Χωρίς να ρωτήσουν τους δημότες, χωρίς να ρωτήσουν τον κοσμάκη που υποφέρει και πονεί, χωρίς να ρωτήσουν τους Επαγγελματίες που δεν παίρνουν καμία σχεδόν υπηρεσία στον κάμπο του Ωραιοκάστρου από καθαριότητα ανύπαρκτη, από δρόμους γεμάτο λακούβες, από φώτα ανύπαρκτα, και ασφάλεια που βαθμολογείται με -Ο, ο Δήμος Ωριαοκάστου ως μοναδικό φαινόμενο ξανά πήρε την Άνοιξη την απόφαση να αυξήσει 33% τα Δημοτικά Τέλη. Και οι πρώτοι υπέρογκοι λογαριασμοί άρχισαν να καταφθάνουν και όλοι έχουν τρελαθεί.
Συγκεκριμένα
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Από το πρακτικό αριθμός:26/2016
Τακτικής Συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ωραιοκάστρου
ΘΕΜΑ: Λήψη απόφασης για καθορισμό Δημοτικών τελών έτους 2017.
Στο Ωραιόκαστρο και στο Δημοτικό κατάστημα σήμερα, τη 14η Δεκεμβρίου
του έτους 2016, ημέρα της εβδομάδας Τετάρτη και ώρα 21:00, το Δημοτικό
Συμβούλιο, συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση ύστερα από την υπ΄ αριθμ.
πρωτ. 26072/9-12-2016 έγγραφη πρόσκληση του Προέδρου, που επιδόθηκε
σε καθένα από τα μέλη και δημοσιεύθηκε στον πίνακα ανακοινώσεων,
σύμφωνα με το άρθρο 67 του Ν.3852/2010.
Διαπιστώθηκε ότι υπάρχει η νόμιμη απαρτία, αφού σε σύνολο τριάντα
τριών (33) μελών, βρέθηκαν παρόντα τα είκοσι έξι (26):
ΠΑΡΟΝΤΕΣ
1. ΑΤΑΜΙΑΝ ΜΠΕΔΡΟΣ-ΕΣΑΗ
2. ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΘΕΟΦΙΛΟΣ
3. ΙΩΣΗΦΙΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
4. ΔΙΓΚΑΛΗΣ ΘΩΜΑΣ
5. ΚΑΡΑΣΤΕΡΙΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
6. ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
7. ΚΑΡΥΔΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
8. ΜΟΔΙΤΣΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
9. ΤΣΑΚΑΛΙΔΗΣ ΗΡΑΚΛΗΣ
10. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
11. ΧΑΤΖΗΑΓΟΡΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
12. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
13. ΖΙΑΚΟΥΛΗΣ ΗΛΙΑΣ
14. ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ ΕΙΡΗΝΗ
15. ΓΕΡΑΚΗ ΒΙΚΤΩΡΙΑ
16. ΚΟΪΤΣΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
17. ΒΑΜΒΑΚΗ-ΛΙΜΠΑΤΕ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
18. ΠΟΡΦΥΡΙΑΔΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ
19. ΛΟΚΟΒΙΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
20. ΣΑΡΑΜΑΝΤΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
21. ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
22. ΔΟΥΜΠΑΛΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
23. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
24. ΚΑΝΤΑΡΤΖΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
25. ΕΔΙΡΝΕΛΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
26. ΘΕΜΕΛΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
ΑΠΟΝΤΕΣ
1. ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΙΔΗΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ
2. ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
3. ΚΑΡΑΣΑΒΒΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
4. ΠΑΡΙΣΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
5. ΔΕΛΗΠΑΛΑ ΔΑΦΝΗ
(Aπουσιάζει δικαιολογημένα)
6. ΤΕΡΖΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
7. ΠΑΡΑΠΑΝΗΣΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ2
Στη συνεδρίαση προσκλήθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 67, 80
και 81 του Ν.3852/2010 οι Πρόεδροι των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων
του Δήμου:
ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
ΔΡΥΜΟΥ Πατσαλάς Κωνσταντίνος Παρών
ΛΗΤΗΣ Χατζηαντωνίου Απόστολος Παρών
ΜΕΛΙΣΣΟΧΩΡΙΟΥ Γκάτσης Αθανάσιος Παρών
ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ Κουφουνάκης Μιχαήλ Απών
ΠΕΝΤΑΛΟΦΟΥ Τερζής Χρήστος Παρών
ΤΟΠΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
ΜΕΣΑΙΟΥ Λαζαρίδης Αναστάσιος Παρών
ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Γιαϊλατζόγλου Νικόλαος Παρών
ΝΕΟΧΩΡΟΥΔΑΣ Ζέγος Χρήστος Παρών
Στη συνεδρίαση προσκλήθηκε και ο Δήμαρχος Γαβότσης Αστέριος, σύμφωνα
με τις διατάξεις του άρθρου 67 του Ν.3852/2010, ο οποίος παρέστη.
Παρούσα στη συνεδρίαση ήταν και η Δημοτική Υπάλληλος Κλεισιάρη
Ευαγγελία για την τήρηση των πρακτικών.
Πριν την έναρξη της συνεδρίασης ο Πρόεδρος έθεσε υπόψη των μελών του
συμβουλίου ένα (1) θέμα εκτός ημερήσιας διάταξης και ζήτησε την έγκριση
του Δημοτικού Συμβουλίου για τη συζήτηση του θέματος ως κατεπείγον, λόγω
των χρονικών περιορισμών και τα μέλη αποφάσισαν ομόφωνα τη συζήτηση
του θέματος. Επίσης, ανέφερε ότι τα δύο πρώτα θέματα ημερήσιας διάταξης
θα συγχωνευθούν σε ένα.
Oι πρόεδροι των Τοπικών Κοινοτήτων Μεσαίου, Νέας Φιλαδέλφειας και Νεοχωρούδας κ.κ. Λαζαρίδης
Α., Γιαϊλατζόγλου Ν. και Ζέγος Χ. αντίστοιχα αποχώρησαν πριν τη συζήτηση του 8ου
θέματος Η.Δ. και ο
Δ.Σ. κ. Εδιρνέλης Γ. κατά τη διάρκεια συζήτησης του εν λόγω θέματος.
Μετά τη διαπίστωση της απαρτίας, ο Πρόεδρος κήρυξε την έναρξη της
συνεδρίασης και έδωσε τον λόγο στον Αντιδήμαρχο Διοικητικού, Οικονομικού
και Προγραμματισμού, κ. Τσακαλίδη Ηρακλή, ο οποίος εισηγούμενος το 8ο
θέμα της ημερήσιας διάταξης, ανέφερε τα εξής:
Το Δημοτικό Συμβούλιο είναι υποχρεωμένο κατά τη λήψη των σχετικών
κανονιστικών αποφάσεων περί επιβολής ανταποδοτικών τελών – να θεσπίζει
τέτοιους κανόνες, κριτήρια και συντελεστές, ώστε τα επιβαλλόμενα τέλη να
είναι αντικειμενικά δίκαια και ανάλογα της παρεχόμενης υπηρεσίας και της
ωφελιμότητας σε κάθε κατηγορία υπόχρεων. Ο δε μη προσδιορισμός απ’ το
Δημοτικό Συμβούλιο του τέλους στο προσήκον ύψος συνιστά βαριά
παράβαση καθήκοντος και επισύρει κατά των μελών αυτού την εφαρμογή των
διατάξεων των αρθρ. 120 και 124 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα.3
Κατά τα τελευταία έξι έτη (2011 – 2016) παρατηρείται σημαντική μείωση των
εσόδων, ενώ τα έξοδα ακολουθούν πτωτική πορεία μεν, ωστόσο αυτή είναι
μικρότερη των εσόδων με αποτέλεσμα την έντονη δυσλειτουργία του τομέα
καθαριότητας.
Η διαχρονική μείωση των εσόδων αποδίδεται:
1) Στην εξίσωση των δημοτικών τελών και των τριών δημοτικών ενοτήτων
(Ωραιοκάστρου, Μυγδονίας, Καλλιθέας) του νέου Δήμου Ωραιοκάστρου το
2011 με απόφαση της τότε διοίκησης.
Σημειώνεται ότι η τότε εξίσωση των δημοτικών τελών έγινε προς τα κάτω και
σε τιμές της Δημοτικής Ενότητας Καλλιθέας, όπου ήταν και τα χαμηλότερα.
Το αποτέλεσμα ήταν η μείωση των δημοτικών τελών στη Δημοτική Ενότητα
Ωραιοκάστρου (η οποία είναι η μεγαλύτερη εκ των τριών) να ανέλθει στο
47%, ενώ στην έταιρη ενότητα της Μυγδονίας να ανέλθει σε 27%.
2) Στις επιπτώσεις της συνεχιζόμενης οικονομικής ύφεσης, η οποία οδήγησε
πολλές επιχειρήσεις, είτε στο κλείσιμο, είτε στον δραστικό περιορισμό της
δραστηριότητάς τους.
3) Στην αδυναμία πολλών νοικοκυριών να ανταποκριθούν στις πάγιες
υποχρεώσεις τους.
4) Στη διατήρηση της ανεργίας σε υψηλά επίπεδα.
5) Στις αρνητικές επιπτώσεις της επιβολής των capital controls, οι οποίες
άρχισαν να γίνονται έντονες ένα χρόνο (καλοκαίρι 2016)περίπου μετά την
επιβολή τους (29-6-2015).
6) Στις ρυθμίσεις που προέβη η Δ.Ε.Η.
7) Στην αδυναμία εξεύρεσης εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης δράσεων
του τομέα ποιότητας ζωής.
Στον παρακάτω πίνακα παρατίθεται η πορεία των εσόδων – εξόδων κατά την
τελευταία εξαετία (2011 – 2016):
ΕΤΟΣ ΕΣΟΔΑ ΕΞΟΔΑ
2011 5.495.095 5.020.760,16
2012 4.361.880 4.310.533,46
2013 4.514.000 4.514.000,00
2014 4.365.000 4.608.000,00
2015 3.901.468 4.667.590,05
2016 3.759.550 4.256.382,26
Με βάση τα ανωτέρω, καθώς επίσης και τις εντεινόμενες επιπτώσεις,
από την μη μεταβολή της κατάστασης επί το θετικότερο παρατηρείται
δραστική μείωση εσόδων εκτέλεσης του προϋπολογισμού 2016, με
αποτέλεσμα να αυξάνεται το άνοιγμα εσόδων – εξόδων παρά την
περιστολή των δαπανών.4
Ο εξορθολογισμός των δαπανών, καθώς επίσης και η λελογισμένη
αύξηση των δημοτικών τελών, πιστεύουμε ότι είναι αναγκαίοι και ικανοί όροι
για την ομαλή εκτέλεση του προϋπολογισμού. Ωστόσο χωρίς αυτές τις
ταυτόχρονες παρεμβάσεις καθίσταται αδύνατη η ανταπόκριση της διοίκησης
σε δαπάνες – επενδύσεις στον τομέα καθαριότητας (κάδοι-στόλος
αυτοκινήτων- μηχανήματα), επεκτάσεις ΦΟΠ, κ.λ.π.), αναγκαίες για παροχή
συνεχούς υπηρεσίας προς τους πολίτες που λόγω των ιδιαιτεροτήτων του
διευρυμένου Δήμου Ωραιοκάστρου πολλές φορές δεν είναι εφικτή
(Βιομηχανικές ζώνες, κτηνοτροφικές μονάδες, διάσπαρτοι οικισμοί κ.λ.π).
Αξιοσημείωτο ότι τα έξι (6) τελευταία χρόνια έχουν γίνει ελάχιστες επενδύσεις
στον τομέα καθαριότητας και φωτισμού με αποτέλεσμα ο στόλος των
αυτοκινήτων και μηχανημάτων, λόγω διπλής ή και τριπλής βάρδιας, να
παρουσιάζει έντονα προβλήματα συντήρησης και λειτουργίας.
Η διαχρονική (2011-2016) εξέλιξη των δαπανών στην υπηρεσία 20
«Υπηρεσίες καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού», παρίσταται στον παρακάτω
πίνακα:
Αναπόφευκτη ανακύπτει η υποχρέωση αύξησης των δημοτικών τελών
προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες της ανταποδοτικής υπηρεσίας 20.
2011 2012 2013 2014 2015 2016
02.20.60 Μισθοδοσία προσωπικού 1702030,00 1239412,03 1670000,00 1670000,00 1714162,92 1714162,92
02.20.61
Δικαιώματα ΔΕΗ-αμοιβές
τρίτων 150662,29 139633,70 154000,00 150000,00 119191,51 120000,00
02.20.62
Παροχές
τρίτων(κατανάλωση
ηλεκτρ. Ρεύματος) 1601419,31 1793218,80 1800000,00 2035000,00 2115958,88 1671800,00
02.20.63
Φόροι-τέλη(τέλη
λυκλοφορίας οχημάτων) 4624,16 4669,48 5000,00 5000,00 4669,50 4669,50
02.20.64
Διάφορα έξοδα(μέσω
παγίας) 38387,50 1961,85 15000,00 3000,00 1734,38 1500,00
02.20.65
02.20.66
Αναλώσιμα ( καύσιμα
κλπ) 314031,12 361352,83 320000,00 330000,00 357688,17 240000,00
02.20.67
Πληρωμές -μεταβιβάσεις
σε τρίτους-
παραχωρήσεις-
παροχές-
επιχορηγήσειςκλπ(ΧΥΤΑ) 370000,00 464762,00 330000,00 330000,00 320574,76 317293,00
02.20.68
02.20.69
02.20.71
Προμήθεια
παγίων(αποριματοφόρα-
κάδοι κλπ) 126733,92 15357,78 150000,00 75000,00 2337,00 77167,09
02.20.72
02.20.73
Φ.Ο.Π – επεκτάσεις
δικτύου 529353,65 290164,99 50000,00 10000,00 31272,93
02.20.74 Μελέτες 183518,21 20000,00
02.20.75
Τίτλοι πάγιας
επένδυσης(συμμετοχές
σε επιχειρίσεις)
02.20.81 Π.Ο.Ε 109789,75
ΣΥΝΟΛΟ 5020760,16 4310533,46 4514000,00 4608000,00 4667590,05 4256382,265
Έτσι, με την προτεινόμενη αύξηση δημοτικών τελών θα προκύψει η εξής
μεταβολή:
ΟΙΚΙΑΚΗ ΧΡΗΣΗ:
Από 0,90€/m2 σε 1,20 €/ ™
ΓΕΝΙΚΗ ΧΡΗΣΗ:
Από 1,80€/m 2 σε 2,20 €/ ™
Από την εφαρμογή αυτών των αυξήσεων αναμένεται μια αύξηση των εσόδων
στον τομέα καθαριότητας – ηλεκτροφωτισμού (εφόσον θα μπορούσε να
εισπραχθεί το 100% των αναμενόμενων εσόδων) από 4.426.517 € σε
5.577.725 €:
Παράλληλα η διοίκησή μας – εφαρμόζοντας κοινωνική πολιτική – προτείνει
μειώσεις και απαλλαγές σε ευπαθείς ομάδες ως εξής:
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ
ΠΛΗΘΟΣ ΧΡΕΩΣΗ Τ.Μ.
ΑΞΙΑ ΣΕ €
0,90 1,80
ΑΞΙΑ ΣΕ €
1,20 2,20
ΟΙΚΙΑΚΗ
ΓΕΝΙΚΗ ΟΙΚΙΑΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΟΙΚΙΑΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΟΙΚΙΑΚΗ ΓΕΝΙΚΗ
ΔΡΥΜΟΣ 1.126 492 112.757 86.661 101.481 155.990 135.308 190.654
ΛΗΤΗ 1.384 629 142.097 94.763 127.887 170.573 170.516 208.479
ΜΕΛΙΣΣΟΧΩΡΙ 1.422 467 158.247 63.067 142.422 113.521 189.896 138.747
ΣΥΝΟΛΟ
ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ 3.932 1.525 413.101 244.491
371.790 440.084
811.874
495.720 537.880
1.033.600(27,5%)
ΜΕΣΑΙΟ 427 189 39.680 6.509 35.712 11.716 47.616 14.320
Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ 342 115 35.484 7.359 31.936 13.246 42.581 16.190
ΝΕΟΧΩΡΟΥΔΑ 704 988 71.286 868.575 64.157 1.563.435 86.543 1.910.865
ΠΕΝΤΑΛΟΦΟΣ 604 359 55.366 66.465 49.829 119.637 66.439 146.223
ΣΥΝΟΛΟ
ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ 2.077 1.651 201.816 948.908
181.634 1.708.034
1.889.668
242.179 2.087.598
2.329.777(23%)
ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ
ΣΥΝΟΛΟ
ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ
8.462 2.111 1.060.474 428.082
954.427 770.548
1.724.975
1.272.568 941.780
2.214.348(28%)
ΣΥΝΟΛΟ ΔΗΜΟΥ
ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ
14.471 5.287 1.675.391 1.621.481
1.507.851
2.918.666
4.426.517
2.010.467
3.567.258
5.577.725 (26%)6
Μειώσεις για οικιακή χρήση:
1) Για Οικογένειες που έχουν μέλος τους Α.Με.Α με ποσοστό
αναπηρίας ≥ 67%: Μείωση 50% με υποβολή αίτησης και δικαιολογητικών του
ενδιαφερόμενου.
2) Οικογένειες που έχουν την πολυτεκνική ιδιότητα, μείωση ως
κατωτέρω, μετά την εξέταση της αίτησης του ενδιαφερομένου και εφόσον η
ιδιότητα αυτή αποδεικνύεται σύμφωνα με τα άρθρα 3 & 6 του Ν. 3454/2006.
α) Οικογένειες με τέσσερα (4) παιδιά, μείωση 50%
β) Οικογένειες με πέντε (5) παιδιά, μείωση 60%
γ) Οικογένειες με έξι (6) παιδιά, μείωση 70%
δ) Οικογένειες με επτά (7) παιδιά και άνω, μείωση 80%
Σημείωση: Η μείωση της κατηγορίας αυτής ισχύει για την κατοικία που
διαμένει ο δικαιούχος της μείωσης των δημοτικών τελών και αφορά μια
μόνο κατοικία (κύρια). Οι παραπάνω μειώσεις υφίσταντο και σε
προηγούμενες χρήσεις.
Μειώσεις για γενική χρήση:
1) Για στεγασμένους χώρους εμβαδού 1.001 – 3.000 τ.μ.: € 2,00/τ.μ.
2) Για στεγασμένους χώρους εμβαδού 3.001 – 6.000 τ.μ.: € 1,90/τ.μ.
3) Για στεγασμένους χώρους εμβαδού 6.001 – € 1,80/τ.μ.
Το κόστος για τα ανταποδοτικά των ανωτέρω ρυθμίσεων (σε σχέση με τη
γενική τιμή) υπολογίζεται σε 380.000,00€ (περίπου).
Για βουστάσια κύριας επαγγελματικής χρήσης και εφόσον αποδεικνύεται η
νόμιμη λειτουργία τους: € 0,60/τ.μ με κόστος για τα ανταποδοτικά τέλη
περίπου 50.000,00€
Το συνολικό όφελος από την αύξηση των ανταποδοτικών, εξαιρουμένων των
μειώσεων ανέρχεται σε 721.208,00 €, που αντιστοιχεί σε μεσοσταθμική
ποσοστιαία αύξηση 16% και με την οποία ισοσκελίζονται (περίπου) οι
δαπάνες επένδυσης της υπηρεσίας, λαμβάνοντας υπόψη ότι:
α) περίπου το 20% των κτιρίων επαγγελματικής χρήσης είναι κλειστά λόγω
της οικονομικής κρίσης,
β) η εισπραξιμότητα των τελών είναι περίπου στο 80% και
γ) τον ενδεικτικό προϋπολογισμό για επενδύσεις ποσού 428.000,00€.
Στη συνέχεια ο Πρόεδρος κάλεσε το Δημοτικό Συμβούλιο να αποφασίσει
σχετικά.
Το Δημοτικό Συμβούλιο μετά από διαλογική συζήτηση, η οποία έχει
καταγραφεί (και με τεχνικά μέσα) και καταχωρηθεί στα πρακτικά μετά την
απομαγνητοφώνηση, αφού έλαβε υπόψη του:
1. Την παραπάνω εισήγηση
2. Τις απόψεις των Δημοτικών Συμβούλων
3. Την υπ’ αριθ. 4/2016 απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής
4. Τις υπ’ αριθμ. 103/2011, 396/2011 και 342/2015 αποφάσεις Δημοτικού Συμβουλίου7
5. Την υπ’ αριθμ.294/2016 (ΑΔΑ:ΨΠ4ΠΩΗΖ-9Α1) απόφαση της Οικονομικής
Επιτροπής.
6. Το άρθρο 25 του Ν. 1828/89
7. Τα άρθρα 21&22 του ΒΔ 24-9/20-10-58(ΦΕΚ Α 171)
8. Το άρθρο 4 του Ν. 1080/80(ΦΕΚ Α 246)
9. Την εγκύκλιο 1 του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης
(Α.Π 605/3-1-2007,παρ. Β)
10. Την εγκύκλιο 1/904/08.01.2001 του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης
και Αποκέντρωσης
11. Την 1620/2012 απόφαση του ΣτΕ
12. Την 4771/1987 απόφαση του ΣτΕ
Αποφασίζει με πλειοψηφία
Καθορίζει τα δημοτικά τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού στον
Δήμο Ωραιοκάστρου, για τους λόγους που αναφέρονται στο εισηγητικό μέρος
της παρούσης, ως εξής:
Νέο τιμολόγιο:
Για οικιακή χρήση: Από € 0,90/τ.μ. σε € 1,20/τ.μ.
Για γενική χρήση: Από € 1,80/τ.μ. σε € 2,20/τ.μ.
Μειώσεις για οικιακή χρήση:
1) Για Οικογένειες που έχουν μέλος τους Α.Με.Α με ποσοστό
αναπηρίας ≥ 67%: Μείωση 50% με υποβολή αίτησης και δικαιολογητικών του
ενδιαφερόμενου.
2) Οικογένειες που έχουν την πολυτεκνική ιδιότητα, μείωση ως
κατωτέρω, μετά την εξέταση της αίτησης του ενδιαφερομένου και εφόσον η
ιδιότητα αυτή αποδεικνύεται σύμφωνα με τα άρθρα 3 & 6 του Ν. 3454/2006.
α) Οικογένειες με τέσσερα (4) παιδιά, μείωση 50%
β) Οικογένειες με πέντε (5) παιδιά, μείωση 60%
γ) Οικογένειες με έξι (6) παιδιά, μείωση 70%
δ) Οικογένειες με επτά (7) παιδιά και άνω, μείωση 80%
Σημείωση: Η μείωση της κατηγορίας αυτής ισχύει για την κατοικία που
διαμένει ο δικαιούχος της μείωσης των δημοτικών τελών και αφορά μια
μόνο κατοικία (κύρια).
Μειώσεις για γενική χρήση:
1) Για στεγασμένους χώρους εμβαδού 1.001 – 3.000 τ.μ.: € 2,00/τ.μ.
2) Για στεγασμένους χώρους εμβαδού 3.001 – 6.000 τ.μ.: € 1,90/τ.μ.
3) Για στεγασμένους χώρους εμβαδού 6.001 – € 1,80/τ.μ.
Για βουστάσια κύριας επαγγελματικής χρήσης και εφόσον αποδεικνύεται η
νόμιμη λειτουργία τους: € 0,60 /τ.μ.8
Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι κ.κ. Κ. Δούμπαλας, Α. Πολυχρονίδης, Γ. Παπακωνσταντίνου, Ε. Κανταρτζής,
Γρ. Εδιρνέλης και Α. Θεμελής καταψήφισαν.
Ο κ. Ν. Παπαδόπουλος ψήφισε παρών.
Η απόφαση αυτή πήρε αύξοντα αριθμό: 391/2016
Μετά την εξάντληση των θεμάτων και της ημερησίας διάταξης ο Πρόεδρος
κήρυξε τη λήξη της συνεδρίασης.
Αφού συντάχθηκε και αναγνώστηκε το πρακτικό αυτό, υπογράφεται ως
κατωτέρω.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
υπογραφή
ΤΑ ΜΕΛΗ
υπογραφές
Ακριβές Απόσπασμα
Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου
Καρύδης Αθανάσιος
Συγκεκριμένα
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Από το πρακτικό αριθμός:26/2016
Τακτικής Συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ωραιοκάστρου
ΘΕΜΑ: Λήψη απόφασης για καθορισμό Δημοτικών τελών έτους 2017.
Στο Ωραιόκαστρο και στο Δημοτικό κατάστημα σήμερα, τη 14η Δεκεμβρίου
του έτους 2016, ημέρα της εβδομάδας Τετάρτη και ώρα 21:00, το Δημοτικό
Συμβούλιο, συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση ύστερα από την υπ΄ αριθμ.
πρωτ. 26072/9-12-2016 έγγραφη πρόσκληση του Προέδρου, που επιδόθηκε
σε καθένα από τα μέλη και δημοσιεύθηκε στον πίνακα ανακοινώσεων,
σύμφωνα με το άρθρο 67 του Ν.3852/2010.
Διαπιστώθηκε ότι υπάρχει η νόμιμη απαρτία, αφού σε σύνολο τριάντα
τριών (33) μελών, βρέθηκαν παρόντα τα είκοσι έξι (26):
ΠΑΡΟΝΤΕΣ
1. ΑΤΑΜΙΑΝ ΜΠΕΔΡΟΣ-ΕΣΑΗ
2. ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΘΕΟΦΙΛΟΣ
3. ΙΩΣΗΦΙΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
4. ΔΙΓΚΑΛΗΣ ΘΩΜΑΣ
5. ΚΑΡΑΣΤΕΡΙΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
6. ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
7. ΚΑΡΥΔΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
8. ΜΟΔΙΤΣΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
9. ΤΣΑΚΑΛΙΔΗΣ ΗΡΑΚΛΗΣ
10. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
11. ΧΑΤΖΗΑΓΟΡΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
12. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
13. ΖΙΑΚΟΥΛΗΣ ΗΛΙΑΣ
14. ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ ΕΙΡΗΝΗ
15. ΓΕΡΑΚΗ ΒΙΚΤΩΡΙΑ
16. ΚΟΪΤΣΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
17. ΒΑΜΒΑΚΗ-ΛΙΜΠΑΤΕ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
18. ΠΟΡΦΥΡΙΑΔΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ
19. ΛΟΚΟΒΙΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
20. ΣΑΡΑΜΑΝΤΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
21. ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
22. ΔΟΥΜΠΑΛΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
23. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
24. ΚΑΝΤΑΡΤΖΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
25. ΕΔΙΡΝΕΛΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
26. ΘΕΜΕΛΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
ΑΠΟΝΤΕΣ
1. ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΙΔΗΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ
2. ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
3. ΚΑΡΑΣΑΒΒΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
4. ΠΑΡΙΣΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
5. ΔΕΛΗΠΑΛΑ ΔΑΦΝΗ
(Aπουσιάζει δικαιολογημένα)
6. ΤΕΡΖΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
7. ΠΑΡΑΠΑΝΗΣΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ2
Στη συνεδρίαση προσκλήθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 67, 80
και 81 του Ν.3852/2010 οι Πρόεδροι των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων
του Δήμου:
ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
ΔΡΥΜΟΥ Πατσαλάς Κωνσταντίνος Παρών
ΛΗΤΗΣ Χατζηαντωνίου Απόστολος Παρών
ΜΕΛΙΣΣΟΧΩΡΙΟΥ Γκάτσης Αθανάσιος Παρών
ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ Κουφουνάκης Μιχαήλ Απών
ΠΕΝΤΑΛΟΦΟΥ Τερζής Χρήστος Παρών
ΤΟΠΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
ΜΕΣΑΙΟΥ Λαζαρίδης Αναστάσιος Παρών
ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Γιαϊλατζόγλου Νικόλαος Παρών
ΝΕΟΧΩΡΟΥΔΑΣ Ζέγος Χρήστος Παρών
Στη συνεδρίαση προσκλήθηκε και ο Δήμαρχος Γαβότσης Αστέριος, σύμφωνα
με τις διατάξεις του άρθρου 67 του Ν.3852/2010, ο οποίος παρέστη.
Παρούσα στη συνεδρίαση ήταν και η Δημοτική Υπάλληλος Κλεισιάρη
Ευαγγελία για την τήρηση των πρακτικών.
Πριν την έναρξη της συνεδρίασης ο Πρόεδρος έθεσε υπόψη των μελών του
συμβουλίου ένα (1) θέμα εκτός ημερήσιας διάταξης και ζήτησε την έγκριση
του Δημοτικού Συμβουλίου για τη συζήτηση του θέματος ως κατεπείγον, λόγω
των χρονικών περιορισμών και τα μέλη αποφάσισαν ομόφωνα τη συζήτηση
του θέματος. Επίσης, ανέφερε ότι τα δύο πρώτα θέματα ημερήσιας διάταξης
θα συγχωνευθούν σε ένα.
Oι πρόεδροι των Τοπικών Κοινοτήτων Μεσαίου, Νέας Φιλαδέλφειας και Νεοχωρούδας κ.κ. Λαζαρίδης
Α., Γιαϊλατζόγλου Ν. και Ζέγος Χ. αντίστοιχα αποχώρησαν πριν τη συζήτηση του 8ου
θέματος Η.Δ. και ο
Δ.Σ. κ. Εδιρνέλης Γ. κατά τη διάρκεια συζήτησης του εν λόγω θέματος.
Μετά τη διαπίστωση της απαρτίας, ο Πρόεδρος κήρυξε την έναρξη της
συνεδρίασης και έδωσε τον λόγο στον Αντιδήμαρχο Διοικητικού, Οικονομικού
και Προγραμματισμού, κ. Τσακαλίδη Ηρακλή, ο οποίος εισηγούμενος το 8ο
θέμα της ημερήσιας διάταξης, ανέφερε τα εξής:
Το Δημοτικό Συμβούλιο είναι υποχρεωμένο κατά τη λήψη των σχετικών
κανονιστικών αποφάσεων περί επιβολής ανταποδοτικών τελών – να θεσπίζει
τέτοιους κανόνες, κριτήρια και συντελεστές, ώστε τα επιβαλλόμενα τέλη να
είναι αντικειμενικά δίκαια και ανάλογα της παρεχόμενης υπηρεσίας και της
ωφελιμότητας σε κάθε κατηγορία υπόχρεων. Ο δε μη προσδιορισμός απ’ το
Δημοτικό Συμβούλιο του τέλους στο προσήκον ύψος συνιστά βαριά
παράβαση καθήκοντος και επισύρει κατά των μελών αυτού την εφαρμογή των
διατάξεων των αρθρ. 120 και 124 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα.3
Κατά τα τελευταία έξι έτη (2011 – 2016) παρατηρείται σημαντική μείωση των
εσόδων, ενώ τα έξοδα ακολουθούν πτωτική πορεία μεν, ωστόσο αυτή είναι
μικρότερη των εσόδων με αποτέλεσμα την έντονη δυσλειτουργία του τομέα
καθαριότητας.
Η διαχρονική μείωση των εσόδων αποδίδεται:
1) Στην εξίσωση των δημοτικών τελών και των τριών δημοτικών ενοτήτων
(Ωραιοκάστρου, Μυγδονίας, Καλλιθέας) του νέου Δήμου Ωραιοκάστρου το
2011 με απόφαση της τότε διοίκησης.
Σημειώνεται ότι η τότε εξίσωση των δημοτικών τελών έγινε προς τα κάτω και
σε τιμές της Δημοτικής Ενότητας Καλλιθέας, όπου ήταν και τα χαμηλότερα.
Το αποτέλεσμα ήταν η μείωση των δημοτικών τελών στη Δημοτική Ενότητα
Ωραιοκάστρου (η οποία είναι η μεγαλύτερη εκ των τριών) να ανέλθει στο
47%, ενώ στην έταιρη ενότητα της Μυγδονίας να ανέλθει σε 27%.
2) Στις επιπτώσεις της συνεχιζόμενης οικονομικής ύφεσης, η οποία οδήγησε
πολλές επιχειρήσεις, είτε στο κλείσιμο, είτε στον δραστικό περιορισμό της
δραστηριότητάς τους.
3) Στην αδυναμία πολλών νοικοκυριών να ανταποκριθούν στις πάγιες
υποχρεώσεις τους.
4) Στη διατήρηση της ανεργίας σε υψηλά επίπεδα.
5) Στις αρνητικές επιπτώσεις της επιβολής των capital controls, οι οποίες
άρχισαν να γίνονται έντονες ένα χρόνο (καλοκαίρι 2016)περίπου μετά την
επιβολή τους (29-6-2015).
6) Στις ρυθμίσεις που προέβη η Δ.Ε.Η.
7) Στην αδυναμία εξεύρεσης εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης δράσεων
του τομέα ποιότητας ζωής.
Στον παρακάτω πίνακα παρατίθεται η πορεία των εσόδων – εξόδων κατά την
τελευταία εξαετία (2011 – 2016):
ΕΤΟΣ ΕΣΟΔΑ ΕΞΟΔΑ
2011 5.495.095 5.020.760,16
2012 4.361.880 4.310.533,46
2013 4.514.000 4.514.000,00
2014 4.365.000 4.608.000,00
2015 3.901.468 4.667.590,05
2016 3.759.550 4.256.382,26
Με βάση τα ανωτέρω, καθώς επίσης και τις εντεινόμενες επιπτώσεις,
από την μη μεταβολή της κατάστασης επί το θετικότερο παρατηρείται
δραστική μείωση εσόδων εκτέλεσης του προϋπολογισμού 2016, με
αποτέλεσμα να αυξάνεται το άνοιγμα εσόδων – εξόδων παρά την
περιστολή των δαπανών.4
Ο εξορθολογισμός των δαπανών, καθώς επίσης και η λελογισμένη
αύξηση των δημοτικών τελών, πιστεύουμε ότι είναι αναγκαίοι και ικανοί όροι
για την ομαλή εκτέλεση του προϋπολογισμού. Ωστόσο χωρίς αυτές τις
ταυτόχρονες παρεμβάσεις καθίσταται αδύνατη η ανταπόκριση της διοίκησης
σε δαπάνες – επενδύσεις στον τομέα καθαριότητας (κάδοι-στόλος
αυτοκινήτων- μηχανήματα), επεκτάσεις ΦΟΠ, κ.λ.π.), αναγκαίες για παροχή
συνεχούς υπηρεσίας προς τους πολίτες που λόγω των ιδιαιτεροτήτων του
διευρυμένου Δήμου Ωραιοκάστρου πολλές φορές δεν είναι εφικτή
(Βιομηχανικές ζώνες, κτηνοτροφικές μονάδες, διάσπαρτοι οικισμοί κ.λ.π).
Αξιοσημείωτο ότι τα έξι (6) τελευταία χρόνια έχουν γίνει ελάχιστες επενδύσεις
στον τομέα καθαριότητας και φωτισμού με αποτέλεσμα ο στόλος των
αυτοκινήτων και μηχανημάτων, λόγω διπλής ή και τριπλής βάρδιας, να
παρουσιάζει έντονα προβλήματα συντήρησης και λειτουργίας.
Η διαχρονική (2011-2016) εξέλιξη των δαπανών στην υπηρεσία 20
«Υπηρεσίες καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού», παρίσταται στον παρακάτω
πίνακα:
Αναπόφευκτη ανακύπτει η υποχρέωση αύξησης των δημοτικών τελών
προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες της ανταποδοτικής υπηρεσίας 20.
2011 2012 2013 2014 2015 2016
02.20.60 Μισθοδοσία προσωπικού 1702030,00 1239412,03 1670000,00 1670000,00 1714162,92 1714162,92
02.20.61
Δικαιώματα ΔΕΗ-αμοιβές
τρίτων 150662,29 139633,70 154000,00 150000,00 119191,51 120000,00
02.20.62
Παροχές
τρίτων(κατανάλωση
ηλεκτρ. Ρεύματος) 1601419,31 1793218,80 1800000,00 2035000,00 2115958,88 1671800,00
02.20.63
Φόροι-τέλη(τέλη
λυκλοφορίας οχημάτων) 4624,16 4669,48 5000,00 5000,00 4669,50 4669,50
02.20.64
Διάφορα έξοδα(μέσω
παγίας) 38387,50 1961,85 15000,00 3000,00 1734,38 1500,00
02.20.65
02.20.66
Αναλώσιμα ( καύσιμα
κλπ) 314031,12 361352,83 320000,00 330000,00 357688,17 240000,00
02.20.67
Πληρωμές -μεταβιβάσεις
σε τρίτους-
παραχωρήσεις-
παροχές-
επιχορηγήσειςκλπ(ΧΥΤΑ) 370000,00 464762,00 330000,00 330000,00 320574,76 317293,00
02.20.68
02.20.69
02.20.71
Προμήθεια
παγίων(αποριματοφόρα-
κάδοι κλπ) 126733,92 15357,78 150000,00 75000,00 2337,00 77167,09
02.20.72
02.20.73
Φ.Ο.Π – επεκτάσεις
δικτύου 529353,65 290164,99 50000,00 10000,00 31272,93
02.20.74 Μελέτες 183518,21 20000,00
02.20.75
Τίτλοι πάγιας
επένδυσης(συμμετοχές
σε επιχειρίσεις)
02.20.81 Π.Ο.Ε 109789,75
ΣΥΝΟΛΟ 5020760,16 4310533,46 4514000,00 4608000,00 4667590,05 4256382,265
Έτσι, με την προτεινόμενη αύξηση δημοτικών τελών θα προκύψει η εξής
μεταβολή:
ΟΙΚΙΑΚΗ ΧΡΗΣΗ:
Από 0,90€/m2 σε 1,20 €/ ™
ΓΕΝΙΚΗ ΧΡΗΣΗ:
Από 1,80€/m 2 σε 2,20 €/ ™
Από την εφαρμογή αυτών των αυξήσεων αναμένεται μια αύξηση των εσόδων
στον τομέα καθαριότητας – ηλεκτροφωτισμού (εφόσον θα μπορούσε να
εισπραχθεί το 100% των αναμενόμενων εσόδων) από 4.426.517 € σε
5.577.725 €:
Παράλληλα η διοίκησή μας – εφαρμόζοντας κοινωνική πολιτική – προτείνει
μειώσεις και απαλλαγές σε ευπαθείς ομάδες ως εξής:
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ
ΠΛΗΘΟΣ ΧΡΕΩΣΗ Τ.Μ.
ΑΞΙΑ ΣΕ €
0,90 1,80
ΑΞΙΑ ΣΕ €
1,20 2,20
ΟΙΚΙΑΚΗ
ΓΕΝΙΚΗ ΟΙΚΙΑΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΟΙΚΙΑΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΟΙΚΙΑΚΗ ΓΕΝΙΚΗ
ΔΡΥΜΟΣ 1.126 492 112.757 86.661 101.481 155.990 135.308 190.654
ΛΗΤΗ 1.384 629 142.097 94.763 127.887 170.573 170.516 208.479
ΜΕΛΙΣΣΟΧΩΡΙ 1.422 467 158.247 63.067 142.422 113.521 189.896 138.747
ΣΥΝΟΛΟ
ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ 3.932 1.525 413.101 244.491
371.790 440.084
811.874
495.720 537.880
1.033.600(27,5%)
ΜΕΣΑΙΟ 427 189 39.680 6.509 35.712 11.716 47.616 14.320
Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ 342 115 35.484 7.359 31.936 13.246 42.581 16.190
ΝΕΟΧΩΡΟΥΔΑ 704 988 71.286 868.575 64.157 1.563.435 86.543 1.910.865
ΠΕΝΤΑΛΟΦΟΣ 604 359 55.366 66.465 49.829 119.637 66.439 146.223
ΣΥΝΟΛΟ
ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ 2.077 1.651 201.816 948.908
181.634 1.708.034
1.889.668
242.179 2.087.598
2.329.777(23%)
ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ
ΣΥΝΟΛΟ
ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ
8.462 2.111 1.060.474 428.082
954.427 770.548
1.724.975
1.272.568 941.780
2.214.348(28%)
ΣΥΝΟΛΟ ΔΗΜΟΥ
ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ
14.471 5.287 1.675.391 1.621.481
1.507.851
2.918.666
4.426.517
2.010.467
3.567.258
5.577.725 (26%)6
Μειώσεις για οικιακή χρήση:
1) Για Οικογένειες που έχουν μέλος τους Α.Με.Α με ποσοστό
αναπηρίας ≥ 67%: Μείωση 50% με υποβολή αίτησης και δικαιολογητικών του
ενδιαφερόμενου.
2) Οικογένειες που έχουν την πολυτεκνική ιδιότητα, μείωση ως
κατωτέρω, μετά την εξέταση της αίτησης του ενδιαφερομένου και εφόσον η
ιδιότητα αυτή αποδεικνύεται σύμφωνα με τα άρθρα 3 & 6 του Ν. 3454/2006.
α) Οικογένειες με τέσσερα (4) παιδιά, μείωση 50%
β) Οικογένειες με πέντε (5) παιδιά, μείωση 60%
γ) Οικογένειες με έξι (6) παιδιά, μείωση 70%
δ) Οικογένειες με επτά (7) παιδιά και άνω, μείωση 80%
Σημείωση: Η μείωση της κατηγορίας αυτής ισχύει για την κατοικία που
διαμένει ο δικαιούχος της μείωσης των δημοτικών τελών και αφορά μια
μόνο κατοικία (κύρια). Οι παραπάνω μειώσεις υφίσταντο και σε
προηγούμενες χρήσεις.
Μειώσεις για γενική χρήση:
1) Για στεγασμένους χώρους εμβαδού 1.001 – 3.000 τ.μ.: € 2,00/τ.μ.
2) Για στεγασμένους χώρους εμβαδού 3.001 – 6.000 τ.μ.: € 1,90/τ.μ.
3) Για στεγασμένους χώρους εμβαδού 6.001 – € 1,80/τ.μ.
Το κόστος για τα ανταποδοτικά των ανωτέρω ρυθμίσεων (σε σχέση με τη
γενική τιμή) υπολογίζεται σε 380.000,00€ (περίπου).
Για βουστάσια κύριας επαγγελματικής χρήσης και εφόσον αποδεικνύεται η
νόμιμη λειτουργία τους: € 0,60/τ.μ με κόστος για τα ανταποδοτικά τέλη
περίπου 50.000,00€
Το συνολικό όφελος από την αύξηση των ανταποδοτικών, εξαιρουμένων των
μειώσεων ανέρχεται σε 721.208,00 €, που αντιστοιχεί σε μεσοσταθμική
ποσοστιαία αύξηση 16% και με την οποία ισοσκελίζονται (περίπου) οι
δαπάνες επένδυσης της υπηρεσίας, λαμβάνοντας υπόψη ότι:
α) περίπου το 20% των κτιρίων επαγγελματικής χρήσης είναι κλειστά λόγω
της οικονομικής κρίσης,
β) η εισπραξιμότητα των τελών είναι περίπου στο 80% και
γ) τον ενδεικτικό προϋπολογισμό για επενδύσεις ποσού 428.000,00€.
Στη συνέχεια ο Πρόεδρος κάλεσε το Δημοτικό Συμβούλιο να αποφασίσει
σχετικά.
Το Δημοτικό Συμβούλιο μετά από διαλογική συζήτηση, η οποία έχει
καταγραφεί (και με τεχνικά μέσα) και καταχωρηθεί στα πρακτικά μετά την
απομαγνητοφώνηση, αφού έλαβε υπόψη του:
1. Την παραπάνω εισήγηση
2. Τις απόψεις των Δημοτικών Συμβούλων
3. Την υπ’ αριθ. 4/2016 απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής
4. Τις υπ’ αριθμ. 103/2011, 396/2011 και 342/2015 αποφάσεις Δημοτικού Συμβουλίου7
5. Την υπ’ αριθμ.294/2016 (ΑΔΑ:ΨΠ4ΠΩΗΖ-9Α1) απόφαση της Οικονομικής
Επιτροπής.
6. Το άρθρο 25 του Ν. 1828/89
7. Τα άρθρα 21&22 του ΒΔ 24-9/20-10-58(ΦΕΚ Α 171)
8. Το άρθρο 4 του Ν. 1080/80(ΦΕΚ Α 246)
9. Την εγκύκλιο 1 του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης
(Α.Π 605/3-1-2007,παρ. Β)
10. Την εγκύκλιο 1/904/08.01.2001 του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης
και Αποκέντρωσης
11. Την 1620/2012 απόφαση του ΣτΕ
12. Την 4771/1987 απόφαση του ΣτΕ
Αποφασίζει με πλειοψηφία
Καθορίζει τα δημοτικά τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού στον
Δήμο Ωραιοκάστρου, για τους λόγους που αναφέρονται στο εισηγητικό μέρος
της παρούσης, ως εξής:
Νέο τιμολόγιο:
Για οικιακή χρήση: Από € 0,90/τ.μ. σε € 1,20/τ.μ.
Για γενική χρήση: Από € 1,80/τ.μ. σε € 2,20/τ.μ.
Μειώσεις για οικιακή χρήση:
1) Για Οικογένειες που έχουν μέλος τους Α.Με.Α με ποσοστό
αναπηρίας ≥ 67%: Μείωση 50% με υποβολή αίτησης και δικαιολογητικών του
ενδιαφερόμενου.
2) Οικογένειες που έχουν την πολυτεκνική ιδιότητα, μείωση ως
κατωτέρω, μετά την εξέταση της αίτησης του ενδιαφερομένου και εφόσον η
ιδιότητα αυτή αποδεικνύεται σύμφωνα με τα άρθρα 3 & 6 του Ν. 3454/2006.
α) Οικογένειες με τέσσερα (4) παιδιά, μείωση 50%
β) Οικογένειες με πέντε (5) παιδιά, μείωση 60%
γ) Οικογένειες με έξι (6) παιδιά, μείωση 70%
δ) Οικογένειες με επτά (7) παιδιά και άνω, μείωση 80%
Σημείωση: Η μείωση της κατηγορίας αυτής ισχύει για την κατοικία που
διαμένει ο δικαιούχος της μείωσης των δημοτικών τελών και αφορά μια
μόνο κατοικία (κύρια).
Μειώσεις για γενική χρήση:
1) Για στεγασμένους χώρους εμβαδού 1.001 – 3.000 τ.μ.: € 2,00/τ.μ.
2) Για στεγασμένους χώρους εμβαδού 3.001 – 6.000 τ.μ.: € 1,90/τ.μ.
3) Για στεγασμένους χώρους εμβαδού 6.001 – € 1,80/τ.μ.
Για βουστάσια κύριας επαγγελματικής χρήσης και εφόσον αποδεικνύεται η
νόμιμη λειτουργία τους: € 0,60 /τ.μ.8
Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι κ.κ. Κ. Δούμπαλας, Α. Πολυχρονίδης, Γ. Παπακωνσταντίνου, Ε. Κανταρτζής,
Γρ. Εδιρνέλης και Α. Θεμελής καταψήφισαν.
Ο κ. Ν. Παπαδόπουλος ψήφισε παρών.
Η απόφαση αυτή πήρε αύξοντα αριθμό: 391/2016
Μετά την εξάντληση των θεμάτων και της ημερησίας διάταξης ο Πρόεδρος
κήρυξε τη λήξη της συνεδρίασης.
Αφού συντάχθηκε και αναγνώστηκε το πρακτικό αυτό, υπογράφεται ως
κατωτέρω.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
υπογραφή
ΤΑ ΜΕΛΗ
υπογραφές
Ακριβές Απόσπασμα
Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου
Καρύδης Αθανάσιος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου