Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

Α-Ω ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ Β΄ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΤΟΜΕΑΡΧΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΣ ΞΟΥΛΙΔΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΤΟΜΕΑΡΧΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΠΑΥΛΟΥ ΧΑΪΚΑΛΗ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ (ΟΑΕΕ)

Τετάρτη, 18 Μάρτιος 2015
 
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ Β΄ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΤΟΜΕΑΡΧΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΣ ΞΟΥΛΙΔΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΤΟΜΕΑΡΧΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΠΑΥΛΟΥ ΧΑΪΚΑΛΗ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
 

ΜΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ (ΟΑΕΕ)
Αθήνα, 18 Μαρτίου 2015
Λόγω της οικονομικής κρίσης χιλιάδες επαγγελματίες βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε αδυναμία πληρωμής προς τον ΟΑΕΕ  και μετά τις τελευταίες εξελίξεις, απειλούνται με κατασχέσεις. Η θλιβερή αυτή πραγματικότητα αναλύθηκε σε συνάντηση που είχαν η Βουλευτής Β΄ Περιφέρειας Θεσσαλονίκης κα Σταυρούλα Ξουλίδου και ο Βουλευτής Αττικής κ. Παύλος Χαϊκάλης των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ με εκπροσώπους της Ομάδας Ανασφάλιστων Ελευθέρων Επαγγελματιών σήμερα, Τετάρτη, 18 Μαρτίου. Η κα Ξουλίδου και ο κ. Χαϊκάλης τόνισαν την ανάγκη υπεράσπισης των δικαιωμάτων των ασφαλισμένων του Ο.Α.Ε.Ε και την αλλαγή της ισχύουσας κατάστασης, σε ανταποδοτική και όχι εισπρακτική όπως είναι σήμερα. Οι εκπρόσωποι του ΟΑΕΕ στη συνέχεια παρουσίασαν τα αιτήματά τους, που σχετίζονται μεταξύ άλλων με το δικαίωμα στην επιλογή ταμείου κρατικού ή ιδιωτικού όπως γίνεται στις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες, με την κατάργηση της απαίτησης ασφαλιστικής ενημερότητας για θεώρηση ΚΒΣ, με την διαγραφή του χρέους για τον κλάδο υγείας και τη διαφάνεια στη διαχείριση του ταμείου. Ακολούθησε εποικοδομητικός διάλογος επί των θεμάτων.

Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

Α-Ω Βαγγέλη είμαι ένας από τους φονιάδες σου…

giakoumakis
Γράφει ένας παλιός «νταής».
Έμαθα από τα κανάλια την είδηση ότι σε βρήκανε Βαγγελάκη…
Να ταφείς, τουλάχιστον, αγόρι μου, να ησυχάσει η ψυχούλα σου, να ξέρει που είσαι η μανούλα σου.
Δεν στο κρύβω, έχω τύψεις για τον χαμό σου. Ποιος είμαι; Ο δολοφόνος σου.
Όχι, όχι, δεν με ξέρεις. Δεν έτυχε να συναντηθούμε ποτέ.
Αλλά 40 χρόνια τώρα, έχω σπρώξει στον θάνατο δεκάδες άλλους Βαγγέληδες.
Στο νηπιαγωγείο ακόμη γελούσα με την ψυχή μου όταν ένα παιδάκι κατουριόταν πάνω του. Ρε το ζαβό. Πλάκα που είχε…
Στο δημοτικό δεν έκανα ποτέ παρέα με τον Δημητράκη. Αφού ήταν εμφανώς φτωχός. Μπορεί να ήταν και άπλυτος. Μπορεί να μην ήταν καν άνθρωπος. Δεν έβγαλα συμπέρασμα.
Στο γυμνάσιο ακόμη θυμάμαι τα γέλια που ρίχναμε με τη Γεωργία τη χοντρή. Το τι της γράφαμε στο θρανίο, το τι της λέγαμε στο διάλειμμα. Μιλάμε για ΠΟΛΥ πλάκα. Και αυτή η φακλάνα όλο έκλαιγε!
Στο λύκειο αυτός ο Σωτήρης το πρεζάκι ήταν η ντροπή της τάξης. Μπάσκετ δεν έπαιζε, μπάλα δεν έπαιζε, με γκόμενες δεν έβγαινε και όλο χανόταν στο δασάκι με μια κιθάρα. Καλλιτέχνης. Σώπα ρε τι καλλιτέχνης; Απλώς διαφορετικός.
Στο στρατό ποιος να ξεχάσει τον κοντό τον Νικόλα από την Κοζάνη; Βλαχαδερό, μαλ……νο. Τραβούσε τη φάπα. Και μετά γελούσε. Του άρεσε να τον πειράζουμε. Και εμείς, ως γνήσιοι παλιοί τον είχαμε τσακίσει. Κάποια στιγμή πήρε μετάθεση. Αυτός λέει τη ζήτησε. Κωλόπαιδο…
Δε συνεχίζω Βαγγελάκη. Με κατάλαβες. Αν σε είχα γνωρίσει, μπορεί να ήμουν εγώ αυτός που σε «σκότωσε».
Σκατοχώρα φίλε. Γεμάτη μάγκες. Ανίκανη να δεχθεί το διαφορετικό.
Καλό ταξίδι φίλε. Πας κάπου καλύτερα. Χωρίς Έλληνες κομπλεξικούς…
ΠΗΓΗ:
thetoc.gr

Α-Ω Νηστίσημα Ντολμαδάκια με μαρουλόφυλλα.

 
Υλικά
2 μαρούλια μέτρια
2 φλιτζάνια ρύζι νυχάκι
1 μέτριο κρεμμύδι ξερό
3 κρεμμυδάκια φρέσκα
λίγο σκόρδο τριμμένο
1 μέτρια πατάτα
1 καρότο

2 μέτρια κολοκυθάκια
1 μικρή μελιτζάνα
1 πιπεριά πράσινη
1 κουταλάκι του γλυκού πελτέ ντομάτας
άνηθο, δυόσμος
Αλάτι, πιπέρι, πάπρικα
8 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο
Χυμό από 1 λεμόνι

 Εκτέλεση
Καθαρίζουμε και πλένουμε τα φύλλα από το μαρούλι και τα βουτάμε σε ζεματιστό νερό ίσα ίσα να μαραθούν ελαφρώς. Σε ένα μπολ ψιλοκόβουμε σε μικρά κυβάκια όλα τα λαχανικά. Προσθέτουμε το ρύζι, τον πελτέ, αλάτι, πιπέρι, πάπρικα και λίγο από το ελαιόλαδο και ανακατεύουμε καλά. Παίρνουμε μισό μαρουλόφυλλο και βάζουμε μέσα 1 κουταλιά της σούπας από τη γέμιση. Γυρίζουμε τις άκρες από το φύλλο προς τα μέσα και ρολάρουμε το ντολμαδάκι ώστε να τυλιχθεί ομοιόμορφα και να μην υπάρχουν τρύπες στο τύλιγμα από τις οποίες θα βγει έξω το ρύζι. Επαναλαμβάνουμε για όλα τα φύλλα και τη γέμιση και τοποθετούμε σε μια ρηχή κατσαρόλα. Όταν είναι όλα τα ντολμαδάκια έτοιμα, προσθέτουμε το υπόλοιπο ελαιόλαδο, και λίγο νερό μέχρι να σκεπαστούν ίσα ίσα. Βράζουμε για περίπου 1 ώρα σε χαμηλή φωτιά, καθώς δε θέλουμε να κοχλάζει πολύ η κατσαρόλα.

Μπορούμε ακόμα να κάνουμε κρέμα με 3 κουταλιές αλεύρι και νερό για να τα περιχύσουμε λίγο πριν τα κατεβάσουμε από τη φωτιά.Τα αφήνουμε να πάρει μια βράση να δέσει.Στο τέλος προσθέτουμε το λεμόνι.

Συνταγή Σοφίας

Α-Ω Διάσωση Σπόρων παραδοσιακών ποικιλλιών λαχανικών.Σποροφύλακες παραδοσιακών σπόρων Ωραιοκάστρου.

Η  Σοφία Κυριακίδου από το Δήμο Ωραιοκάστρου ανήκει στην ομάδα διάσωσης σπόρων λαχανικών ποικιλιών  από όλη την Ελλάδα.
Η προσπάθεια ανανέωσης των σπόρων, ώστε να μην χαθούν από τον πόλεμο των μεγαλοεταιριών εβραϊκών συμφερόντων είναι άθλος σήμερα.

"Αγωνιζόμαστε για να κρατήσουμε τα εύγευστα  λαχανικά, με την μυρωδιά λαχανικού, και όχι τα πλαστικά μεγάλα υβρίδια που δίνουν πολλή παραγωγή και όχι γεύση και ποιότητα.

Oι Παραδοσιακοί Σπόροι, Ένα Σύμβολο για τη Συνέχεια της Ζωής!

 Τα υβρίδια F1   των σπόρων της βιομηχανίας διασπώνται στην δεύτερη γενιά και έτσι ο σπόρος που ενδεχόμενα να κρατήσει ο αγρότης, δεν αναπαράγεται σωστά. Επομένως , είτε για νομικούς ή για πρακτικούς λόγους ο αγρότης δεν μπορεί να κρατήσει σπόρο για την επόμενη χρονιά δηλαδή πρέπει να τον αγοράσει ξανά από τις εταιρίες. Σε λίγο θα μας ζητάνε μίζες για ότι καλλιεργούμε. Δεν είναι μακρυά αυτή η ώρα που ότι παράγουμε θα είναι ελεγχόμενο. Ήδη είναι σε πολλά προϊόντα.

 Δέκα μόνον πολυεθνικές να ελέγχουν το 73% της παγκόσμιας εμπορικής διακίνησης σπόρων.

 Η απώλεια παραδοσιακών ποικιλιών σημαίνει απώλεια ενός πολιτιστικού και οικονομικού δημόσιου αγαθού που αποτελεί   εγγύηση για μελλοντική διατροφική επάρκεια και ανεξαρτησία. Η απώλεια των παραδοσιακών σπόρων σημαίνει συντριπτική μείωση της αγροτικής βιοποικιλότητας. Ας μην ξεχνάμε ότι σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον, η βιοποικιλότητα είναι η συνέχεια της ζωής και εμείς είμαστε έτοιμες να παλέψουμε και να αγωνιστούμε για αυτό.

 

Για όποιον ενδιαφέρεται από την περιοχή μας να καλλιεργήσει οργανικά λαχανικά, και να αγωνιστεί στην ομάδα για την διάσωση σπόρων  να μπει στη λίστα κάτω στα σχόλια, ώστε το φθινόπωρο να του προμηθεύσουμε σπόρους. 




 





Κυριακή 15 Μαρτίου 2015

Α-Ω Αγία Σοφιά, προκαλεί φόβο και δέος στους Τούρκους.Ανυσηχούν από περιέργα γεγονότα

 
Στο Νότιο μέρος του ναού υπάρχει ένας στενός διάδρομος που οδηγεί σε μια αραχνιασμένη πύλη στην οποία αναφέρεται ως κλειστή Πύλη.
Σύμφωνα με τον τούρκικο θρύλο όταν ο Μωάμεθ Φατίχ μπήκε στον Ναό γινόταν η Θεία λειτουργεία
καθώς οι οθωμανικές ορδές μπήκαν μέσα στον ναό, ο Έλληνας Πατριάρχης ο ορθόδοξος κλείστηκε μέσα σε αυτή την Πύλη η οποία σφραγίστηκε και δεν άνοιξε ξανά.
Το τρομερό για αυτούς είναι ότι κάθε χρόνο την Ανάσταση μπροστά σε αυτήν την πύλη βρίσκουν κόκκινα αυγά.
Ο θρύλος λέει όταν αυτή η πύλη θα ανοίξει η Αγιά Σοφιά θα είναι και πάλι ελληνική.

Τι λέει η Ελληνική εκδοχή
Ποια είναι η μυστική Πύλη που ψάχνουν οι Τούρκοι στην Αγία Σοφία; Μήπως αυτή που διέφυγε ο ιερέας στην ημέρα της άλωσης της Κωνσταντινουπόλεως;
Μια ομάδα τούρκων κινηματογραφιστών σε συνεργασία με αρχαιολόγους ερευνά από το 2009 τα μυστικά υπόγεια της Αγιάς Σοφιάς, που εδώ και αιώνες παρέμεναν σφραγισμένα Σύμφωνα λοιπόν με τον Κουτσί Ακιλί (μέλος της ομάδας κινηματογραφιστών), κρυφή επιθυμία της ομάδας είναι να βρουν το κρυφό δωμάτιο της Αγίας Σοφίας από όπου διέφυγε ο ιερέας στη λειτουργία της 29ης Μαΐου 1453, αλλά και το δισκοπότηρο που χάθηκε κατά την Άλωση της Πόλης και ο μύθος το θέλει να βρίσκεται κάπου στα βάθη της!

Α-Ω Οι απειλές της ΕΕ ότι θα μας βγάλουν από το ευρω συνεχίζονται.Η αγορά μαζεύτηκε, στραγγίζει σιγά σιγά και η Ελλάδα σε λίγο θα υποφέρει.

 
Τι πραγματικά  συμβαίνει στην Θεσσαλονίκη μέσα Μαρτίου 2015.

Οι απειλές για πτώχευση συνεχίζονται, αλλά την ελληνική αγορά αυτό έχει μεγάλη επίπτωση. Μου θυμίζει τον εργοδότη που προσπαθεί να διώξει έναν υπάλληλο μέσα από τη δουλειά χωρίς να επωμιστεί την αποζημίωση. Κάνει τα πάντα για να τον υοχρεώσει να αποφασίσει να φύγει μόνος του.

Οι Ελεύθεροι επαγγελματίες υποφέρουν όπως και τότε με τα Μνημόνια. Δύο Σαββατοκύριακα τώρα οι έξοδοι του Έλληνα περιορίστηαν στο ελάχιστο. Ο κόσμος μαζεύτηκε, δεν κυκλοφορεί, φοβάται για επερχόμενη πτώχευση, και τώρα είναι χειρότερα τα πράγματα γιατί δεν υπάρχουν οι πισινές που υπήρχαν στο 1ο μνημόνιο, και οι καβάτζες.
Δυστυχώς για πολλούς καταστηματάρχες η κάθε μέρα είναι ατελείωτη κι δύσκολη, σαν να οδηγούνται στη λαιμητόμο αργά αργά σε ένα θάνατο αργό και βασανιστικό.

Ο κ. Καμμένος απείλησε ότι σε περίπτωση πτώχευσης η Ελλάδα θα στείλει τους 1,5 εκατ Λαθρομετανάστες στην Ευρώπη και κυρίως στη Γερμανία γιατί δεν μπορούμε να τους φιλοξενούμε.

Κι αν η ΕΕ δεν μας κάνει κούρεμα όπως έκαναν κάποτε στη Γερμανία μετά τον πόλεμο το 1953 εκεί οδηγούμαστε. Η βόμβα των λαθρομεταναστών θα κάψει κάποιο άλλο κράτος.


Σε ερώτηση των δημοσιογράφων για το τι σήμαινε η απειλή του ότι θα στείλουμε τους μετανάστες στη Γερμανία ο κ. Καμμένος λέει ότι το μόνο που έκανε είναι να καταστήσει σαφές τι θα σημάνει η έξοδος της Ελλάδας από το ευρώ. "Δεν είναι απλώς μια οικονομική κρίση, αλλά και μια ανθρωπιστική. Δεν θα εφαρμοστεί καμμία συμφωνία σε αυτή την περίπτωση Είμαστε υποχρεωμένοι να φιλοξενούμε τους πρόσφυγες ως χώρα άφιξης. Όποιος θέλει να πιέσει την Ελλάδα να βγει από την ευρωζώνη, θα πρέπει να το γνωρίζει αυτό. Και η Ευρώπη πρέπει να καταλάβει ότι αυτή τη στιγμή εδώ υπάρχει μια βόμβα. Πώς μπορεί μια χώρα σε κρίση από μόνη της να αντιμετωπίσει 1,5 εκατομμύρια πρόσφυγες;" Πηγή: www.lifo.gr

Σάββατο 14 Μαρτίου 2015

Α-Ω Οι «φοκάλες» (: φροκάλες, σκούπες, σάρωθρα) των γυναικών

παρασυρα, πανέρι κοπανίδα καπετανιανά
Τις παρασύρες τις έφτιαχναν από χόρτα που έβρισκαν στα ποτάμια και τα ρυάκια τις βρούλιες ή ρούλιες ή βούρλες. Το χόρτο ήτανε κίτρινου χρώματος παρά το γεγονός ότι ανά περιοχή έχει διαφορετικό όνομα. Η κ. Ευανθία πάντως μας το είπε βρούλιες ή ρούλιες.
Έπαιρναν λοιπόν τις βρούλιες τις έκαναν δεματάκια, τις κοπανίζανε με την κοπανίδα, τις γύριζαν και τις έπλεκαν.

Οι «φοκάλες» (: φροκάλες, σκούπες, σάρωθρα) των γυναικών

Στα παλιά τα χρόνια, η ζωή των γυναικών στο χωριό Γέρμας Καστοριάς ήταν πολύ δύσκολη. Όλη την ημέρα εργάζονταν σκληρά στα κτήματα και το βράδυ επέστρεφαν κατάκοπες στις οικίες τους, όπου όμως δεν ξεκουράζονταν, αλλά φρόντιζαν τον αφέντη σύζυγο, τα μικρά παιδιά και τη γκρινιάρα πεθερά τους. Επίσης, μαγείρευαν το φαγητό τής άλλης ημέρας και «φοκαλνούσαν» (σκούπιζαν) και καθάριζαν ολόκληρο το σπίτι και την αυλή του.

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

Α-Ω Μελισσοκομία και Παράδοση.Τα μελλίσια στο πέρασμα του χρόνου

 
Μικρογραφία της κοινωνίας ήταν η κοινωνία των μελισσιών στο μελισσομάντρι. Το μελισσομάντρι ήταν τόπος εύυδρος, σύδενδρος και προσήλιος, που ο μελισσοκόμος εγκαθιστούσε τα κρινιά.
Το μέλι ήταν το υποκατάστατο της σχεδόν άγνωστης ζάχαρης στα βουνά, ήταν φάρμακο και μια γλυκιά νότα στην πικρή ζωή του βουνίσιου. Μαζί με το κερί ήταν το πιο περιζήτητο εμπόρευμα από τα προϊόντα του. Η μελισσοκομία του προσπόριζε λίγα χρήματα, που ήταν πολύ δυσεύρετα εκείνο τον καιρό.

Τότε που το οικοσύστημα ήταν στα ζύγια του υπήρχαν και πολλά άγρια μελίσσια. Οι επιτήδειοι μελισσοκυνηγοί τ' ανακάλυπταν σε κουφάλες δέντρων και σε σπηλιές απάτητων βράχων, που πολλά απ' αυτά ο κόσμος τα 'λεγε στοιχειωμένα, γιατί πολλοί θαρραλέοι μελισσοκυνηγοί πλήρωσαν με τη ζωή τους την αποκοτιά να τρυγήσουν τέτοιους γλυκούς θησαυρούς.
Ο μελισσοκυνηγός έβλεπε σ' ένα τρεχούμενο νερό μέλισσες να πηγαινοέρχονται και να πίνουν, να ποτίζουν, όπως έλεγαν. Εξακρίβωναν την αράδιαση, το μέρος δηλαδή, που κατευθύνονταν οι μέλισσες, για να πάνε στο μελίσσι τους. Με το αετίσιο τους μάτι και την εμπειρία τους εντόπιζαν και σταύρωναν τον έλατο που βρισκόταν το μελίσσι κι έτσι το ιδιοποιούνταν και το φθινόπωρο πήγαιναν και το τρυγούσαν.
Λένε πως το άγριο μέλι είναι το καλύτερο, γιατί γίνεται από διαλεχτά λουλούδια, το σίγουρο όμως είναι πως δεν είναι προϊόν εργασίας του μελισσοκόμου, είναι κυνήγι και σαν τέτοιο είναι όντως το καλύτερο.

1. Παραδοσιακή μελισσοκομία

Ο άνθρωπος από την αυγή ακόμα της πολιτισμένης του πορείας είδε ότι δεν του έφτανε το φυσικό μέλι των αγριομελισσιών, γι αυτό και από πολύ νωρίς, μιμούμενος τη φύση, ασχολήθηκε με την μελισσοκομία. Η εγχώρια παραδοσιακή μελισσοκομία ήταν αντιγραφή της άγριας, φυσικής "μελισσοκομίας". Το εγχώριο μελίσσι που εξέτρεφε ο μελισσοκόμος και το άγριο που θήρευε ο μελισσοκυνηγός διέφεραν στο ότι, το μεν πρώτο το εγκαθιστούσε ο άνθρωπος στο κρινί και το δε δεύτερο εγκαθίσταται μόνο του σε κουφάλες δέντρων και σπηλιές βράχων.
Τα είδη μελισσιών ήταν: α) μανάδες (μελίσσια του προηγούμενου χρόνου) β) πρωτογόνια ή μιγδάλια (τα πρώτα γονίδια των μανάδων) γ) δευτερογόνια (για πολύ καλές μανάδες) και δ) πρωτογόνια των πρωτογονιών (σπανίως)

1.1. Εγχώριο μελίσσι.

Το μελίσσι ήταν σαν ένα σπίτι. Αποτελούταν από τα θέμελα (την βάση), τον σκελετό (το κρινί), και την σκεπή (το σκέπαστρο). Το καθιερωμένο υλικό κατασκευής των κρινιών ήταν το ξύλο.
α. κρινί ή κουβέλι ή κυβέρτι ( σλαβικα krina ή kublu ). Το κρινί μπορεί να γίνει πλεχτό σαν κοφίνι, αλειμμένο απ΄ έξω με γελαδοσβουνιά. Ο ορεινός μελισσοκόμος όμως σπάνια το χρησιμοποιούσε. Στη μέση είχε δύο ξυλάκια περαστά, τον σταυρό, για να συγκρατούνται οι κερήθρες και ένα οδοντωτό κόψιμο στο κάτω μέρος, που ήταν οι πόρτες του μελισσιού. Στηριζόταν σε μια πέτρινη βάση και έφερε σκέπαστρο.
Υπήρχαν δύο ειδών ξύλινα κρινιά:
  • "τύπου κουρέτσας" Ήταν κούφιος κορμός από κάποιο γέρικο κρανοέλατο, δηλ. από προσήλιο και άγονο μέρος, τον οποίον καθάριζαν με ένα ειδικό εργαλείο, το σγούβι ή γουβιά.
  • σανιδένιο κιβώτιο. Συνήθως το κατασκεύαζε ο ίδιος ο μελισσοκόμος, μερικές όμως φορές ήταν και κατασκευή του μαραγκού. Θεωρούταν υποδεέστερο σε σχέση με το κρινί τύπου κουρέτσας.
β. βάση. Ήταν μια μεγάλη πλάκα η οποία βρισκόταν μόνιμα στο μελισσομάντρι.
γ. σκέπαστρο. Για καλύτερη στεγανότητα στην σανιδένια οροφή του κρινιού, πρόσθεταν μια μεγάλη φλούδα από έναν γεροέλατο. Πολλά μεγάλα έλατα, είχαν πληγές στη βάση τους, από αυτές τις επιθέσεις των μελισσοκόμων.

Κατασκευή κοφινιών

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ MEDITERRANEAN COLLEGE ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ «ΑΝΑΔΟΜΩ»


Θεσσαλονίκη, Tετάρτη 12 Μαρτίου 2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
MEDITERRANEAN COLLEGE ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ «ΑΝΑΔΟΜΩ»
 
 
Σημείο υπεροχής και σημαντική εξέλιξη στη διασύνδεση της εκπαίδευσης με το επαγγελματικό περιβάλλον του τομέα των Μηχανικών, αποτελεί η αποκλειστική συνεργασία ανάμεσα στο Mediterranean College και στην κατασκευαστική εταιρία  «Αναδομώ»
 
 
Η συνεργασία περιλαμβάνει μία σειρά από προσφορές και προνόμια, τόσο για τους σπουδαστές και τους απόφοιτους του Εκπαιδευτικού Ομίλου ΞΥΝΗ, όσο και για τους υπαλλήλους, πελάτες και συνεργάτες της «Αναδομώ».
 
Στο πλαίσιο της συνεργασίας το Mediterranean College προσφέρει σε όλους τους υπαλλήλους, πελάτες και συνεργάτες της «Αναδομώ», τη δυνατότητα να σπουδάσουν στο Mediterranean College, με ειδικά προνομιακά δίδακτρα.
 
Η συνεργασία με την «Αναδομώ», αποτελεί μια ακόμα κορυφαία «συμμαχία» του Ε.Ο. ΞΥΝΗ που επιλέγει πάντα να πρωτοπορεί, ενισχύοντας διαρκώς το επίπεδο σπουδών και επαγγελματικών προοπτικών των αποφοίτων του.
 
Σε συνδυασμό δε, με τις ήδη υπάρχουσες συνεργασίες με το ΣΕΒΕ, τη HELEXPO A.E., την ALTEC, την ALUMINCO και τη ΣΕΒΙΑΝ, το Mediterranean College επιβεβαιώνει την επιμονή του για τη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών, με στόχο οι φοιτητές του να έρχονται σε άμεση επαφή με το μελλοντικό επαγγελματικό περιβάλλον από την αρχή της φοίτησής τους, καθιστώντας τους έτσι ανταγωνιστικούς στην αγορά εργασίας κατόπιν της αποφοίτησής τους.
 
 
 
Πληροφορίες:
Mediterranean College, Θεσσαλονίκη
Egnatia 2-4
tel.: +30 2310 547708
fax: +30 2312 202620  / website: www.medcollege.edu.gr

Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015

Α-Ω Παραδοσιακές Κυψέλες των Ιαπώνων. Μυστικά της κάθε χώρας. Κατασκευή Ιαπωνικών κυψελών

Πως κάνουν οι Ιάπωνες τις δικές τους παραδοσιακές κυψέλες
Δείτε το Βίντεο
Τρύγος Μελιού

Α-Ω Πως να φτιάξετε πλεκτές κυψέλες απο άχυρο ή καλάμια

Δείτε το βίντεο

Α-Ω Φτιάχνω καλάθι για Μέλισσες. Δείτε το βίντεο


Α-Ω ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΠΕΤΡΙΝΕΣ ΚΥΨΕΛΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Βλέποντάς με την πρώτη ματιά αυτή την πέτρινη κατασκευή, σίγουρα δυσκολευτήκαμε να καταλάβουμε τη χρησιμότητά της. Όταν όμως ρωτήσαμε η απορία μας λύθηκε και μάλιστα μείναμε εντυπωσιασμένοι. Στη φωτογραφία λοιπόν, βλέπετε παλιές πέτρινες κυψέλες!
Μια ιδιαίτερη τεχνική την οποία χρησιμοποιούσαν οι παλιοί μελισσουργοί!
Τις βρήκαμε στον περιβάλλοντα χώρο στο εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου στα Χαλιωτάτα, της οικογένειας Σπαθή στην Κεφαλονιά.




Βλέποντάς με την πρώτη ματιά αυτή την πέτρινη κατασκευή, σίγουρα δυσκολευτήκαμε να καταλάβουμε τη χρησιμότητά της. Όταν όμως ρωτήσαμε η απορία μας λύθηκε και μάλιστα μείναμε εντυπωσιασμένοι. Στη φωτογραφία λοιπόν, βλέπετε παλιές πέτρινες κυψέλες! Μια ιδιαίτερη τεχνική την οποία χρησιμοποιούσαν οι παλιοί μελισσουργοί!
Τις βρήκαμε στον περιβάλλοντα χώρο στο εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου στα Χαλιωτάτα, της οικογένειας Σπαθή.
Αναρτήθηκε από  http://www.inkefalonia.gr/koinonia/

Α-Ω Παραδοσικές πήλινες κυψέλες προστατευμένες ανάμεσα σε πέτρες.


Τα έλεγαν διψέλια, που «φύτρωναν» στις μάντρες των χωραφιών και έτσι διατηρούσαν και προστάτευαν τις κυψέλες τους οι μελισσοκόμοι τα παλαιά χρόνια από τις σκληρές καιρικές συνθήκες του Αιγαίου πελάγους. Αυτό συνήθιζαν να κάνουν οι μελισσοκόμοι στη Σίφνο.

 Τα διψέλια, όπως μας ενημερώνει ο Εξωραϊστικός Σύλλογος Πλατύ Γιαλού «Η Πρόοδος», ήταν πήλινες κυψέλες που ήταν και γνωστές ως μελισσότρυπες ή στα σιφνέικα «μελισσότρυπφες».
Το διψέλι ήταν πήλινο δοχείο κωνικού σχήματος με ύψος γύρω στα εβδομήντα με ογδόντα εκατοστά, που στένευε κάτω στον πυθμένα και ήταν περίπου είκοσι εκατοστά και στο επάνω μέρος του το στόμιο ήταν κατά 15 εκατοστά πιο μεγάλο (35 εκατ.). Το στόμιο το έκλειναν με ένα πήλινο καπάκι στο οποίο υπήρχαν μικρές τρύπες, ίσα που να χωρούσε να περνάει μία μέλισσα. Το τοποθετούσαν όχι σε όρθια αλλά σε πλάγια θέση, ώστε να μην πιάνει μεγάλη επιφάνεια, καθώς ήταν επικίνδυνο να χτυπηθεί από κάποια αιτία και να σπάσει. Ετσι επινοήθηκαν και οι εσοχές, οι ειδικές θέσεις σκαμμένες στους τοίχους, που είχαν το ανάλογο βάθος για να χωράει μέσα ολόκληρο το διψέλι, η πήλινη κυψέλη. Στο άνοιγμα της εσοχής βρισκόταν το στόμιο με το καπάκι με τις τρύπες στο μέγεθος ενός εντόμου.
Με αυτόν τον τρόπο οι μελισσοκόμοι προφύλασσαν τις κυψέλες μελισσών από την κακοκαιρία, τη βροχή, ή την υπερβολική ζέστη. Με το πολύ κρύο το μελίσσι θα υπέφερε και θα χανόταν. Και με την πολλή ζέστη, όταν ο ήλιος θα χτυπούσε την κυψέλη σε όλη της την επιφάνεια, οι κηρήθρες θα έλιωναν και θα καταστρέφονταν.

Αναρτήθηκε:  http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=449658

Α-Ω Και το μέλι φορολογούνταν στο Βυζάντιο. ΜΕΛΙΣΣΟΕΝΟΜΙΟΝ ήταν ο φόρος του μελιού

Θα πρέπει  ν’ αναφέρουμε ότι, όπως κάθε επαγγελματίας ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΟΣ στο Βυζάντιο, έτσι και οι μελισσοκόμοι δεν εξαιρούνταν της φορολογίας. Ήταν αναγκασμένοι σε κάθε περίπτωση να πληρώνουν στο κράτος φόρο για τη βοσκή των μελισσών. Ο φόρος αυτός ονομαζόταν «μελισσοενόμιον» ή «δόσις μελισσών».