Μέχρι την Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου θα συνεχίζει να διασχίζει την Κρυπτή Στοά, στη Ρωμαϊκή Αγορά της Θεσσαλονίκης, ο χρυσός ποταμός που φιλοτέχνησε η καλλιτέχνις Άννη Καλτσίδου (Δημότης Ωραιοκάστρου) . Εκείνη τη μέρα, οπότε και ολοκληρώνεται η έκθεση, το έργο της δεν θα αποσυρθεί αλλά, αντιθέτως, θα αποσυναρμολογηθεί και θα μοιραστεί, ως «αντίδωρο», στο κοινό της πόλης που αγκάλιασε τη διοργάνωση.
Το έργο αποτελεί μέρος της έκθεσής της Εικαστικές διασταυρώσεις, που φιλοξενείται στον αρχαιολογικό χώρο, στο πλαίσιο της Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, έκθεση που συμπληρώνεται με ένα περιβάλλον το οποίο δημιουργεί η εικαστικός σε τμήμα του αρχαιολογικού χώρου.
Η φύση, η γη, τα υλικά παίζουν πρωταρχικό ρόλο σε αυτό το έργο, όπως και στις προηγούμενες δουλειές της εικαστικού. Αυτή τη φορά, η μεγάλων διαστάσεων εγκατάσταση στην Κρυπτή Στοά αποτελείται από πηλό και φύλλα ψευδόχρυσου. Σε κεντρικό μέρος της σύνθεσης σχηματίζεται μια μορφή από πηλό, σε εμβρυακή στάση, στην οποία οδηγείται ο θεατής ακολουθώντας νοητά τα βήματα που σχηματίζονται πάνω στα αιωρούμενα φύλλα του ψευδόχρυσου.
Στο γήινο χρώμα της μορφής αντιπαραβάλλεται το υπερφυσικής διάστασης χρυσό στρώμα που την περιβάλλει, στα απλωμένα αντιπαραβάλλεται το κουλουριασμένο σώμα, ενώ η κίνηση των επιμέρους στοιχείων αντιτίθεται στη στατικότητα του συνόλου...
Μέσα από αυτές τις αντιθέσεις χαράσσεται όμως η ανθρώπινη πορεία, που ανάγεται σε μια συνέχεια μέσα στον χρόνο, ενώνοντας ή, μάλλον, διασταυρώνοντας τους κόμβους μιας μακρόχρονης πολιτιστικής κληρονομιάς, παρελθόντος και παρόντος, διαμορφώνοντας τις συνθήκες για έναν γόνιμο διάλογο ανάμεσα στα εικαστικά έργα και στο αρχαιολογικό και αστικό τοπίο, ανάμεσα στο "παλιό" και το "νέο".
Την τελευταία μέρα, στις 7.00 μ.μ., στο δρώμενο "διάλυσης" του έργου, το οποίο σχεδίασε η καλλιτέχνις, θα συμμετάσχουν ερμηνεύοντας τραγούδια από το πολυπολιτισμικό παρελθόν τής πόλης οι Δωροθέα Μιχαήλ (μικρασιάτικα, νησιώτικα), Βαλασία Ντόντουλου (τούρκικα, ποντιακά), Δάφνη Παπαστρατή (βουλγάρικα, ηπειρώτικα), Ελίνα Σαββουλίδη (αρμένικα, ποντιακά), Σιμώνη Τιάνο (σεφαραδίτικα, εβραϊκά).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου