στον ίδιο χώρο πέφτουν νερά από το προαύλιο της εκκλησίας σχηματίζοντας «λίμνες» από στάσιμα νερά και λάσπες, που επιπλέον το χειμώνα παγώνουν και γλιστρούν επικίνδυνα.
3) Στο τριγωνικό κομμάτι αυλής πίσω από το διώροφο κτίριο, υπάρχουν πεταμένα ξύλα, σίδερα και καρφιά (από τις εργασίες ανέγερσης) και δύο παγκάκια επίσης επικίνδυνα για μας, με αποτέλεσμα να μας απαγορεύουν τη χρήση του χώρου κατά τα διαλείμματα.
4) Στο σχολείο δεν υπάρχει κυλικείο. Εξυπηρετούμαστε από το κυλικείο τα ου 1ου Δημοτικού Σχολείου, στο οποίο πηγαίνουμε χρησιμοποιώντας μια σιδερένια σκάλα που δεν είναι και τόσο ασφαλής ιδιαίτερα σε κακές καιρικές συνθήκες.
Στη συνέχεια, θα θέλαμε να επισημάνουμε δύο προβλήματα υγιεινής.
1) Δεν υπάρχουν βρύσες στην αυλή του σχολείου μας και αναγκαζόμαστε πολλές φορές να πίνουμε νερό από τις τουαλέτες χωρίς να γνωρίζουμε αν είναι κατάλληλο.
2) Οι κάδοι σκουπιδιών είναι λίγοι και ο αριθμός των παιδιών μεγάλος, με αποτέλεσμα να ξεχειλίζουν γρήγορα και να γεμίζει η αυλή μας πεταμένα σκουπίδια που αποτελούν εστία μόλυνσης.
Ένα άλλο ζήτημα, για το οποίο θέλουμε να σας ενημερώσουμε και να ζητήσουμε τη βοήθειά σας είναι η διαμόρφωση χώρου πρασίνου στο σχολείο μας.
Υπάρχουν ήδη κάποια παρτέρια, στο μπροστινό και στο πίσω μέρος, τα οποία μπορούν να φυτευτούν με διάφορα δέντρα, θάμνους και καλλωπιστικά φυτά. Στη νότια πλευρά πίσω από το διώροφο κτίριο υπάρχει ένα τριγωνικό κομμάτι γης όπου σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε έναν μικρό κήπο.
Τις σκέψεις και τις προτάσεις μας αυτές τις μοιραστήκαμε και με τους μαθητές των υπόλοιπων τάξεων και αποφασίσαμε να συμμετέχουμε όλοι σ’ ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα: «Πρασινίζοντας» την αυλή του σχολείου μας.
Δύο πολύ σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίσαμε στην προσπάθειά μας αυτή ήταν η έλλειψη νερού στην αυλή (για το πότισμα) και ο καθαρισμός του από άχρηστα υλικά και σκουπίδια.
Για να λύσουμε αυτά τα προβλήματα χρειαζόμαστε την ηθική και πρακτικά συμπαράσταση του δήμου μας.
Θα χρειαστούμε τις συμβουλές και τις γνώσεις του γεωπόνου και των ειδικών της υπηρεσίας τεχνικών έργων του δήμου, καθώς επίσης και της υπηρεσίας καθαριότητας του πρασίνου, για να μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε τις ιδέες μας.
Σε πρακτικό επίπεδο θα θέλαμε να ζητήσουμε τη συνδρομή σας σε φυτά, εργαλεία, μηχανές, μεταφορικά μέσα και εργάτες για τις δουλειές που δεν μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας.
Ελπίζουμε να μελετήσετε και να αξιολογήσετε τις προτάσεις μας και να σταθείτε δίπλα μας στην προσπάθεια που κάνουμε.
Με εκτίμηση
Οι μαθητές της Δ΄ τάξης
4ο Δ.Σ. Ωραιοκάστρου
Δημοσιεύτηκε από ΧΡΟΝΟ 18/4/2011
http://www.xronews.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=552:-4-&catid=6:social&Itemid=11
Οι μαθητές, που πραγματοποίησαν την επίσκεψη στα πλαίσια Περιβαλλοντικού Προγράμματος, επέδωσαν στον κ. Δήμαρχο επιστολή * που είχαν ετοιμάσει σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην αυλή του Σχολείου –επικίνδυνοι και βρώμικοι χώροι, έλλειψη βρύσης στην αυλή κτλ– ζητώντας την παρέμβαση του Δήμου για την επίλυσή τους, καθώς και τη βοήθεια του για τη μετατροπή κάποιων χώρων της αυλής σε πράσινες γωνιές. Στα πλαίσια της συζήτησης, μπήκε και το θέμα της ανακύκλωσης στο οποίο έχουν ήδη έχουν ευαισθητοποιηθεί οι μαθητές μέσα από προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και ο κ. Δήμαρχος υποσχέθηκε στους μαθητές ότι σύντομα θα υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης στις αυλές των σχολείων για να αρχίσει συστηματικά η ανακύκλωση.
Για τα άλλα θέματα που έθεσαν οι μαθητές ο κ. Δήμαρχος υποσχέθηκε άμεση παρέμβαση του Δήμου για κάποια ζητήματα που αφορούν την ασφάλεια των μαθητών και βοήθεια τόσο για την κατασκευή βρύσης στην αυλή όσο και στη δημιουργία πράσινων χώρων.
* Η επιστολή:
Ωραιόκαστρο 8-4-2011
Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε,
Είμαστε οι μαθητές της Δ΄ τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου. Κατ’ αρχήν θα θέλαμε να σας συγχαρούμε για την εκλογή σας και να σας ευχηθούμε καλή επιτυχία στο έργο σας.
Σας στέλνουμε αυτή την επιστολή για να σας ενημερώσουμε σχετικά με κάποια προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στο σχολείο μας.
Πρώτα απ’ όλα θέλουμε ν’ αναφέρουμε κάποια προβλήματα ασφάλειας στην αυλή του σχολείου μας.
1) Στο πίσω μέρος του σχολείου μας, στο χώρο του αχρησιμοποίητου κτιρίου του νηπιαγωγείου, μαζεύονται τη νύχτα άτομα και το πρωί στα διαλείμματα βρίσκουμε αποτσίγαρα, σπασμένα γυαλιά, σπίρτα και αναπτήρες, προφυλακτικά και άλλα επικίνδυνα για την υγεία μας αντικείμενα, κυρίως για τα παιδιά των μικρότερων τάξεων και του νηπιαγωγείου.
2) Στον ίδιο χώρο πέφτουν νερά από το προαύλιο της εκκλησίας σχηματίζοντας «λίμνες» από στάσιμα νερά και λάσπες, που επιπλέον το χειμώνα παγώνουν και γλιστρούν επικίνδυνα.
3) Στο τριγωνικό κομμάτι αυλής πίσω από το διώροφο κτίριο, υπάρχουν πεταμένα ξύλα, σίδερα και καρφιά (από τις εργασίες ανέγερσης) και δύο παγκάκια επίσης επικίνδυνα για μας, με αποτέλεσμα να μας απαγορεύουν τη χρήση του χώρου κατά τα διαλείμματα.
4) Στο σχολείο δεν υπάρχει κυλικείο. Εξυπηρετούμαστε από το κυλικείο τα ου 1ου Δημοτικού Σχολείου, στο οποίο πηγαίνουμε χρησιμοποιώντας μια σιδερένια σκάλα που δεν είναι και τόσο ασφαλής ιδιαίτερα σε κακές καιρικές συνθήκες.
Στη συνέχεια, θα θέλαμε να επισημάνουμε δύο προβλήματα υγιεινής.
1) Δεν υπάρχουν βρύσες στην αυλή του σχολείου μας και αναγκαζόμαστε πολλές φορές να πίνουμε νερό από τις τουαλέτες χωρίς να γνωρίζουμε αν είναι κατάλληλο.
2) Οι κάδοι σκουπιδιών είναι λίγοι και ο αριθμός των παιδιών μεγάλος, με αποτέλεσμα να ξεχειλίζουν γρήγορα και να γεμίζει η αυλή μας πεταμένα σκουπίδια που αποτελούν εστία μόλυνσης.
Ένα άλλο ζήτημα, για το οποίο θέλουμε να σας ενημερώσουμε και να ζητήσουμε τη βοήθειά σας είναι η διαμόρφωση χώρου πρασίνου στο σχολείο μας.
Υπάρχουν ήδη κάποια παρτέρια, στο μπροστινό και στο πίσω μέρος, τα οποία μπορούν να φυτευτούν με διάφορα δέντρα, θάμνους και καλλωπιστικά φυτά. Στη νότια πλευρά πίσω από το διώροφο κτίριο υπάρχει ένα τριγωνικό κομμάτι γης όπου σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε έναν μικρό κήπο.
Τις σκέψεις και τις προτάσεις μας αυτές τις μοιραστήκαμε και με τους μαθητές των υπόλοιπων τάξεων και αποφασίσαμε να συμμετέχουμε όλοι σ’ ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα: «Πρασινίζοντας» την αυλή του σχολείου μας.
Δύο πολύ σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίσαμε στην προσπάθειά μας αυτή ήταν η έλλειψη νερού στην αυλή (για το πότισμα) και ο καθαρισμός του από άχρηστα υλικά και σκουπίδια.
Για να λύσουμε αυτά τα προβλήματα χρειαζόμαστε την ηθική και πρακτικά συμπαράσταση του δήμου μας.
Θα χρειαστούμε τις συμβουλές και τις γνώσεις του γεωπόνου και των ειδικών της υπηρεσίας τεχνικών έργων του δήμου, καθώς επίσης και της υπηρεσίας καθαριότητας του πρασίνου, για να μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε τις ιδέες μας.
Σε πρακτικό επίπεδο θα θέλαμε να ζητήσουμε τη συνδρομή σας σε φυτά, εργαλεία, μηχανές, μεταφορικά μέσα και εργάτες για τις δουλειές που δεν μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας.
Ελπίζουμε να μελετήσετε και να αξιολογήσετε τις προτάσεις μας και να σταθείτε δίπλα μας στην προσπάθεια που κάνουμε.
Με εκτίμηση
Οι μαθητές της Δ΄ τάξης
4ο Δ.Σ. Ωραιοκάστρου
Δημοσιεύτηκε από ΧΡΟΝΟ 18/4/2011
http://www.xronews.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=552:-4-&catid=6:social&Itemid=11
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου