Πέμπτη 20 Αυγούστου 2015

Α-Ω ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΠΟΛΕΜΟ ΤΟΝ ΜΑΤΩΜΕΝΟ ΣΕΠΤΕΒΡΗ 2015.ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Αυτό το Σεπτέβρη οι Τούρκοι τον περιμένουν με αγωνία και χαρά. Επιτέλους θα χτυπήσουν και πάλι τους Έλληνες. Κατάφεραν να γίνου δυνατοί και το μισοφέγγαρο με το άστρο που συμβολίζει η σημαία τους, θα γίνει πράξη αυτό το Σεπτέβρη με τα άστρα να τους ευνοούν.

Ετοιμάζονται λοιπόν στέλνουν κόσμο δικό τους στο Αιγαίο ενώ οι Εβραίοι καλούνται να πάνε σα Ιεροσόλυμα. Ένα είναι σίγουρο ότι αυτός ο Σεπτέβρης δεν θα είναι σαν τους άλλους

Κυριακή 16 Αυγούστου 2015

Α-Ω Οι γιατροί είναι οι μόνοι που δεν έριξαν τις αμοιβές τους

Κι ενώ οι μισθοί και τα έσοδα όλων έχουν πέσει, οι γιατροί δεν έχουν μειώσει τις αμοιβές τους.
Κάποτε που ο μισθός ήταν 50 ευρω ημερησίως,  ο γιατρός έπαιρνε 50 ευρω σε 10 λεπτά εξέτασης.
Σήμερα που ο μισθός πήγε 15-20 ευρω οι γιατροί θέλουν 2 ημερήσια μεροκάματα και μαύρα.

Για να συνέλθουμε λίγο γιατί βλέπω τους κομπογιαννίτες σύριους να σας παίρνουν τις δουλειές και να μένετε στον άσσο.

Άσε που σε λίγο όλες οι υπηρεσίες θα χρεώνονται σε κάρτες και θα σας δω... με τα νέα μέτρα

Α-Ω 20η Αυγούστου 2015 το μοναδικό παγκόσμιο ελληνικό φαινόμενο. Προτοτυπίσαμε και πάλι

<Τυχεροί θα σταθούν οι Έλληνες, και όσοι βρίσκονται στην χώρα το πρωί της 20ης Αυγούστου, δηλαδή την επόμενη Πέμπτη, αφού μόνο στην χώρα μας θα είναι ορατό ένα μοναδικό φαινόμενο, που θα είναι ορατό για περίπου 2 ώρες! 
Έτσι λοιπόν, από ότι μας ενημερώνουν ειδικοί επιστήμονες (οικονομολόγους τους λένε) από τις 9 το πρωί στον Ελλαδικό ουρανό θα εμφανιστούν 13 δις ευρώ, προερχόμενα από της Βρυξέλλες, και αφού κάνουν τον γύρο της χώρας θα επιστρέψουν πάλι στις Βρυξέλλες.
Το φαινόμενο θα διαρκέσει μέχρι τις 11 το πρωί, όταν τα 13 δις θα έχουν εξαφανιστεί από τον Ελλαδικό ορίζοντα>

Και η Ελλάδα πάλι θα χρεωθεί και θα χρεώσει και όλους τους Έλληνες και τα παιδιά αυτών και τα εγγόνια τους.
Αυτοί είναι οι Υπουργοί και οι Βουλευτές σας, που ψήφισαν για άλλη μια φορά την καταστροφή σας.

Α-Ω Το 3ο μνημόνιo φέρνει λέει αύξηση των αντικειμενικών αξιών στα ακίνητα ίση με τις εμπορικές αξίες τους

 mnhmonio
Όταν οι εμπορικές αξίες των ακινήτων έχουν πέσει κάτω από τις αντικειμενικές και ο κόσμος πουλά όσο όσο να γλιτώσει, πως το κράτος θα φέρει αύξηση των αντικειμενικών αξιών στα ακίνητα που ήδη έκανε τόσο αγώνα να καταστρέψει;

Πως και με ποιο κριτήριο θα αξιολογούνται οι αξίες;

Βάση μισθού και αγοραστικής δύναμης, βάση αγοράς ακινήτων που είναι ανύπαρκτη, βάση ποιων αξιών αλήθεια;

Τι έχουν σκοπό αλήθεια να κάνουν με τα ακίνητα μας;

Είμαι περίεργη να δω που το πάνε πάλι!!!


Σάββατο 15 Αυγούστου 2015

Α-Ω 15η Αυγούστου στο Ωραιόκαστρο 2015. Η κατάσταση σήμερα


Ώρα 19.00 ανεβήκαμε την Κομνηνών από την Εκκλησία της "Κοίμησης Θεοτόκου" κλειστά τα πάντα, άδειος δρόμος, τα μαγαζιά μετά βίας είχαν από 3-4 θαμώνες.
Ερημιά παντού. Που είναι εκείνες οι καλές εποχές που το Ωραιόκαστρο έσφυζε από ζωή στο πανυγήρι της Παναγίας, γλέντια, κόσμος ξένος από τα γύρω χωριά.
Οι μεζονέτες και η ανάπτυξη έφεραν την ΕΡΗΜΙΑ την ημέρα της Κοιμήσεως της Παναγίας.
Κάποτε λεφτά δεν είχαμε, αλλά είχαμε κέφι και όρεξη, χορεύανε στις πλατείες τα ποντιακά, και εκείνο το "ΤΑ ΜΑΥΡΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ" μπροστά στο Δημαρχείο.
Αξέχαστες εποχές την περίοδο του 1980 εώς και 2000.
Και μετά τίποτα το χωριό αδειάζει κάθε χρόνο 1-20 Αυγούστου και λίγοι μόνο μένουν να ακολουθήσουν την Λιτανεία της Παναγίας.

Ανάρτηση: Κυριακίδου Σοφία

Α-Ω Πως καλλιεργούσαν τότε τον καπνό στην Πεντάπολη Σερρών

02.ΧασλαμάςΗ ΚΑΠΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ  ΣΤΗΝ  ΠΕΝΤΑΠΟΛΗ  ΣΕΡΡΩΝ
(Άρθρο του Απόστολου Στερ. Μελισσά προς δημοσίευση)

ΓΕΝΙΚΑ 2
Στα πολύ παλιά χρόνια, μέχρι και το τέλος του 1800 τα κύρια αγροτικά προϊόντα που καταγράφονται στην περιοχή του χωριού μας και απέδιδαν φόρους στους κρατούντες (Οθωμανούς) ήταν το σιτάρι, η βρώμη, το κριθάρι, το κεχρί, ο βίκος και τα φυτά ύφανσης λινάρι και βαμβάκι.  Η παραγωγή βαμβακιού μέχρι και το 1890 ήταν η σημαντικότερη παραγωγή της περιοχής και απέδιδε τα μέγιστα στους χωρικούς.  Στα τέλη του 19ου αιώνα η καλλιέργεια και το εμπόριο του βάμβακος μειώνεται βαθμιαία  και στις αρχές του 20ου αιώνα σήμανε η ώρα του καπνού.  Όλα τα χωριά ανατολικά των Σερρών μέχρι την περιοχή Παγγαίου παραμέρισαν κατά μέρος κάθε άλλη καλλιέργεια και επιδόθηκαν σχεδόν στην μονοκαλλιέργεια του καπνού.  Ιδιαίτερα στην περιοχή μας ο καπνός αποτέλεσε την κύρια πρόσοδο και οικονομική πηγή κάθε αγροτικής οικογένειας.  Η καπνοκαλλιέργεια ήταν για πάρα πολλά χρόνια η κύρια ασχολία των κατοίκων της Πεντάπολης και των άλλων Νταρνακοχωριών.  Ακόμα και η κατασκευή των σπιτιών ακολουθούσε τις ανάγκες για την επεξεργασία και αποθήκευση των καπνών.

Α-Ω Αυτάρκεια επιβίωση.Φτιάχνω πίπα καπνίσματος από ρόκα καλαμποκιού


Κάποτε η πίπα ήταν η απόλαυση των αγροτών όταν γυρνούσαν στο σπίτι μετά από μια κουραστική μέρα.
Οι χωριάτες  αγρότες λοιπόν τότε χρησιμοποιούσαν πίπα από καλαμπόκι.
Αυτοί ήταν άνδρες της λιτότητας και είχαν επινοητικότητα. Αυτό ήταν η πίπα τους για τις δύσκολες στιγμές, όταν οι άνθρωποι ήξεραν πώς να εργάζονται με τα χέρια τους, όταν έκαναν ό, τι ήταν υποχρεωμένοι να κάνουν, χωρίς παράπονο
 Ο θρύλος λέει ότι το 1869, ένας αγρότης στην ύπαιθρο του Μισούρι έφτιαξε ένα από το φυτό το καλαμποκιού. Κάπνιζε τον καπνό του και απολαμβάνουν την όμορφη ομαλή εμπειρία του καπνίσματος και οι φίλοι του του ζήτησαν να τους κάνει από έναν και εκείνους. Έτσι γεννήθηκε η ιδέα και ξεκίνησε η κατασκευή.

Τι θα χρειαστείτε 

Παρασκευή 14 Αυγούστου 2015

Α-Ω Παναγία (Πάνω από όλους τους Αγίους) Πότε κοιμήθηκε, που γεννήθηκε, φωτογραφίες από τα Ιεροσόλλυμα 2014

Πόσων ετών ήταν η Παναγία όταν άφησε τη γη; Ποια ήταν η ζωή της; Γιατί δεν βρέθηκε ποτέ το σώμα Της; 
Αυτές είναι τρείς βασικές ερωτήσεις τις απαντήσεις των οποίων γνωρίζουν λίγοι.

Η Μαριάμ όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, πριν εξελληνιστεί σε Μαρία, ήταν η μονάκριβη κόρη ενός ηλικιωμένου ζευγαριού, του Ιωακείμ και της Άννας.

Όλη τους την ζωή πάλευαν να αποκτήσουν ένα παιδί όμως δεν είχαν σταθεί τυχεροί. Αντίθετα ζούσαν σε καθεστώς κοινωνικής απομόνωσης, αφού οι άτεκνοι εκείνη της εποχή θεωρούνταν λίγο έως πολλοί καταραμένοι ή όχι ευλογημένοι από τον Θεό.

Κατά την παράδοση η Αγία Άννα προσευχήθηκε στον Θεό δηλώνοντας πως αν της χάριζε ένα παιδί θα το αφιέρωνε σε Εκείνον. Λίγες μέρες μετά, ο αρχάγγελος Γαβριήλ επισκέφθηκε το ζευγάρι και τους ενημέρωσε πως οι προσπάθειες τους θα έχουν αποτέλεσμα και το παιδί τους θα είναι φορέας μιας ξεχωριστής αποστολής.

Παρά το προχωρημένο της ηλικίας του ζευγαριού, τα λόγια του αγγέλου βγήκαν αληθινά και γέννησαν ένα όμορφο κορίτσι.
Το σπίτι της Παναγίας μια μεζονέτα λαξευμένη μέσα στον βράχο με 4 επίπεδα προς τα κάτω.


Της έδωσαν το όνομα Μαριάμ, το οποίο σημαίνει βασίλισσα, κυρία αλλά και ελπίδα.

Α-Ω 15η Αυγούστου 2015.Επιχειρήσεις καταστρέφονται, μαγαζιά κλείνουν, σπίτια αδειάζουν, η πόλη αδειάζει σιγά σιγά.

 
Αποπνικτική η ατμόσφαιρα με καύσωνα τριών συνεχόμενων ημερών η Παραμονή Δεκαπενταύγουστου 2015.
Δυστυχώς τα μελτέμια του Αυγούστου δεν φτάνουν μέσα στη Πόλη της Θεσσαλονίκης να μας δροσίσουν.
Το θερμόμετρο χτυπά 34-38 βαθμούς.
Η Πόλη δεν αναπνέει, κυρίως το κέντρο έχει μια μπόχα από τους αλλοδαπούς απίστευτη, η ζέστη, η μούχλα, η ουρίλα αναδύονται σε πολλά σημεία του κέντρου εκεί προς την Κάσσανδρου, Ολυμπιάδος, Αριστοτέλους.
Κατουράνε όπου βρουν αυτοί οι απίστευτοι μετανάστες σαν τα σκυλιά.
Οι αρρώστιες παραμονεύουν.

Α-Ω Ο Τσίπρας σχεδιάζει εκλογές... μετά μιας μεγάλης περιόδου αδράνειας, παραμυθιών και ψεμμάτων θέλει να ξαναζητήσει ψήφο.

 
Παραμονή 15Αυγουστος 2015.Αντί η Ελλάδα να γιορτάζει και να πανηγυρίζει την Παναγία, με κατεβασμένα τα κεφάλια και εξαθλιωμένοι περιμένουν την επόμενη μέρα οι Έλληνες.

Πρόωρες εκλογές σχεδιάζει ο Αλέξης Τσίπρας, σύμφωνα με το Spiegel το οποίο επικαλείται πηγές από το κλειστό περιβάλλον του πρωθυπουργού. Το Spiegel εκτιμά πως ο Αλ. Τσίπρας, απαλλαγμένος από τους ακραίους στο κόμμα, θα ζητήσει μια καινούργια αρχή. «Πλέον φαίνεται να μην υπάρχει άλλη επιλογή».
Από ότι φαίνεται τον ρόλο του τον ολοκλήρωσε και ο Αλέξης Τσίπρας βουλιάζοντας την Ελλάδα πιο βαθιά. Τώρα έρχεται το τίποτα. Ο κόσμος πλέον δεν εμπιστεύεται κανέναν, και καμία κυβέρνηση, οπότε δεν θα βγει κανείς στις επόμενες εκλογές. Κανείς δεν θα μπορέσει να κυβερνήσει και το σχέδιο ολοκληρώνεται με μια κυβέρνηση δική τους, που θα μας αποτελειώσει για τα επόμενα επτά έτη. Ο μαγικός αριθμός 7 των μασώνων και αυτών που ελέγχουν τον πλανήτη.

Κι ενώ η Τουρκία οχυρώνει τα σύνορα της, εμείς τα ανοίγουμε. Ανοίγουμε πόρτες και παράθυρα στους λαθρομετανάστες και στους Τζιχαντιστές που έρχονται στην Ελλάδα για να βλάψουν την χώρα, τους Έλληνες, τα παιδιά να μας φέρουν αρρώστιες και να μας αφανίσουν.

Πέμπτη 13 Αυγούστου 2015

Α-Ω Το χαράτσι τότε επί τουρκοκρατίας και τώρα.Χαράτσι στα παράθυρα και στα μπαλκόνια.Τι μας προφήτευε ο Πατροκοσμάς για τα παράθυρα και τους φόρους


Οι Τούρκοι, μόλις έβλεπαν κάποιον να χτίζει σπίτι με μεγάλα παράθυρα, του επέβαλαν χαράτσι, όπως θα δούμε και στην προφητεία του Κ. Αιτωλού και γι’ αυτό το λόγο τα παράθυρα ήταν μικρά, πέραν του γεγονότος ότι - από πρακτικής πλευράς- ήταν πιο ασφαλή από τους κλέφτες, τους ληστές και τους «κατσαπλιάδες», που λυμαίνονταν την γύρω περιοχή.

Για σκεπή  τα σπίτια είχαν σχιστόλιθους («πλάκες», όπως τις λέγαμε).
Τα κεραμίδια μπήκαν αργότερα. 
Κάθε σπίτι χρειαζόταν για σκεπή περίπου τα 150 «φορτώματα» ζώου με πλάκες!
Τις πλάκες τις κουβαλούσαν όχι μόνον τα ζώα, αλλά και οι γυναίκες («ζαλιά», όπως λέγαμε στα χωριά μας, φορτωμένες στον ώμο τους, δηλαδή, για να μη σπάσουν), που τις μετέφεραν από διάφορα μέρη της γύρω περιοχής του κάθε χωριού.
Για να επανέλθουμε, λοιπόν, στην προφητεία του Πατροκοσμά, ο άγιος προέβλεπε ότι όσοι στο μέλλον θα διαθέτουν μεγάλα και πολυτελή σπίτια, θα τα χάσουν στα δραματικά και άκρως επώδυνα πολεμικά γεγονότα, διότι συνήθως μετατρέπονται σε κατοικίες ή αρχηγεία του στρατού, όπως έγινε και κατά τη διάρκεια του Α' και Β' Παγκοσμίου Πολέμου από τις δυνάμεις κατοχής.
Αυτός και ο λόγος που συμβούλευε να κάνουν σπίτια, που θα έχουν περιφραγμένο αυλόγυρο με εξώπορτες («λιάσες», κατά την τοπική διάλεκτο), για να μην μπαίνουν οι κλέφτες για αρπαγές και για να διαφυλάσσεται καλύτερα η περιουσία τους.


"Θα σας επιβάλουν μεγάλο και δυσβάστακτο φόρο, αλλά δεν θα προφθάσουν".
"Θα βάλουν φόρο στις κότες και στα παράθυρα".

Χαράτσι είναι ο κεφαλικός φόρος, που πλήρωναν οι μη Οθωμανοί υπήκοοι κατά την διάρκεια της τουρκοκρατίας. Πολλές φορές ήταν τόσο σκληρό, που ακόμη και σήμερα ο δυσβάστακτος φόρος χαρακτηρίζεται ή αποκαλείται «χαράτσι».

Όσον αφορά στον φόρο που θα επιβληθεί στις κότες και στα παράθυρα, είμαστε της γνώμης ότι ο Πατροκοσμάς κυριολεκτεί όταν μιλάει για φόρους, όπως γράψαμε πιο πάνω. Εκτός κι αν μιλούσε μεταφορικά ή συμβολικά με όλα όσα ζήσαμε το 2005 με την διαβόητη «γρίπη των πτηνών», όπου οι πάντες αναγκάζονταν να θάβουν κατά χιλιάδες όλες τις κότες τους μόλις έβλεπαν κάποια εξ αυτών να έχει μολυνθεί από ασθένεια!.. 

"Φτιάνετε σπίτια τορνευτά και δεν πρόκειται να κατοικήσετε σ΄ αυτά".
 
 Το επίθετο «τορνευτός», για να θυμηθούμε και λίγο την γραμματολογία μας, έχει διάφορες ερμηνείες. Ας δούμε μερικές:
«τορνευτός = δινωτός (επίθετο τρικατάληκτο) 
# ηδυσώματος (επίθετο δικατάληκτο) 
# κυκλοτερής (επίθετο δικατάληκτο) 
# ξεστός (επίθετο τρικατάληκτο - λατινικά rasus & sculptus) 
# στρογγύλος (επίθετο τρικατάληκτο - εξ αυτής η αγγλική λέξη strongyle - λατινικά rotundus) 
# τορνοειδής (επίθετο δικατάληκτο) 
# τρητός (επίθετο τρικατάληκτο - λατινικά perforatus) (195). 

Άρα όλοι αυτοί που έφτιαξαν μεγάλα σπίτια δεν θα μπορέσουν να τα χαρούν;
Τα μεγάλα παράθυρα και μπαλκόνια κάνουν τα σπίτια ευάλωτα στους κλέφτες που θα έρθουν;
Τα μεγάλα παράθυρα θα φορολογηθούν και πάλι;
Τι μας περιμένει στο μέλλον;
 

Τετάρτη 12 Αυγούστου 2015

Α-Ω 2015 Η Ελληνική κυβέρνηση απαιτεί να κλείσουν όλες οι μικρεμεσαίες επιχειρήσεις. Δεν θέλουν να δουλευετε.Θέλουν να γονατίσετε ή να φύγετε απο την Ελλάδα. Τι δεν καταλαβαίνετε;

 

Μειώνεται από τα 1.500 στα 1.000 ευρώ το ακατάσχετο από μισθούς και συντάξεις - Μειώνεται από τα 1.500 στα 1.250 ευρώ το ακατάσχετο ποσό από έναν τραπεζικό λογαριασμό για κάθε φορολογούμενο - 

Η προκαταβολή φόρου για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες αυξάνεται για το φορολογικό έτος 2015 από  55% σε 75% και από το 2016 στο 100%

Σημαντικές παρεμβάσεις στη φορολογία που θα επιφέρουν μεγάλες επιβαρύνσεις σε εκατομμύρια φορολογούμενους με προφανή στόχο τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης και την αύξηση των φορολογικών εσόδων περιλαμβάνει ο εφαρμοστός νόμος του νέου μνημονίου.

Α-Ω Βόμβα! Αφαίρεσαν την γενοκτονία των Ποντίων από τα βιβλία

 ypourgeiopaideias
Σάλο έφερε η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να αφαιρέσει από την εξεταστέα ύλη των πανελλαδικά εξεταστέων μαθημάτων της Γ Λυκείου για την σχολική περίοδο 2015-2016, του κεφαλαίου «Ο παρευξείνιος ελληνισμός κατά το 19ο και 20ο αιώνα», το οποίο κάνει λόγο για τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού.
Η Παμποντιακή Ομοσπονδία στις 25 Ιουνίου 2015 προέβη σε επιστολή προς το υπουργείο παιδείας διαμαρτυρόμενη για τη συγκεκριμένη κίνηση χωρίς να λάβει μια ουσιαστική απάντηση, οξύνοντας τα πνεύματα.
Σε συνέχεια της πρώτης της επιστολής, Παμποντιακή Ομοσπονδία, έστειλε την ακόλουθη επιστολή ζητώντας συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό και Υφυπουργό σχετικά με το ζήτημα:

«Σε συνέχεια της από 25-6-2015 με αριθμ. πρωτ. 7149 επιστολής διαμαρτυρίας μας για την απαλειφή από την εξεταστέα ύλη των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ τάξης Λυκείου για το σχολικό έτος 2015-2016 του κεφαλαίου «Ο παραευξείνιος ελληνισμός κατά το 19ο και 20ο αιώνα», και ουσιαστικά της όποιας αναφοράς στην Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού επαγόμαστε τα εξής:
Λαμβάνοντας την με αριθμ. πρωτ. 115909/Δ2 από 17-7-2015 επιστολή απάντηση σας εξεπλάγημεν από το περιεχόμενο αυτής. Σας δώσαμε σε κάποιο σημείο της επιστολής μας την εντύπωση πως επιθυμούμε να μας γνωστοποιήσετε την Υπουργική Απόφαση, δυνάμει της οποίας έγινε ο καθορισμός της διδακτέας-εξεταστέας ύλης, και το ΦΕΚ στο οποία αυτή δημοσιεύθηκε;
Καμία απάντηση δεν δίνετε στην ουσία του προβληματισμού μας και στο αιτητικό της επιστολής μας.
Διαπιστώνουμε μια προσπάθεια να δώσετε έμφαση στο νομότυπο της διαδικάσιας, ωστόσο ακόμη και εδώ είστε έκθετοι κύριοι καθώς η απόφαση που επικαλείστε ήρθε σε πλήρη αντίθεση με τον καθ’ ύλην αρμόδιο φορέα (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) (σχετικό απόσπασμα πρακτικού 31, της 26-5-2015). Θεωρείτε πως ο συγκεκριμένος τρόπος λειτουργίας του Υπουργείου σας συνάδει με τις δημοκρατικές διαδικασίες που ευαγγελίζεστε, όταν ο υπουργός αποφασίζει αντίθετα από την εισήγηση του καθ’ύλην αρμοδίου φορέα και χώρις να λαμβάνει υπόψιν τους κοινωνικούς φορείς που διατυπώνουν τους προβληματισμούς τους;
Ως εκ τούτου και προς αποφυγή οποιασδήποτε παρερμηνείας υποβάλουμε εκ νέου το αίτημα μας . Απαιτούμε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο την επαναφορά του κεφαλαίου «Ο παραευξείνιος ελληνισμός κατά το 19ο και 20ο αιώνα», του μοναδικού κεφαλαίου στο οποίο αναφέρεται η Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού. Ζητούμε απάντηση στο ερώτημα, ποία σκοπιμότητα υπαγόρευσε αυτή σας την απόφαση;
Βρισκόμαστε στην διάθεση σας και αιτούμαστε ακροάσεως από τον αρμόδιο υπουργό και υφυπουργό.»

Αναρτήθηκε:  http://www.voicenews.gr/index.php/ellada/33950-2015-08-11-16-50-37.html

Τρίτη 11 Αυγούστου 2015

Α-Ω Τάσος Ισαάκ, Σολωμός Σολωμού – 19 χρόνια μετά

 
Σήμερα 11 Αυγούστου 2015 συμπληρώνονται 19 ολόκληρα χρόνια από την άγρια δολοφονία του Τάσου Ισαάκ κατά τη διάρκεια αντικατοχικής διαδήλωσεως στην περιοχή της νεκρής ζώνης, στη Δερύνεια Αμμοχώστου.
Στις 24 Ιουνίου 2008 το ευρωπαϊκό δικαστήριο έκρινε ένοχη την Τουρκία για την δολοφονία των Σολωμού και Ισαάκ. Σύμφωνα με το δικαστήριο η Τουρκία κρίθηκε ένοχη για την παραβίαση του άρθρου 2 της ευρωπαϊκής συνθήκης για τα ανθρώπινα δικαιώματα γιατί δεν έγινε καμία έρευνα για να βρεθούν οι υπαίτιοι για τον θάνατο του.
Ήταν στις 11 Αυγούστου 1996, όταν κυπριακό αίμα πότισε για μία ακόμα φορά τα χώματα του κατεχόμενου μέρους της Μεγαλονήσου. Μία ακόμα θυσία, σπονδή στο Θεό του «πολέμου», που μαίνεται στη μαρτυρική Κύπρο. Αυτή, του Τάσου Ισαάκ.

Στις 2 Αυγούστου του 1996 τα μέλη της Κυπριακής Ομοσπονδίας Μοτοσικλετιστών ξεκινούσαν την πορεία τους με προορισμό την κατεχόμενη Κερύνεια.
Ανάμεσα στους Κύπριους μοτοσικλετιστές και 200 άτομα από πολλές χώρες της Ευρώπης. Η πομπή ξεκίνησε από την πύλη του Βρανδεμβούργου, στο Βερολίνο. Σε κάθε σταθμό της μεγαλειώδους αυτής πορείας, με κεντρικό σύνθημα «Απελευθέρωση, η μόνη λύση» , οι διοργανωτές πραγματοποιούσαν διασκέψεις Τύπου, όπου ανέλυαν τους στόχους της, καταγγέλλοντας παράλληλα την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Τουρκία.
Έπειτα από μία μεγάλη διαδρομή μέσα από τις χώρες της γηραιάς ηπείρου, που διήρκεσε οκτώ ημέρες, οι κήρυκες της ελευθερίας πάτησαν τις ρόδες τους στην Κύπρο. Ακολούθησε συνάντηση μεταξύ του τότε προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, Γλαύκου Κληρίδη, και του προέδρου της Κυπριακής Ομοσπονδίας Μοτοσικλετιστών, Γιώργο Xατζηκώστα, στην οποία αποφασίστηκε να μην πραγματοποιηθεί το τελευταίο στάδιο της πορείας -αυτό της εισόδου στα κατεχόμενα εδάφη- προκειμένου να αποφευχθεί η ένταση.
Η κατάσταση, όμως, ξέφυγε από κάθε έλεγχο. Οι μοτοσικλετιστές, αρνούμενοι να δεχθούν την απόφαση, άρχισαν να κινούνται ανοργάνωτα προς διαφορετικές κατευθύνσεις.
Tα πρώτα μικροεπεισόδια σημειώθηκαν στο ΣOΠAZ, στη Λευκωσία, ενώ διαδηλωτές άρχισαν να περνούν στη ελεγχόμενη από τις δυνάμεις του ΟΗΕ νεκρή ζώνη. Οι συγκεντρωμένοι Τουρκοκύπριοι και ομάδες των ακροδεξιών «Γκρίζων Λύκων» άναψαν φωτιά για να τους απομακρύνουν. Στη Δερύνεια η κατάσταση ήταν ακόμα χειρότερη, καθώς οι συγκρούσεις δεν άργησαν να μετατραπούν σε γενικευμένη σύρραξη. Μοτοσικλετιστές και άλλοι διαδηλωτές βρέθηκαν αντιμέτωποι με το συγκεντρωμένο πλήθος φανατικών Τουρκοκυπρίων, μελών των «Γκρίζων Λύκων» και τον κατοχικό στρατό.
Όσο περνούσε η ώρα τα επεισόδια κλιμακώνονταν. Τα μέλη των «Γκρίζων Λύκων» χτυπούσαν τους διαδηλωτές με στειλιάρια και πέτρες, τη στιγμή που οι ειρηνευτικές δυνάμεις κοιτούσαν το σκηνικό τρόμου ανίκανες να αντιδράσουν. Ήταν τότε που ο Τάσος Ισαάκ, στην προσπάθειά του να βοηθήσει έναν άλλον Ελληνοκύπριο, ο οποίος δεχόταν τα ανελέητα χτυπήματα των Τούρκων, βρέθηκε στο κέντρο των γεγονότων. Γύρω του μαζεύτηκε ασκέρι μανιασμένων «Γκρίζων Λύκων», που χτυπούσε ανελέητα.
Ο αέρας μύριζε μπαρούτι εκείνο τον ταραγμένο Αύγουστο στην Κύπρο. Είχαν περάσει μόλις τρεις μέρες από τότε που ο Τάσος Ισαάκ έπεφτε νεκρός στα χώματα της κατεχόμενης μεγαλονήσου, όταν η δεύτερη πράξη του δράματος έμελλε να παιχτεί.
Λίγες στιγμές έπειτα από την ταφή του, με το χώμα νωπό, ακόμα, πάνω στο μνήμα του, οι φίλοι του πήραν στεφάνια και λουλούδια μυρωμένα και κατευθύνθηκαν προς το οδόφραγμα της Δερύνειας για να αποδώσουν φόρο τιμής στο χαμένο τους σύντροφο. Η κατάσταση δεν άργησε να βγει και τη μέρα εκείνη εκτός ελέγχου, όταν από το πουθενά την εμφάνισή τους στο σημείο έκαναν οι… συνήθεις ύποπτοι «Γκρίζοι λύκοι». Λίγα λεπτά αργότερα η περιοχή μετατράπηκε σε πεδίο μάχης. Ο πετροπόλεμος ήταν μόνο η αρχή.
Ξαφνικά ένας από τους συγκεντρωμένους διαδηλωτές πετάχτηκε μπροστά. Ήταν ο Σολωμός Σολωμού, ξάδερφος του νεκρού Τάσου. Με αστραπιαίες κινήσεις βρέθηκε στη νεκρή ζώνη. Οι Κυανόκρανοι των Ηνωμένων Εθνών ήταν πολύ αδύναμοι για να τον συγκρατήσουν. Ο 26χρονος άνδρας από το Παραλίμνι με βήμα γοργό και σταθερό και με το τσιγάρο να καίει στο στόμα, κατευθύνθηκε προς τον ιστό που ανέμιζε η τουρκική σημαία. Μετά τα πάντα σκοτείνιασαν. Ο Σολωμός Σολωμού έπεφτε νεκρός στο χώμα, χτυπημένος από πέντε σφαίρες στο πρόσωπο, το λαιμό και την κοιλιά.
Οι συγκεντρωμένοι διαδηλωτές ήταν οι επόμενοι στόχοι των τουρκικών πυρών. Ένδεκα τραυματίες, ανάμεσά τους και μία γυναίκα που δεν βρισκόταν καν στη νεκρή ζώνη ήταν ο θλιβερός απολογισμός.
Από τις ριπές των Τούρκων τραυματίζονται και κυανόκρανοι. Επικρατεί πανικός. Χρειάζεται να περάσουν 15 ολόκληρα λεπτά, προτού οι άνδρες της ειρηνευτικής δύναμης καταφέρουν να προσεγγίσουν το άψυχο κορμί του Σολωμού που κείτονταν στο χώμα.
Την ίδια στιγμή, ο ηγέτης των Τουρκοκυπρίων παρακολουθούσε με καμάρι τα… «επιτεύγματα» των κατοχικών στρατευμάτων και των «Γκρίζων Λύκων», οι οποίοι, λίγο αργότερα, ξεχύθηκαν σε πανηγυρισμούς στα κατεχόμενα εδάφη.
Τις επόμενες ημέρες, ομάδα ανακριτών του Αρχηγείου Αστυνομίας και της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αμμόχωστου, μετά από συντονισμένες έρευνες, εντόπισε τους δράστες, εναντίον των οποίων εκδόθηκαν διεθνή εντάλματα σύλληψης. Μεταξύ των δολοφόνων του Σολωμού ήταν ο Kενάν Aκίν, έποικος, πρώην αξιωματικός του τουρκικού στρατού , υπουργός γεωργίας του κατοχικού καθεστώτος και πράκτορας των τουρκικών μυστικών Δυνάμεων. Τον Ακίν επικήρυξε η Λευκωσία έναντι του ποσού των 460.000 ευρώ.
Το υλικό που εξασφαλίσθηκε από την έρευνα χρησιμοποιήθηκε για προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων εναντίον της Τουρκίας. Η Κύπρος δικαιώθηκε. Κανένας από τους δράστες δεν έχει, μέχρι σήμερα, συλληφθεί

Α-Ω Έχουμε ξεχάσει τα ελληνικά. Μάλλον μιλάμε τούρκικα σε καθημερινή βάση χρησιμοποιούμε πάνω απο 300 λέξεις τούρκικες

ΓΙΑΟΥΡΤΙ (πηγμένο γάλα),ΚΑΡΠΟΥΖΙ (υδροπέπων),ΜΕΝΕΞΕΣ (εύοσμο λουλούδι),ΣΟΥΓΙΑΣ (μαχαιράκι),ΤΕΝΕΚΕΣ (δοχείο),ΦΛΙΤΖΑΝΙ (κύπελλο),ΤΣΕΠΗ (θυλάκιο),ΤΑΒΑΝΙ (οροφή),ΤΖΑΚΙ (παραγώνι),ΚΑΙΚΙ (βάρκα),ΜΕΛΤΕΜΙ (άνεμος ετησίας),ΜΑΝΑΒΗΣ (οπωροπώλης),ΜΠΑΚΑΛΗΣ (παντοπώλης),ΓΛΕΝΤΙ (διασκέδαση),ΚΑΒΓΑΣ (φιλονικία),ΚΕΦΙ (ευδιαθεσία),ΧΑΤΙΡΙ (χάρη),ΝΤΕΡΤΙ (καημός),ΝΤΑΒΑΝΤΟΥΡΙ (σύγχυση),ΤΣΙΜΠΟΥΚΙ (καπνοσύριγγα),ΧΑΣΑΠΙΚΟ (κρεοπωλείο),ΝΤΟΥΛΑΠΙ (ιματιοθήκη),ΔΕΡΒΕΝΙ (κλεισούρα),ΜΠΑΙΡΑΚΙ (σημαία),ΤΣΟΜΠΑΝΗΣ (βοσκός-ποιμένας),ΓΙΛΕΚΟ (περιθωράκιον),ΧΑΜΠΑΡΙΑ (αγγελία-νέα),ΓΙΑΠΙ (οικοδομή),ΓΙΑΚΑΣ (περιλαίμιο),ΓΙΑΡΜΑΣ (ροδάκινο),ΓΙΝΑΤΙ (πείσμα),ΓΙΟΥΡΟΥΣΙ (επίθεση),ΓΚΕΜΙ (χαλινάρι),ΓΟΥΡΙ (τύχη),ΓΡΟΥΣΟΥΖΗΣ (κακότυχος),ΓΚΑΙΝΤΑ (άσκαυλος),ΕΡΓΕΝΗΣ (άγαμος),ΖΑΜΑΝΙΑ (μεγάλο χρονικό διάστημα),ΖΑΡΖΑΒΑΤΙΚΑ (λαχανικά),ΖΟΡΙ (δυσκολία),ΖΟΥΜΠΟΥΛΙ (υάκινθος),ΚΑΒΟΥΚΙ (καύκαλο),ΚΑΒΟΥΡΔΙΖΩ(
φρυγανίζω-ξεροψήνω),ΚΑΖΑΝΙ (λέβητας),ΚΑΣΜΑΣ (αξίνα-σκαπάνη),ΚΑΛΕΜΙ (γραφίδα),ΚΑΛΟΥΠΙ (μήτρα-πρότυπο),ΚΑΛΠΙΚΟΣ (κίβδηλος),ΚΑΠΑΚΙ (σκέπασμα- κάλυμμα),ΚΑΡΑΟΥΛΙ (φρουρά-σκοπιά),ΚΟΥΒΑΣ (κάδος-αγγείο),ΝΤΙΠ ΓΙΑ ΝΤΙΠ (ολωσδιόλου),ΚΑΤΣΙΚΑ (ερίφι-γίδα),ΚΕΛΕΠΟΥΡΙ (ανέλπιστο εύρημα),ΚΙΜΑΣ (ψιλοκομμένο κρέας),ΚΙΟΣΚΙ (περίπτερο),ΚΟΛΑΙ (ευκολία-άνεση),ΚΟΛΑΟΥΖΟΣ (οδηγός),ΚΟΠΙΤΣΑ (πόρπη),ΚΟΤΖΑΜ (τεράστιος-πελώριος),ΚΟΤΣΑΝΙ (μίσχος),ΚΑΦΑΣΙ (κιβώτιο),ΚΟΤΣΙ (αστράγαλος),ΚΟΥΒΑΡΝΤΑΣ (γενναιόδωρος-ανοιχτοχέρης),ΚΟΥΜΠΑΡΑΣ (δοχείο χρημάτων),ΚΟΥΣΟΥΡΙ (ελάττωμα-μειονέκτημα),ΚΟΥΤΟΥΡΟΥ (ασύνετα-απερίσκεπτα),ΛΑΓΟΥΜΙ (υπόνομος-οχετός),ΛΑΠΑΣ (χυλός),ΛΕΒΕΝΤΗΣ (ανδρείος-ευσταλής),ΛΕΚΕΣ (κηλίδα),ΛΕΛΕΚΙ (πελαργός),ΛΟΥΚΙ (υδροσωλήνας),ΜΑΓΙΑ (προζύμη-ζυθοζύμη),ΜΑΓΚΑΛΙ (πύραυνο),ΜΑΓΚΟΥΦΗΣ (έρημος),ΜΑΙΝΤΑΝΟΣ (πετροσέλινο-μακεδονίσι),ΜΑΝΤΖΟΥΝΙ (φάρμακο),ΜΑΟΥΝΑ (φορτηγίδα),ΜΑΡΑΖΙ (φθίση),ΜΑΡΑΦΕΤΙ (μικρό εργαλείο),ΜΑΣΟΥΡΙ(μικρό ξύλο),ΜΑΧΑΛΑΣ (συνοικία),ΜΕΖΕΣ (ορεκτικά),ΜΕΝΤΕΣΕΣ (στρόφιγγα),ΜΕΡΑΚΙ (πόθος),ΜΕΡΕΜΕΤΙ (επισκευή-επιδιόρθωση),ΜΟΥΣΑΜΑΣ (κερωμένο-αδιάβροχο ύφασμα),ΜΟΥΣΑΦΙΡΗΣ(φιλοξενούμενος-επισκέπτης),ΜΠΑΓΙΑΤΙΚΟ (μη νωπό),ΜΠΑΓΛΑΡΩΝΩ (δένω-φυλακίζω),ΜΠΑΛΤΑΣ (πελέκι),ΜΠΑΜΙΑ (ιβίσκος ο εδώδιμος),ΜΠΑΜΠΑΣ (πατέρας),ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ(ο πολύ γέρος),ΜΠΑΞΕΣ (περιβόλι-κήπος),ΜΠΑΡΟΥΤΙ (πυρίτιδα),ΜΠΑΤΖΑΚΙ (κνήμη-σκέλη),ΜΠΑΤΖΑΝΑΚΗΣ (σύγαμπρος-συννυφάδα),ΜΠΑΤΙΡΙΣΑ(πτωχεύω-χρεοκοπώ),ΜΠΑΧΑΡΙΚΟ (αρωματικό άρτυμα),ΜΠΕΚΡΗΣ (μέθυσος),ΜΠΕΛΑΣ(ενόχληση),ΠΟΥΣΤΗΣ-ΜΠΙΝΕΣ (κίναιδος-ασελγής),ΜΠΟΓΙΑ (βαφή-χρώμα),ΜΠΟΓΙΑΤΖΗΣ (ελαιοχρωματιστής)ΜΠΟΙ (ανάστημα-ύψος),ΜΠΟΛΙΚΟΣ (άφθονος),ΜΠΟΣΤΑΝΙ (λαχανόκηπος),ΜΠΟΣΙΚΟΣ (χαλαρός),ΜΠΟΥΖΙ (πάγος-ψύχρα),ΜΠΟΥΛΟΥΚΙ (στίφος-άτακτο πλήθος),ΜΠΟΥΛΟΥΚΟΣ (καλοθρεμμένος-παχουλός),ΜΠΟΥΝΤΑΛΑΣ (κουτός-ανόητος),ΜΠΟΥΝΤΡΟΥΜΙ (φυλακή),ΜΠΟΥΡΙ (καπνοσωλήνας),ΜΠΟΡΑ (καταιγίδα)ΜΠΟΥΤΙ (μηρός),ΜΠΟΥΧΤΙΣΜΑ (κορεσμός),ΝΑΖΙ (κάμωμα-φιλαρέσκεια),ΝΤΑΜΑΡΙ (φλέβα-λατομείο),ΝΤΑΜΠΛΑΣ (αποπληξία),ΝΤΑΝΤΑ (παραμάνα-τροφός),ΝΤΑΡΑΒΕΡΙ (συναλλαγή-αγοραπωλησία),ΝΤΕΛΑΛΗΣ (διαλαλητής),ΝΤΕΛΗΣ (παράφρονας),ΝΤΙΒΑΝΙ (κρεβάτι),ΝΤΟΥΒΑΡΙ (τοίχος),ΝΤΟΥΜΑΝΙ (καταχνιά-καπνός),ΝΤΟΥΝΙΑΣ (κόσμος-ανθρωπότητα),ΠΑΖΑΡΙ (αγορά-διαπραγμάτευση),ΠΑΝΤΖΑΡΙ (κοκκινογούλι-τεύτλο),ΠΑΤΖΟΥΡΙ (παραθυρόφυλλο),ΠΑΠΟΥΤΣΙ (υπόδημα),ΠΕΡΒΑΖΙ (πλαίσιο θυρών),ΠΙΛΑΦΙ (ρύζι),ΡΑΧΑΤΙ (ησυχία)ΣΑΚΑΤΗΣ (ανάπηρος),ΣΑΜΑΤΑΣ (θόρυβος),ΣΕΝΤΟΥΚΙ (κιβώτιο),ΣΕΡΤΙΚΟ (τσουχτερό, βαρύ),ΣΙΝΑΦΙ (συντεχνία, κοινωνική τάξη),ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ(πίδακας),ΣΙΡΟΠΙ (πυκνόρρευστο διάλυμα ζάχαρης),ΣΑΙΝΙ (ευφυής),ΡΟΥΣΦΕΤΙ (χαριστική εξυπηρέτηση),ΣΟΒΑΣ (ασβεστοκονίαμα),ΣΟΙ (καταγωγή-γένος),ΣΟΚΑΚΙ (δρόμος),ΣΟΜΠΑ (θερμάστρα),ΣΟΥΛΟΥΠΙ (μορφή-σχήμα),ΤΑΜΠΛΑΣ (αποπληξία-συγκοπή),ΤΑΠΙ (χωρίς χρήματα),ΤΑΡΑΜΑΣ (αυγοτάραχο),ΤΑΣΑΚΙ (σταχτοδοχείο),ΤΑΧΙΝΙ (αλεσμένο σουσάμι),ΤΑΨΙ (μαγειρικό σκεύος),ΤΕΚΕΣ (καταγώγιο),TΕΜΠΕΛΗΣ (οκνηρός-ακαμάτης),ΤΕΡΤΙΠΙ (τέχνασμα-απάτη),ΤΕΦΑΡΙΚΙ (εκλεκτό-αριστούργημα),ΤΕΦΤΕΡΙ(κατάστιχο),ΤΖΑΜΙ (υαλοπίνακας-γυαλί),ΤΣΑΜΠΑ (δωρεάν),ΤΖΑΝΑΜΠΕΤΗΣ (κακότροπος-δύστροπος),ΤΟΠΙ (σφαίρα),ΤΟΥΛΟΥΜΙ (ασκός),ΤΟΥΛΟΥΜΠΑ (αντλία),ΤΟΥΜΠΕΚΙ (σιωπή),ΤΡΑΜΠΑ (ανταλλαγή),ΤΣΑΙΡΙ (λιβάδι-βοσκοτόπι),ΤΣΑΚΑΛΙ (θώς),ΤΣΑΚΙΡΗΣ (γαλανομάτης),ΤΣΑΚΜΑΚΙ (αναπτήρας),ΤΣΑΝΤΑ (δερμάτινη θήκη),ΤΣΑΝΤΙΡΙ (σκηνή),ΤΣΑΠΑΤΣΟΥΛΗΣ (ανοικοκύρευτος-άτσαλος),ΤΣΑΡΚΑ (επιδρομή-περιπλάνηση),ΤΣΑΝΤΙΖΩ (εξοργίζω-προσβάλω),ΤΣΑΧΠΙΝΗΣ(κατεργάρης-πονηρός),ΤΣΙΓΚΕΛΙ(αρπάγη-σιδερένιο άγκιστρο),ΤΣΙΦΟΥΤΗΣ-ΤΣΙΓΚΟΥΝΗΣ (φιλάργυρος),ΤΣΙΡΑΚΙ (ακόλουθος),ΤΣΙΣΑ(ούρα),ΤΣΙΦΤΗΣ (άψογος-ικανός),ΤΣΟΥΒΑΛΙ (σακί),ΤΣΟΥΛΟΥΦΙ (δέσμη μαλλιών),ΤΖΟΓΛΑΝΙ (νέος)ΤΣΟΠΑΝΗΣ (βοσκός)ΦΑΡΑΣΙ (φτυάρι-σκουπιδολόγος),ΦΑΡΣΙ (τέλεια-άπταιστα),ΦΥΝΤΑΝΙ(φυτώριο),ΦΙΣΤΙΚΙ (πιστάκη),ΦΥΤΙΛΙ (θρυαλλίδα),ΦΟΥΚΑΡΑΣ (κακομοίρης-άθλιος),ΦΟΥΝΤΟΥΚΙ (λεπτοκάρυο-λευτόκαρο),ΦΡΑΝΤΖΟΛΑ (ψωμί),XABOYZA(δεξαμενή νερού),ΧΑΖΙ (ευχαρίστηση),ΧΑΛΑΛΙΖΩ (συγχωρώ),ΧΑΛΙ (άθλιο),ΧΑΛΙ (τάπητας),ΧΑΛΚΑΣ (κρίκος),ΧΑΜΑΛΗΣ(αχθοφόρος),ΧΑΝΙ (πανδοχείο),ΧΑΠΙ (καταπότι),ΧΑΡΑΜΙ (άδικα),ΧΑΡΜΑΝΗΣ (χασισοπότης),ΧΑΡΤΖΙΛΙΚΙ (μικρό χρηματικό ποσό),ΧΑΒΑΣ (μουσικός σκοπός)ΧΑΦΙΕΣ(καταδότης),ΧΟΥΖΟΥΡΕΜΑ (ανάπαυση),ΧΟΥΙ (ιδιοτροπία),ΧΟΥΝΕΡΙ (πάθημα-εξαπάτηση).
Μπορεί η ελληνική γλώσσα να χαρακτηρίζεται “πλούσια”, όμως στο λεξιλόγιο του Έλληνα έχουν εισαχθεί αρκετές τούρκικες λέξεις, αποτέλεσμα των εκατοντάδων χρόνων σκλαβιάς.

Λέξεις όπως: γρουσούζης, τεμπέλης, σακάτης, καρπούζι, τσέπη, καπάκι, παπούτσι,
τσακάλι.



ΑΛΑΝΙ (αλήτης),
ΑΛΑΝΑ (ανοιχτός χώρος),
ΑΓΑΣ (δεσποτικός-αυταρχικός),
ΑΓΙΑΖΙ (πρωινό ή νυχτερινό κρύο),
ΓΙΑΟΥΡΤΙ (πηγμένο γάλα),
ΚΑΡΠΟΥΖΙ (υδροπέπων),
ΜΕΝΕΞΕΣ (εύοσμο λουλούδι),
ΣΟΥΓΙΑΣ (μαχαιράκι),
ΤΕΝΕΚΕΣ (δοχείο),
ΦΛΙΤΖΑΝΙ (κύπελλο),
ΤΣΕΠΗ (θυλάκιο),
ΤΑΒΑΝΙ (οροφή),
ΤΖΑΚΙ (παραγώνι),
ΚΑΙΚΙ (βάρκα),
ΜΕΛΤΕΜΙ (άνεμος ετησίας),
ΜΑΝΑΒΗΣ (οπωροπώλης),
ΜΠΑΚΑΛΗΣ (παντοπώλης),
ΓΛΕΝΤΙ (διασκέδαση),
ΚΑΒΓΑΣ (φιλονικία),
ΚΕΦΙ (ευδιαθεσία),
ΧΑΤΙΡΙ (χάρη),
ΝΤΕΡΤΙ (καημός),
ΝΤΑΒΑΝΤΟΥΡΙ (σύγχυση),
ΤΣΙΜΠΟΥΚΙ (καπνοσύριγγα),
ΧΑΣΑΠΙΚΟ (κρεοπωλείο),
ΝΤΟΥΛΑΠΙ (ιματιοθήκη),
ΔΕΡΒΕΝΙ (κλεισούρα),
ΜΠΑΙΡΑΚΙ (σημαία),
ΤΣΟΜΠΑΝΗΣ (βοσκός-ποιμένας),
ΓΙΛΕΚΟ (περιθωράκιον),
ΧΑΜΠΑΡΙΑ (αγγελία-νέα),
ΓΙΑΠΙ (οικοδομή),
ΓΙΑΚΑΣ (περιλαίμιο),
ΓΙΑΡΜΑΣ (ροδάκινο),
ΓΙΝΑΤΙ (πείσμα),
ΓΙΟΥΡΟΥΣΙ (επίθεση),
ΓΚΕΜΙ (χαλινάρι),
ΓΟΥΡΙ (τύχη),
ΓΡΟΥΣΟΥΖΗΣ (κακότυχος),
ΓΚΑΙΝΤΑ (άσκαυλος),
ΕΡΓΕΝΗΣ (άγαμος),
ΖΑΜΑΝΙΑ (μεγάλο χρονικό διάστημα),
ΖΑΡΖΑΒΑΤΙΚΑ (λαχανικά),
ΖΟΡΙ (δυσκολία),
ΖΟΥΜΠΟΥΛΙ (υάκινθος),
ΚΑΒΟΥΚΙ (καύκαλο),
ΚΑΒΟΥΡΔΙΖΩ(φρυγανίζω-ξεροψήνω),
ΚΑΖΑΝΙ (λέβητας),
ΚΑΣΜΑΣ (αξίνα-σκαπάνη),
ΚΑΛΕΜΙ (γραφίδα),
ΚΑΛΟΥΠΙ (μήτρα-πρότυπο),
ΚΑΛΠΙΚΟΣ (κίβδηλος),
ΚΑΠΑΚΙ (σκέπασμα- κάλυμμα),
ΚΑΡΑΟΥΛΙ (φρουρά-σκοπιά),
ΚΟΥΒΑΣ (κάδος-αγγείο),
ΝΤΙΠ ΓΙΑ ΝΤΙΠ (ολωσδιόλου),
ΚΑΤΣΙΚΑ (ερίφι-γίδα),
ΚΕΛΕΠΟΥΡΙ (ανέλπιστο εύρημα),
ΚΙΜΑΣ (ψιλοκομμένο κρέας),
ΚΙΟΣΚΙ (περίπτερο),
ΚΟΛΑΙ (ευκολία-άνεση),
ΚΟΛΑΟΥΖΟΣ (οδηγός),
ΚΟΠΙΤΣΑ (πόρπη),
ΚΟΤΖΑΜ (τεράστιος-πελώριος),
ΚΟΤΣΑΝΙ (μίσχος),
ΚΑΦΑΣΙ (κιβώτιο),
ΚΟΤΣΙ (αστράγαλος),
ΚΟΥΒΑΡΝΤΑΣ (γενναιόδωρος-ανοιχτοχέρης),
ΚΟΥΜΠΑΡΑΣ (δοχείο χρημάτων),
ΚΟΥΣΟΥΡΙ (ελάττωμα-μειονέκτημα),
ΚΟΥΤΟΥΡΟΥ (ασύνετα-απερίσκεπτα),
ΛΑΓΟΥΜΙ (υπόνομος-οχετός),
ΛΑΠΑΣ (χυλός),
ΛΕΒΕΝΤΗΣ (ανδρείος-ευσταλής),
ΛΕΚΕΣ (κηλίδα),
ΛΕΛΕΚΙ (πελαργός),
ΛΟΥΚΙ (υδροσωλήνας),
ΜΑΓΙΑ (προζύμη-ζυθοζύμη),
ΜΑΓΚΑΛΙ (πύραυνο),
ΜΑΓΚΟΥΦΗΣ (έρημος),
ΜΑΙΝΤΑΝΟΣ (πετροσέλινο-μακεδονίσι),
ΜΑΝΤΖΟΥΝΙ (φάρμακο),
ΜΑΟΥΝΑ (φορτηγίδα),
ΜΑΡΑΖΙ (φθίση),
ΜΑΡΑΦΕΤΙ (μικρό εργαλείο),
ΜΑΣΟΥΡΙ(μικρό ξύλο),
ΜΑΧΑΛΑΣ (συνοικία),
ΜΕΖΕΣ (ορεκτικά),
ΜΕΝΤΕΣΕΣ (στρόφιγγα),
ΜΕΡΑΚΙ (πόθος),
ΜΕΡΕΜΕΤΙ (επισκευή-επιδιόρθωση),
ΜΟΥΣΑΜΑΣ (κερωμένο-αδιάβροχο ύφασμα),
ΜΟΥΣΑΦΙΡΗΣ(φιλοξενούμενος-επισκέπτης),
ΜΠΑΓΙΑΤΙΚΟ (μη νωπό),
ΜΠΑΓΛΑΡΩΝΩ (δένω-φυλακίζω),
ΜΠΑΛΤΑΣ (πελέκι),
ΜΠΑΜΙΑ (ιβίσκος ο εδώδιμος),
ΜΠΑΜΠΑΣ (πατέρας),
ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ(ο πολύ γέρος),
ΜΠΑΞΕΣ (περιβόλι-κήπος),
ΜΠΑΡΟΥΤΙ (πυρίτιδα),
ΜΠΑΤΖΑΚΙ (κνήμη-σκέλη),
ΜΠΑΤΖΑΝΑΚΗΣ (σύγαμπρος-συννυφάδα),
ΜΠΑΤΙΡΙΣΑ(πτωχεύω-χρεοκοπώ),
ΜΠΑΧΑΡΙΚΟ (αρωματικό άρτυμα),
ΜΠΕΚΡΗΣ (μέθυσος),
ΜΠΕΛΑΣ(ενόχληση),
ΠΟΥΣΤΗΣ-ΜΠΙΝΕΣ (κίναιδος-ασελγής),
ΜΠΟΓΙΑ (βαφή-χρώμα),
ΜΠΟΓΙΑΤΖΗΣ (ελαιοχρωματιστής)
ΜΠΟΙ (ανάστημα-ύψος),
ΜΠΟΛΙΚΟΣ (άφθονος),
ΜΠΟΣΤΑΝΙ (λαχανόκηπος),
ΜΠΟΣΙΚΟΣ (χαλαρός),
ΜΠΟΥΖΙ (πάγος-ψύχρα),
ΜΠΟΥΛΟΥΚΙ (στίφος-άτακτο πλήθος),
ΜΠΟΥΛΟΥΚΟΣ (καλοθρεμμένος-παχουλός),
ΜΠΟΥΝΤΑΛΑΣ (κουτός-ανόητος),
ΜΠΟΥΝΤΡΟΥΜΙ (φυλακή),
ΜΠΟΥΡΙ (καπνοσωλήνας),
ΜΠΟΡΑ (καταιγίδα)
ΜΠΟΥΤΙ (μηρός),
ΜΠΟΥΧΤΙΣΜΑ (κορεσμός),
ΝΑΖΙ (κάμωμα-φιλαρέσκεια),
ΝΤΑΜΑΡΙ (φλέβα-λατομείο),
ΝΤΑΜΠΛΑΣ (αποπληξία),
ΝΤΑΝΤΑ (παραμάνα-τροφός),
ΝΤΑΡΑΒΕΡΙ (συναλλαγή-αγοραπωλησία),
ΝΤΕΛΑΛΗΣ (διαλαλητής),
ΝΤΕΛΗΣ (παράφρονας),
ΝΤΙΒΑΝΙ (κρεβάτι),
ΝΤΟΥΒΑΡΙ (τοίχος),
ΝΤΟΥΜΑΝΙ (καταχνιά-καπνός),
ΝΤΟΥΝΙΑΣ (κόσμος-ανθρωπότητα),
ΠΑΖΑΡΙ (αγορά-διαπραγμάτευση),
ΠΑΝΤΖΑΡΙ (κοκκινογούλι-τεύτλο),
ΠΑΤΖΟΥΡΙ (παραθυρόφυλλο),
ΠΑΠΟΥΤΣΙ (υπόδημα),
ΠΕΡΒΑΖΙ (πλαίσιο θυρών),
ΠΙΛΑΦΙ (ρύζι),
ΡΑΧΑΤΙ (ησυχία)
ΣΑΚΑΤΗΣ (ανάπηρος),
ΣΑΜΑΤΑΣ (θόρυβος),
ΣΕΝΤΟΥΚΙ (κιβώτιο),
ΣΕΡΤΙΚΟ (τσουχτερό, βαρύ),
ΣΙΝΑΦΙ (συντεχνία, κοινωνική τάξη),
ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ(πίδακας),
ΣΙΡΟΠΙ (πυκνόρρευστο διάλυμα ζάχαρης),
ΣΑΙΝΙ (ευφυής),
ΡΟΥΣΦΕΤΙ (χαριστική εξυπηρέτηση),
ΣΟΒΑΣ (ασβεστοκονίαμα),
ΣΟΙ (καταγωγή-γένος),
ΣΟΚΑΚΙ (δρόμος),
ΣΟΜΠΑ (θερμάστρα),
ΣΟΥΛΟΥΠΙ (μορφή-σχήμα),
ΤΑΜΠΛΑΣ (αποπληξία-συγκοπή),
ΤΑΠΙ (χωρίς χρήματα),
ΤΑΡΑΜΑΣ (αυγοτάραχο),
ΤΑΣΑΚΙ (σταχτοδοχείο),
ΤΑΧΙΝΙ (αλεσμένο σουσάμι),
ΤΑΨΙ (μαγειρικό σκεύος),
ΤΕΚΕΣ (καταγώγιο),
TΕΜΠΕΛΗΣ (οκνηρός-ακαμάτης),
ΤΕΡΤΙΠΙ (τέχνασμα-απάτη),
ΤΕΦΑΡΙΚΙ (εκλεκτό-αριστούργημα),
ΤΕΦΤΕΡΙ(κατάστιχο),
ΤΖΑΜΙ (υαλοπίνακας-γυαλί),
ΤΣΑΜΠΑ (δωρεάν),
ΤΖΑΝΑΜΠΕΤΗΣ (κακότροπος-δύστροπος),
ΤΟΠΙ (σφαίρα),
ΤΟΥΛΟΥΜΙ (ασκός),
ΤΟΥΛΟΥΜΠΑ (αντλία),
ΤΟΥΜΠΕΚΙ (σιωπή),
ΤΡΑΜΠΑ (ανταλλαγή),
ΤΣΑΙΡΙ (λιβάδι-βοσκοτόπι),
ΤΣΑΚΑΛΙ (θώς),
ΤΣΑΚΙΡΗΣ (γαλανομάτης),
ΤΣΑΚΜΑΚΙ (αναπτήρας),
ΤΣΑΝΤΑ (δερμάτινη θήκη),
ΤΣΑΝΤΙΡΙ (σκηνή),
ΤΣΑΠΑΤΣΟΥΛΗΣ (ανοικοκύρευτος-άτσαλος),
ΤΣΑΡΚΑ (επιδρομή-περιπλάνηση),
ΤΣΑΝΤΙΖΩ (εξοργίζω-προσβάλω),
ΤΣΑΧΠΙΝΗΣ(κατεργάρης-πονηρός),
ΤΣΙΓΚΕΛΙ(αρπάγη-σιδερένιο άγκιστρο),
ΤΣΙΦΟΥΤΗΣ-ΤΣΙΓΚΟΥΝΗΣ (φιλάργυρος),
ΤΣΙΡΑΚΙ (ακόλουθος),
ΤΣΙΣΑ(ούρα),
ΤΣΙΦΤΗΣ (άψογος-ικανός),
ΤΣΟΥΒΑΛΙ (σακί),
ΤΣΟΥΛΟΥΦΙ (δέσμη μαλλιών),
ΤΖΟΓΛΑΝΙ (νέος)
ΤΣΟΠΑΝΗΣ (βοσκός)
ΦΑΡΑΣΙ (φτυάρι-σκουπιδολόγος),
ΦΑΡΣΙ (τέλεια-άπταιστα),
ΦΥΝΤΑΝΙ(φυτώριο),
ΦΙΣΤΙΚΙ (πιστάκη),
ΦΥΤΙΛΙ (θρυαλλίδα),
ΦΟΥΚΑΡΑΣ (κακομοίρης-άθλιος),
ΦΟΥΝΤΟΥΚΙ (λεπτοκάρυο-λευτόκαρο),
ΦΡΑΝΤΖΟΛΑ (ψωμί),
XABOYZA(δεξαμενή νερού),
ΧΑΖΙ (ευχαρίστηση),
ΧΑΛΑΛΙΖΩ (συγχωρώ),
ΧΑΛΙ (άθλιο),
ΧΑΛΙ (τάπητας),
ΧΑΛΚΑΣ (κρίκος),
ΧΑΜΑΛΗΣ(αχθοφόρος),
ΧΑΝΙ (πανδοχείο),
ΧΑΠΙ (καταπότι),
ΧΑΡΑΜΙ (άδικα),
ΧΑΡΜΑΝΗΣ (χασισοπότης),
ΧΑΡΤΖΙΛΙΚΙ (μικρό χρηματικό ποσό),
ΧΑΒΑΣ (μουσικός σκοπός)
ΧΑΦΙΕΣ(καταδότης),
ΧΟΥΖΟΥΡΕΜΑ (ανάπαυση),
ΧΟΥΙ (ιδιοτροπία),
ΧΟΥΝΕΡΙ (πάθημα-εξαπάτηση).
Πηγή: tro-ma-ktiko.blogspot.gr/Tο διαβάσαμε εδώ
- See more at: http://www.ingossip.gr/paraxena/123532-300-toyrkikes-lexeis-poy-leme-kathemerina-choris-na-to-katalaboyme?ref=yfp#sthash.MdqoCLbq.dpuf