Τετάρτη 26 Δεκεμβρίου 2012

A-Ω Πως βλέπουμε τα Χριστούγεννα το 2012


Α-Ω Θεσσαλονίκη ΔΩΡΕΑΝ Κοινωνικό Ιατρείο αποκλειστικά για καρκινοπαθείς

Ένα Κοινωνικό Ιατρείο που θα παρέχει δωρεάν υπηρεσίες και φάρμακα αποκλειστικά στους καρκινοπαθείς θα λειτουργήσει από την αρχή της νέας χρονιάς απέναντι από το Θεαγένειο Αντικαρκινικό Νοσοκομείο στον πρώτο όροφο της οδού Αλεξάνδρου Συμεωνίδη 3.
Πρόκειται για μία πρωτοβουλία του Συλλόγου Φίλων του Θεαγενείου και γιατρών του νοσοκομείου.
Η ιδέα για την δημιουργία του Κοινωνικού Ιατρείου γεννήθηκε πριν περίπου δύο μήνες λόγω του αυξανόμενου αριθμού καρκινοπαθών οι οποίοι δεν έχουν πρόσβαση σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη είτε γιατί είναι ανασφάλιστοι είτε γιατί προέρχονται από ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.
«Έχουμε έρθει σε επαφή με την Περιφέρεια, τον δήμο Θεσσαλονίκης και τους περιφερειακούς δήμους ώστε σε περίπτωση που υπάρχουν καρκινοπαθείς οι οποίοι έχουν ανάγκη να τους να στέλνουν στο Κοινωνικό Ιατρείο που σε πρώτη φάση θα λειτουργεί κάθε Τετάρτη. Υπεύθυνος θα είναι ο επιμελητής Α΄ της Β’ Παθολογικής Ογκολογικής Κλινικής του Θεαγενείου , Γιάννης Μπουκοβίνας. Ήδη έχουμε αρχίσει να συλλέγουμε φάρμακα από φαρμακευτικές εταιρείες στις οποίες έχουμε αποταθεί αλλά και από πολίτες. Μας βοηθάει ο Ερυθρός Σταυρός που θα μας στέλνει νοσηλεύτριες, καθώς και όλοι οι γιατροί του Θεαγενείου , οι Γιατροί του Κόσμου και τα άλλα Κοινωνικά Ιατρεία» επισημαίνει στο ΑΜΠΕ η πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων του Θεαγενείου, Δώρα Ευσταθίου.
Η κ Ευσταθίου απευθύνει έκκληση σε όσους μπορούν να προσφέρουν ογκολογικά αλλά και άλλα φάρμακα για τις ανάγκες των ασθενών που θα προσέρχονται στο Κοινωνικό Ιατρείο, να τα αφήνουν στην πύλη του Θεαγενείου. Το Κοινωνικό Ιατρείο θα λειτουργήσει στο χώρο όπου στεγάζονται τα γραφεία του Συλλόγου Φίλων του Θεαγενείου ενώ οι ιδρυτές του περιμένουν να διοριστεί ο νέος διοικητής του νοσοκομείου προκειμένου να το εγκαινιάσουν.
«Όσο υπάρχουν ασθενείς του Θεαγενείου που θα έρχονται στο Κοινωνικό Ιατρείο θέλουμε να είναι ενήμερος και ο διοικητής του νοσοκομείου, γι αυτό και περιμένουμε τον διορισμό του. Ο προηγούμενος διοικητής ο κ Βεντούρης ήταν ενήμερος , αλλά διορίστηκε διοικητής της 4ης ΥΠΕ και έτσι το Θεαγένειο προσωρινά δεν έχει διοικητή» εξηγεί η κα Ευσταθίου.
Στο μεταξύ η έλλειψη φαρμάκων αλλά και η αδυναμία πρόσβασης στις υπηρεσίες υγείας οδήγησε ομάδα κατοίκων της Τούμπας να συγκεντρωθούν το πρωί μπροστά στο Θεαγένειο προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για το εισιτήριο των 5 ευρώ που πρέπει να καταβάλουν όσοι προσέρχονται στα νοσοκομεία προκειμένου να εξεταστούν στα εξωτερικά ιατρεία.

Αναρτήθηκε:  http://www.kala-nea.gr/archives/36796

Α-Ω Ανασφάλιστοι ΔΩΡΕΑΝ ιατρικές παροχές από αύριο σε άνεργους



 Δωρεάν ιατρικές παροχές από αύριο σε άνεργους και ανασφάλιστους
Τις πύλες του ανοίγει από αύριο το πρώτο κοινωνικό ιατρείο για ανασφάλιστους και άνεργους στη Θεσσαλονίκη και θα παρέχει δωρεάν υπηρεσίες.
Τα εγκαίνια του Κοινωνικού Ιατρείου Αλληλεγγύης έγιναν προχθές και από αύριο θα αρχίσει να λειτουργεί, παρέχοντας δωρεάν ιατρικές υπηρεσίες σε ανασφάλιστους και άνεργους Θεσσαλονικείς.
Η λειτουργία του ιατρείου ανήκει σε σκέψη που υλοποίησε η Πρωτοβουλία Υγειονομικών Θεσσαλονίκης. Συμμετέχουν συνολικά σε αυτή την προσπάθεια 30 γιατροί, οι οποίοι προσφέρουν δωρεάν τις υπηρεσίες τους και παράλληλα συνεργάζονται με ιδιώτες γιατρούς, αλλά και νοσοκομειακούς, προκειμένου να γίνονται δωρεάν εξετάσεις σε ειδικότητες που δεν περιλαμβάνει το ιατρείο.
Οι εθελοντές γιατροί που το στελεχώνουν ζητούν την οικονομική ενίσχυση του κόσμου για τον εξοπλισμό του ιατρείου και οδοντιατρείου και την αγορά των αναλώσιμων υλικών και των απαραίτητων φαρμάκων που θα χορηγούνται δωρεάν στους ασθενείς. Ζητούν επίσης φάρμακα που το κοινό ίσως να μην χρειάζεται, και τα οποία μπορεί να αποδειχθούν ιδιαίτερα χρήσιμα για τους ανασφάλιστους πολίτες, πριν λήξουν.
Το ιατρείο στεγάζεται σε κτίριο του ΕΚΘ στο Βαρδάρι, στην οδό Αισώπου 24.

Α-Ω ΔΩΡΕΑΝ ΦΑΓΗΤΟ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΩΡΑ

  1. Δήμος Θεσσαλονίκης, Καραολή -Δημητρίου 16, τηλ. 2310 241516, ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Παρασκευή: 12.00 - 13:30.
  2. Μεταμόρφωσις - Γέννησις του Σωτήρος, Δελφών, Θεσσαλονίκη.
  3.  Ι.Ν. Προφήτη Ηλία Πυλαίας, Προφήτη Ηλία 101 - 103, τηλ. 2310 300934, ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Παρασκευή: 11.30 - 12.00.
  4.  Οσία Ξένη, Χαριλάου, Θεσσαλονίκη.
  5.  Αγ. Γεώργιος, Π. Τσαλδάρη 12, 567 28 Νεάπολις, τηλ. 2310-613.060.
  6.  Αγ. Ελευθέριος Σταυρουπόλεως, Λαγκαδά 176, 564 01 Θεσ/νίκη, τηλ. 2310-655.710.
  7. Αγ. Πάντες, Μοναστηρίου 28, Τ. Κ. 546 27 Θεσ/νίκη, τηλ. 2310-655.710.
  8. Αγ. Αθανάσιος, Πλ. Αγίου Αθανασίου, 562 24 Εύοσμος, τηλ. 2310-763.354, 761.325.
  9. Αγ. Δημήτριος, Αγ. Δημητρίου 28, 566 25 Συκιές, τηλ. 2310-611.811.
  10. Αγ. Χαράλαμπος, Επταπυργίου 93, 566 25 Συκιές, τηλ. 2310-213.866.
  11. Αγ. Παρασκευή Ξηροκρήνης, Λαγκαδά 99, 561 01 Νεάπολη, τηλ. 2310-747.303 
  12. Ι. Ν. Μεταμορφώσις του Σωτήρος, Καλαμαριά
  13. Ι. Ν. Παναγίας Δεξιάς, Καμάρα, Θεσσαλονίκη, 2310-209.753
  14. Ι.Ν. Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου, Καλλιδοπούλου 2, τηλ. 2310 827444, ώρες λειτουργίας: καθημερινά και Κυριακή: 13.30, Πέμπτη: 14.30.
  15. Ι.Ν. Αγίας Μαρίνας Άνω Τούμπας, Πολυκλείτου 28, τηλ. 2310 913530, ώρες λειτουργίας. Δευτέρα - Σάββατο. 10.00 - 11.00.
  16. Ι.Ν. Αγ. Βαρβάρας Άνω Τούμπας, Γρ. Λαμπράκη 106, τηλ. 2310 911212, ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Παρασκευή: 12.00 - 13.00.
  17. Ι.Ν. Παναγίας Λαοδηγήτριας, Πλ. Λαοδηγήτριας 8 και Ιουλιανού, τηλ. 2310 210159, ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Παρασκευή: 10.00 - 11.00.
  18. Ι.Ν. Αναλήψεως, Αναλήψεως 6, τηλ. 2310 830306, ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Παρασκευή: 12.00.
  19. Ι.Ν. Αγίων Πάντων, Μοναστηρίου 28, τηλ. 2310 513977, 2310 510029, ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Σάββατο: 12.00 13.00.
  20. Ι.Ν. Αγ. Παντελεήμονα Αμπελοκήπων, Φιλιππουπόλεως 20, τηλ. 2310 738400, ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Σάββατο: 10:30 - 11.00.
  21. Ι.Ν. Αγίου Θεράποντα, Αρτάκης 1, τηλ. 2310 912151,  6977245730 , ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Σάββατο: 11.00 - 12:30.
  22. Χαρίσειο γηροκομείο Άνω Τούμπας, Δ. Χαρίση, τηλ. 2310 913310, ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Κυριακή: 12.00.
  23. Ι.Ν. Προφήτη Ηλία, Ιέρωνος και Ολυμπιάδος, τηλ. 2310 235398, ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Σάββατο: 11.00 - 13.00.
  24. Ι.Ν. Αγ. Κοσμά Αιτωλού Ευόσμου, Δαβάκη 69, τηλ. 2310 764380, ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Κυριακή: 08:30 - 12.00.
  25. Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, Ν. Κουντουριώτη 10, τηλ. 2310 531530, Χριστούγεννα και Πάσχα.

Το" Α" της κρίσης




Για πολλούς ήταν λέξεις άγνωστες μέχρι πριν λίγα χρόνια. Τις γνώριζαν μόνο από τα λεξικά. 
Η οικονομική κρίση μας έκανε να τις ανακαλύψουμε και πάλι. Πολλές από αυτές έχουν κάτι κοινό. Ξεκινούν από το άλφα, το στερητικό, λες και βάλθηκαν όλες μαζί σε ένα συρτό χορό να απεικονίσουν τις ελλείψεις μας: ανασφάλεια, ανεργία, ανημποριά, ανέχεια, αδικία, αβεβαιότητα, αγανάκτηση, απαξίωση, απογοήτευση. Αυτές κι άλλες λέξεις που αρχίζουν από άλφα έχουν γίνει αχώριστοι σύντροφοι, σκιές μας στο πρωτόγνωρο εγχείρημα της επιβίωσης των τελευταίων χρόνων.
Κάθε λέξη είναι και μια πικρή ανθρώπινη ιστορία: το ληξιπρόθεσμο στεγαστικό δάνειο της Αλεξάνδρας, οι ανεξόφλητες οφειλές της Αλίκης στο ΤΕΒΕ, το υπόλοιπο των φορολογικών χρεών του Ανέστη, η πιστωτική κάρτα του Ανδρέα, που μένει απλήρωτη.    
Τριγύρω είναι σπαρμένες, ακόμη, και οι αναμνήσεις του χαμένου καταναλωτικού παραδείσου: άδεια διαμερίσματα και μεζονέτες που έμειναν απούλητα, παρατημένα  4Χ4 αυτοκίνητα χωρίς πινακίδες (που οι ιδιοκτήτες τους δεν μπόρεσαν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας), μαγαζιά με κατεβασμένα τα ρολά, δείγματα βιομηχανικής αρχαιολογίας σε μια χώρα, από την οποία η βιομηχανία έχει αποδημήσει προ πολλού. Λίγο πιο πέρα επιχειρήσεις-βαμπίρ που παραπαίουν, λες και θα κονιορτοποιηθούν στο φως του ήλιου, μόλις ενεργοποιηθεί η φορολογική και ασφαλιστική νομοθεσία περί αναγκαστικής είσπραξης χρεών.
Μια χώρα που βουλιάζει στη σιωπή και τη θλίψη, που βιώνει τον πιο μαρτυρικό της εφιάλτη. 
Μια χώρα σκιά του εαυτού της που -φευ- έχασε την αυτοπεποίθηση της εποχής των Ολυμπιακών Αγώνων και πέρασε σε «οικονομική ανυποληψία».
Πλάι όμως στις πρώτες, τις πιο αδίστακτες, ευτυχώς επιβιώνουν μερικές λέξεις δυνατές και αναπόδραστες: η Αλληλεγγύη, η Αγάπη, η Ανθρωπιά που εξακολουθούν να περιμένουν την ευκαιρία για να φωλιάσουν στην ψυχή μας, να ανθίσουν, να δώσουν χώρο σε ένα τόσο δα μικρό όνειρο, που θα καταφέρει να δραπετεύσει από την κινούμενη άμμο της μιζέριας.
Ας τις λευτερώσουμε, ας τους δώσουμε χώρο. Αν η κρίση ήταν ένας κοινωνικός  εγκέλαδος αυτές οι λέξεις είναι «αντισεισμικές», είναι τα στηρίγματα που μπορούν να μας κρατήσούν όρθιους.
Ας είναι τα φετινά Χριστούγεννα ένα στιγμιότυπο φώτισης κι ελπίδας.
Χρόνια Πολλά!

Υ.Γ. Πάντοτε, τέτοιες ημέρες θυμόμαστε την δική μας Αμαλία Καλυβίνου, καθώς η περιπέτεια της εξακολουθεί να μας πλημμυρίζει με ενοχές για την κοινωνία που είχαμε χτίσει. Από εκεί ψηλά που βρίσκεται στοιχειώνει τα «γιατί» μας, ρίχνει το φωτοβόλο βλέμμα της πάνω στο γκρίζο κι αλλάζει τα χρώματα της αδυσώπητης μας περιπέτειας.


Θεόδωρος Κουτρούκης
Επικ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου

"ΡΟΔΙ" γούρι για έναρξη της χρονιάς.



Ένα από τα γούρια που έχει επικρατήσει να θεωρείται ότι ξορκίζει την κακοδαιμονία και προσελκύει την καλή τύχη είναι το ρόδι. Εδώ και χιλιάδες χρόνια το ρόδι θεωρείται, από διάφορους λαούς και πολιτισμούς, σύμβολο γονιμότητας, αφθονίας και καλοτυχίας.
Οι αρχαίοι Έλληνες, πριν κατοικήσουν σε ένα νέο σπίτι, έσπαγαν στο κατώφλι του ένα ρόδι, πράγμα που κάνουμε κι εμείς σήμερα και το οποίο αποδεικνύει την ιστορική συνέχεια του λαού μας. Το σπάσιμο του ροδιού, όμως, λαμβάνει χώρα κυρίως κάθε Πρωτοχρονιά.
Σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας σπάνε το ρόδι αμέσως μετά την αλλαγή του χρόνου. Βγαίνουν όλοι έξω από το σπίτι πριν αλλάξει ο χρόνος, κλείνοντας όλα τα φώτα. Μόλις μπει το νέο έτος και αφού ανταλλάξουν ευχές, ο νοικοκύρης ή κάποιο άλλο μέλος της οικογένειας που θεωρείται τυχερό, σπάει ένα ρόδι στο κατώφλι του σπιτιού και μετά μπαίνουν όλοι μέσα στο σπίτι, βάζοντας πρώτο το δεξί τους πόδι, ενέργεια που αποκαλούμε «ποδαρικό». Σε κάποιες άλλες περιοχές το σπάσιμο του ροδιού γίνεται είτε τα ξημερώματα της Πρωτοχρονιάς είτε αμέσως μετά την Θεία Λειτουργία την ίδια ημέρα. Στις περιοχές που σπάνε το ρόδι μετά την Θεία Λειτουργία, το έχουν πάρει μαζί τους στην εκκλησία για να ευλογηθεί. Από το έθιμο του σπασίματος του ροδιού πηγάζει η λαϊκή έκφραση: «Έσπασε το ρόδι» που σημαίνει ότι έκανε καλό ξεκίνημα.


Το ρόδι, σημαντικότατος και πασίγνωστος καρπός από την αρχαιότητα για τις εκπληκτικές ιατρικές ιδιότητες που διαθέτει, έρχεται σήμερα διαμέσω της σύγχρονης ιατρικής επιστήμης να επιβεβαιώση και να συνηγορίση με τους αρχαίους έλληνες ιατρούς που το θεωρούσαν φρούτο θαυματουργό !!!
Εννοιολογικώς το ρόδι ή η ροδιά είναι άμεσα συνδεδεμένα με την λέξη Ρόδος και ασφαλώς σημαίνει την ΡΟΗ και την  ΔΥΝΑΜΗ.
Ο παράξενος αυτός καρπός όμως ως προς την δομή του τι μπορεί να σηματοδοτεί ; Ο καρπός περικλείει εσωτερικά πολλούς κόκκους (σπυριά) τα οποία με την σειρά τους περικλύονται μέσα σε κίτρινες μεμβράνες, ενώ εξωτερικά στο κάτω μέρος του υπάρχει η προεξοχή που είναι ότι έχει απομείνει από το προγενέστερο άνθος.
Αυτή η προεξοχή θα μπορούσε να μας υποδείξει τον αστέρα ήλιο (έχει σχήμα ακτινωτό) ενώ οι εσωτερικοί κόκκοι με τα κουκούτσια που περιέχουν , τα γαιώδη σώματα (πλανήτες) που χωρίζονται από τις μεμβράνες  σε αστρικά συστήματα.
Το ΡΟΔΙ η ΡΟΗ ΔΥΝΑΜΙΣ του  σύμπαντος κόσμου είναι το φρούτο της γονιμότητος στην αρχαία Ελλάδα.
Το σπάνε οι νεόνυμφοι στο σκαλοπάτι της οικίας των πρίν εισέλθουν σ’αυτό.  Σύμβολο της καλοτυχίας, της αφθονίας και της γονιμότητας, η ροδιά λέγεται ότι γεννήθηκε στην περιοχή ανάμεσα στο Ιράν και τη Bόρεια Ινδία, για να καλλιεργηθεί αργότερα συστηματικά και στη Μεσόγειο, όπου μεταφέρθηκε από τους Φοίνικες και τους Aραβες εμπόρους. Εμείς θεωρούμε ότι η ροδιά προέρχεται από την Αιγηΐδα όπως τα περισσότερα είδη φυτών και ζώων της Ευκράτου ζώνης. Γνωστό κυρίως για τους νόστιμους τραγανούς καρπούς της, τους οποίους το έθιμο θέλει να «σπάμε» για γούρι την πρώτη μέρα του χρόνου, η ροδιά εντυπωσιάζει επίσης με την ομορφιά των πορτοκαλοκίτρινων ανθών της.

Από την εποχή της αρχαιότητος, ο χυμός των σπόρων υποβαλόταν σε επεξεργασία για τη δημιουργία ανθεκτικών βαφών και μελάνης, ενώ σήμερα ο χυμός χρησιμοποιείται ευρέως στη φαρμακευτική και στην ποτοποιία. Τα σπόρια του ροδιού γεύθηκε και η Περσεφόνη, όταν ο Πλούτωνας την πήρε μαζί του στον Κάτω Κόσμο. Για το λόγο αυτόν η κόρη της Δήμητρας καταδικάστηκε να περνάει έξι μήνες στον Άδη.
Αρχαία Ελλάδα: ‘Έμβλημα της ‘Ήρας, της Δήμητρας και της Περσεφόνης δηλώνει την Περιοδική Επιστροφή της Άνοιξης και της γονιμότητας πάνω στην Γη.

Στη διάρκεια των εορτών της Δήμητρας (τα “Θεσμοφόρια”), οι Αθηναίες έτρωγαν τα μικροσκοπικά λαμπερά σπόρια για να αποκτήσουν γονιμότητα και ευημερία. Η Αφροδίτη συνέδεσε το όνομά της με την καταγωγή του ροδιού μιάς και, όπως μας λέει ο μύθος, η ίδια φύτεψε την πρώτη ροδιά στην Κύπρο. Η Ήρα τέλος, η μητέρα των Θεών, θεωρείται η προστάτιδα του γάμου και της γονιμότητας και η ίδια κρατάει στο δεξί της χέρι ένα ρόδι.

Στην Ελληνική Μυθολογία έχουμε πολλές αναφορές στην Ροδιά. Ο πιο παλαιός μύθος είναι ίσως αυτός που συνδέει την Ροδιά με τον Ωρίωνα. Ο Ωρίων, ήταν ένας από τους μεγαλύτερους και λαμπρότερους αστερισμούς, ήταν ένας πελώριος Γίγας, γιός της Γης και ξακουστός για την ομορφιά του. Ήταν λέει, άξιος κυνηγός και σκότωνε τ’ αγρίμια με χάλκινο ρόπαλο. Σύμφωνα με το Μύθο, ο Ωρίων νυμφεύθηκε την Σίδη, αλλά δεν στάθηκε τυχερός: Η Σίδη παινεύτηκε πως είναι πιό όμορφη από την Ήρα και για τιμωρία η θεά την έστειλε στον Κάτω κόσμο όπου μεταμορφώθηκε σε Ροδιά. Η Σίδη, δηλαδή το Ρόδι, συνδέεται όπως θα δούμε και παρακάτω, με την μνήμη των νεκρών στη σχέση τους με τον κάτω κόσμο.
Σύμφωνα με άλλους μύθους, η Ροδιά φύτρωσε από το αίμα του Ζαγρέα Διονύσου αλλά και του Αττι – Αδωνη. Επίσης στον τάφο του Πολυνείκη, του γιού του Οιδίποδα φύτρωσε, σύμφωνα με την θέληση των Ερινύων μια Ροδιά, που οι καρποί της έσταζαν αίμα όταν τους άνοιγες.
Είναι επίσης το δένδρο που φύτρωσε από το αίμα τον Διονύσου.
Οι Ιερείς της Δήμητρας, στην Ελευσίνα, οι Ιεροφάντες, ήταν στεφανωμένοι με κλαδιά ροδιάς κατά την διάρκεια των μεγάλων μυστηρίων.
Το φρούτο το ίδιο απαγορευόταν στους μύστες γιατί, ως σύμβολο γονιμότητας, φέρει την ιδιότητα να κάνει να κατεβαίνουν οι Ψυχές στη σάρκα.


Αναρτήθηκε: 
http://www.ell.gr/rodion.html


Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2012

Tα βατράχια του Θεόδωρου Κουτρούκη




Οι παλιότεροι θα θυμούνται το ηλεκτρονικό παιχνίδι της δεκαετίας του ’80 που λεγόταν Frogger. Ο παίκτης επιχειρούσε να οδηγήσει ένα βατραχάκι στο να διασχίσει ένα δρόμο με αυτοκίνητα και φορτηγά και στη συνέχεια να περάσει ένα ποτάμι πηδώντας επάνω σε χελώνες και κορμούς δέντρων μέχρι να φτάσει στην όχθη του ποταμού όπου βρισκόταν η φωλιά του. Μέχρι να το πετύχει διέτρεχε τον κίνδυνο να τρωθεί θανάσιμα από ποικιλόχρωμα εμπόδια.
Το παιχνίδι αυτό θυμίζει πάρα πολύ το σημερινό αγώνα διάσωσης των  επαγγελματιών πολιτικών. Είναι αλήθεια ότι και κατά τις τρεις πρώτες δεκαετίες της Μεταπολίτευσης είχαμε ορισμένες περιπτώσεις στις οποίες πολιτικά πρόσωπα μετακινούνταν από το ένα κόμμα σε άλλο με μοναδικό σκοπό να επανεκλεγούν στη Βουλή. Ωστόσο, χαρακτηριστικό εκείνης της περιόδου ήταν ότι οι μετακινήσεις ήταν λιγότερο συχνές, περισσότερο μακροχρόνιες και κατευθύνονταν σε ιδεολογικά συγγενείς πολιτικούς οργανισμούς.
Ωστόσο, αυτό που συμβαίνει τα τελευταία τρία χρόνια είναι πρωτόγνωρο. Κόμματα αυτοδιαλύονται εν μία νυκτί και συγχωνεύονται εκλογικά με τα μέχρι πρότινος αντίπαλα κόμματα. Βουλευτές και πολιτευτές μεταπηδούν μέσα σε διάστημα εβδομάδων από το ένα κόμμα στο άλλο χωρίς καμία ιδεολογική αναφορά ακολουθώντας το αξίωμα που διατύπωνε παλαιός βορειοελλαδίτης πολιτικός: «ζήτησε μου ότι θέλεις, μόνο μη μου ζητάς να μην ξαναείμαι βουλευτής».
Για τους εν λόγω πολιτικάντηδες οι ιδεολογίες και οι αρχές είναι ψιλά γράμματα: αυτό που προέχει είναι να σώσουν το «πολιτικό τομάρι» τους σε μια περίοδο έντονων πολιτικών ανακατατάξεων. Για αυτό το λόγο εγκαταλείπουν κάθε σκάφος που βουλιάζει πηδώντας πρόσκαιρα στο επόμενο. Μέχρι να έρθει η ώρα να το εγκαταλείψουν κι αυτό και πάει λέγοντας.
Κι όταν αντιμετωπίζουν ριπές κριτικής για τις αντιφατικές τους επιλογές οι «πονηροί πολιτευτές» αποκηρύσσουν με εξαιρετική ευκολία τα προγενέστερα πεπραγμένα τους ψελλίζοντας απίστευτα επιχειρήματα: «δεν ήξερα τι ψήφιζα», «δεν πρόλαβα να διαβάσω το νομοσχέδιο», «δεν κατάλαβα τι ακριβώς έκανα». Με αυτό τον τρόπο νομίζουν ότι ξεπέρασαν κι αυτό το εμπόδιο. Πηδώντας το. Σαν τα βατράχια.              



Θεόδωρος Κουτρούκης
Επικ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου